Foto: United grup

Apelacioni sud odbio je žalbu RTS-a kao neosnovanu, i potvrdio prvostepenu presudu u korist Dragana Šolaka kojom je RTS-u naloženo da bez odlaganja, a najkasnije u drugoj narednoj emisiji od prispeća presude, u istom terminu, objavi odgovor na informaciju o navodnom izbegavanju plaćanja poreza u Srbiji, koju je ta medijska kuća objavila u Dnevniku RTS 1, 6. januara 2018. godine.

RTS-u je naloženo da objavi odgovor punomoćnice Dragana Šolaka, sledeće sadržine:

„Poštovani, u ime Dragana Šolaka, ovim putem demantujemo neistinite navode objavljene u prilogu koji je prvi program televezije Srbije (RTS 1) objavio u drugom dnevniku RTS, dana 6. januara 2018. godine u 19.50 časova. Prenoseći navode sa portala Malta Today, RTS ih je dopunio netačnim navodima da su gospodin Dragan Šolak, njegova supruga i dvoje dece, ‘izdržavana lica’, koristili malteški poreski sistem da prebace profit i plate manji porez ‘nego što bi u Srbiji’. U tekstu portala Malta Today, ne postoji bilo kakvo pozivanje na Srbiju, niti se navodi da je postojala namera da se plati manji porez nego u Srbiji. Gospodin Šolak sa porodicom duži niz godina živi u Švajcarskoj, gde im je stalno prebivalište i centar svih životnih aktivnosti i gde su gospodin Šolak i njegova supruga poreski rezidenti i sve poreze i sve druge obaveze redovno izmiruju. Oni nisu uopšte poreski rezidenti Srbije, u skladu sa srpskim poreskim propisima, jer u Srbiji ne žive i bilo kakav postupak u njihovom životu nije usmeren na to da se uskrati plaćanje bilo kakvog poreza u Srbiji.“

Presudom je RTS obavezan i da Šolaku isplati 87.600 dinara, na ime naknade troškova parničnog postupka.

Dragan Šolak tužio je RTS nakon što ta medijska kuća nije objavila njegov demanti, dok ga glavni i odgovorni urednik nije obavestio o razlozima neobjavljivanja.

Povezani tekstovi