Govorom Marine Davidove i predstavom slavnog Jana Martensa večeras u 20 časova svečano otvaranje 56. Bitefa 1Foto promo/56. Bitef

Ovogodišnje, 56. izdanje Beogradskog internacionalnog teatarskog festvala, koji je već decenijama jedan od najvažnijih događaja u ovdašnjoj kulturi, svečano će biti otvoreno večeras u 20 časova, na oficijelnoj ceremoniji – govorom Marine Davidove, ruske kustoskinje, kritičarke i političke emigrantkinje, i predstavom „Svaki pokušaj će se završiti skršenim telima i slomljenim kostima“, svetski slavnog koreografa Jana Martensa.

Publika će imati priliku da vidi jednu od predstava za koje je vladalo najveće interesovanje i za koju su karte unapred bile rasprodate, spektakularno belgijsko ostvarenje Jana Martensa, posle ogromnog uspeha koji je ovaj plesni poduhvat doživeo na prošlogodišnjem Avinjonskom festivalu.

Već sam neobičan naslov predstave „Svaki pokušaj će se završiti skršenim telima i slomljenim kostima“ koreografa mlađe-srednje generacije Jana Martensa, upućuje gledaoce na slojevit koncept.

Dramaturgija predstave svodi se na gradaciju, kombinovanje i razvoj niza pokušaja da se ostvari jedna koreografska ideja.

Ti pokušaji zasnivaju se, pored bazične Martensove zamisli, i na repetitivnoj i „psihodeličnoj“ kompoziciji poljskog autora savremene ozbiljne muzike Henrika Mikolaja Goreckog, kao i na materijalima koje donose plesači, njih čak sedamnaestoro.

Oni su različitih godina (od 18 do 71), različitog porekla i različite profesionalne istorije (jedan vid devised theatre-a).

Tako se, postepeno, mozaički sklapa pametan, topao i izuzetno duhovit esej o savremenom plesu, koji spaja i prožima različita pitanja i stavove.
Ples kao fizički rad, značaj ličnosti plesača (njihovih godina, izgleda, obrazovanja…), razgradnja hijerarhija u stvaralačkom procesu, odnos tela i društvenog poretka.

U doba ekstremne polarizacije, ova grupa se lišava društvenih dogmi kako bi potvrdila postojanje čitavog niza raznih identiteta i prigrlila ih.

Oni su hrabro svoji – kako u životu tako i u umetnosti – a pozornica im je ideološki poligon.

Muzika koja ih prati sastoji se od protestnih pesama koje pripadaju raznim razdobljima – od Henrika Goreckog, preko Maksa Rouča i Ebi Linkoln do Kej Tempest.

Pod simboličnim naslovom „Mi – junaci“ rada svog, ovogodišnji Bitef započeo je u petak, 23. septembra, ostvarenjem takođe svetski slavne britanske rediteljke Kejti Mičel, „(Nije) kraj sveta“, u produkciji čuvenog berlinskog pozorišta Šaubine, koje je u prologu festivala izvedeno na Velikoj sceni Narodnog pozorišta.

U glavnom programu, u konkurenciji za Gran pri „Mira Trailović“ i Specijalnu nagradu „Jovan Ćirilov“, 56. Bitef prikazuje devet predstava vodećih domaćih, regionalnih, evropskih i svetskih pozorišnih autora iz Nemačke, Belgije, Meksika, Francuske, Srbije, Slovenije i Ujedinjenog Kraljevstva.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari