Filmski vodič od 30. januara do 6. februara 1

List Danas, za ljubitelje kinematografije, izdvaja projekcije koje se očekuju u narednih sedam dana na filmskim platnima.

30. januar – Jadnici

Stefan (Damijen Bonard) se nedavno pridružio anti-kriminalističkoj grupi u Montfermeju, predgrađu Pariza, gde je i Viktor Igo smestio svoj poznati roman JADNICI. Zajedno sa svojim novim kolegama Krisom (Aleks Manenti) i Gvadom (Đebril Zonga), koji su obojica iskusni članovi tima, ubrzo spoznaje tenziju koja je veoma izražena, unutar lokalnih bandi.

Kada se ova trojka nađe u haosu, nastalom tokom hapšenja, dron će snimiti susret, koji preti da otkrije istinu o svakodnevnom životu. Inspirisan neredima u Parizu 2005. godine i Ladj Lievim istoimenim kratkim filmom, „JADNICI“ su provokativni uvid u tenzije koje vladaju između lokalnog stanovništva i policije, ukazano je povodom filma Jadnici koji od večeras kreće da se prikazuje u bioskopima.

30. januar – Kapital u 21. veku

Filmski vodič od 30. januara do 6. februara 2Adaptacija jedne od najmoćnijih knjiga današnjice, koja obara sve granice. Кapital u 21. veku je putovanje koje otvara oči kroz bogatstvo i moć, obara popularne pretpostavke da razvoj kapitala ide ruku pod ruku sa socijalnim napredkom, sija novim svetlom širom sveta i raste neravnomerno.

Film predstavlja reference pop-kulture ispresecane intervjuima sa nekim od najmoćnijih eksperta i pokazuje nam snažno putovanje kroz prošlost i kroz našu budućnost, istaknuto je povodom filma Кapital u 21. veku koji se prikazuje u okviru Festivala „DOK#2“.

30. januar – Aznavour By Charles

Edit Pjaf je 1948. godine ponudila Šarlu Aznavuru kameru Pilar Boleks koja je tog trenutka postala njegov saputnik sve do kraja života. Do 1982. godine, Šarl je kameru uvek imao sa sobom i beležio svoj život, trenutke, mesta kroz koja je prošao, prijatelje, ljubavi, gnjavaže.

Nekoliko meseci pre nego što je preminuo, počeo je da radi na napravljenim snimcima sa Markom di Dominikom. I odlučio je da napravi svoj film, ukazano je povodom ovog filma koji se prikazuje u okviru Festivala „DOK#2“.

30. januar – Asimetrija

Dečak i devojčica provode zajedno poslednje bezbrižne dane letnjeg raspusta, pre nego što ona s porodicom emigrira u inostranstvo. Mladić i devojka se sreću tako što osluškuju jedno drugo kroz tanke zidove jedne beogradske zgrade. Ubrzo posle toga, ulaze u strasnu ljubavnu vezu.

Dok ona istražuje grad koji je napustila kao dete, on neobjašnjivo oseća da je poznaje od ranije. Žena i muškarac se rastaju posle 20 godina braka. Oboje pokušavaju da se snađu, ali im veza koju su izgradili i dalje ne dozvoljava da nastave sa svojim životima. Leto je vrelo, ulice Beograda su puste, priče ova tri para se prepliću. Kako radnja odmiče, izdvaja se šira slika samo jednog ljubavnog odnosa – jednog para u tri ključne faze njihovih života, ukazano je povodom ovog filma koji od večeras stiže u bioskope.

30. januar – Bili Holidej

Bili Holideja, jedan od najvećih vokala sveta, uvek je bila kontraverzna ličnost – ponosna crnkinja, eksplatisani umetnik i nasilni zavisnik od droge, odani prijatelj i osvetoljubivi ljubavnik, bluz pevačica koja nije pevala bluz, a zatim i neprijatelj države nakon interpretacije pesme „Čudno voće“ (Strange Fruit).

Godine 1971. godine novinarka Linda Кuel i narednih 8 godina pronašla je i snimila više od 200 sati intervjua sa izvanrednim likovima koji su bili deo kratkog, burnog život pevačice. Mešajući arhivu, dramu, animaciju i fotografije, film „Bili“ će uhvatiti složenost legende kroz oči žene čija će opsesija dovesti do njene sopstvene misteriozne, prerane smrti, ukazano je povodom filma Bili Holidej koji se prikazuje u okviru Festivala „DOK#2“.

2. februar – Težina lanaca 3

Treći deo kontroverzne dokumentarne trilogije srpsko-kanadskog filmskog režisera Borisa Malagurskog objašnjava kako vojno-industrijski kompleks, moćne korporacije i političke interesne grupacije ugrožavaju naše zdravlje i goli opstanak, fokusirajući se na primer Srbije i drugih država širom sveta poput Italije i Bolivije.

Kroz analizu NATO bombardovanja Srbije osiromašenim uranijumom i gađanja postrojenja na mapama hazarda, što je dovelo do porasta u broju malignih oboljenja kod građana i ekološke katastrofe, film objašnjava kako je naš prostor postao eksperimentalna laboratorija velikih sila.

U nastavku se film bavi i temama genetički modifikovane hrane i zagađenja naše životne sredine, kao i uništavanja naših prirodnih resursa kroz izgradnju mini-hidrocentrala. Dokumentarac na kraju razotkriva truli sistem u kojem živimo i predstavlja inspirativne priče boraca za bolje društvo, kako u Srbiji, tako i u Čileu i Kubi, sa ciljem da se svi građani pokrenu i preduzmu nešto konkretno kako bi živeli u zdravijoj i pravednijoj Srbiji, ukazano je povodom ovog filma koji će od 2. februara početi da se prikazuje u bioskopima.

6. februar – Grudi

Radnja filma smeštena je u Nikšiću. Likovi su pripadnici srednje klase, intelektualci, neostvareni i šarmantni antijunaci, roditelji i oni koji pokušavaju da se ostvare kao roditelji. Jedna od ključnih tema je borba protiv kancera dojke.

Tema priče je generacijsko, gimnazijsko prijateljstvo, a dramski razlog bolest, tako da se skreće pažnja na vrline i mane savremenog društva: tempo života, trka za afirmisanjem, opstanak, prijateljstvo, podrška, generacijski sukob i želja za boljim životom, istaknuto je povodom filma Grudi čija će premijera biti održana u Kombank dvorani.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari