
Samo znam da se jedna serija ne ocenjuje na osnovu jedne epizode, nego na osnovu 12. Vreme će pokazati ko je bio u pravu – kaže za Danas Gordan Mihić, autor scenarija za seriju „Nemanjići – rađanje kraljevine“, upitan da prokomentariše negativna reagovanja na društvenim mrežama na prvu epizodu ovog dugoočekivanog projekta Radio-televizije Srbije.
Gledaocima se nisu dopali dijalozi, gluma, režija… a komentarisan je čak i dorćolski naglasak sinova Stefana Nemanje.
„Mislim da ovde imamo bar dve velike teme, koje je važno odvojeno tretirati: jedna su reakcije na RTS-ovu flagship seriju, a druga kultura hejta na društvenim mrežama, konkretno Tviteru“, kaže reditelj Stevan Filipović.
On smatra da je „silna online mržnja“ nekad jedini ventil koji imamo na raspolaganju.
„Šta drugo ostaje prosečnom gledaocu, od čijih je para ta havarija snimana? Možemo da promenimo kanal, eventualno da prestanemo da plaćamo pretplatu i time rizikujemo pravne posledice, ali to i dalje ne rešava problem što se novac poreskih obveznika trošio na tako groteskni način. Pokušao sam da gledam prvu epizodu, sa dosta niskim očekivanjima, ali moram priznati da sam iskreno šokiran poražavajućom nekompetencijom i diletantizmom, koji vrište iz svakog frejma“, kaže Filipović. On dodaje da je i sam na Tviteru napisao da su „Nemanjići na nivou uzbekistanskih pornića, ali da sad misli da je to uvreda za uzbečku porno industriju“.
„RTS decenijama spušta lestvicu do neslućenih dubina, uništavajući time publiku, i stvarajući nove generacije lobotomiziranih glasača. Dok se u svetu dešavala renesansa TV serija – ‘Porodica Soprano’, ‘Six Feet Under’, ‘The Wire’, kod nas smo imali predsednika države, koji lupa prvu klapu na porodičnom biznisu Radoša Bajića, seriji ispod svakog civilizacijskog minimuma. Prosečan gledalac domaćih TV serija više ne zna ni šta je tehnički ispravna epizoda“, ističe reditelj.
Filipović kaže da bi lično, kao kolega, voleo da u javnoj raspravi porazgovara sa osobom koja je mislila da je dobra ideja da se režija istorijske drame, koja košta više od 100.000 evra po epizodi, poveri „čoveku koji je dosad jedino poznat po seriji koja se zove ‘Moj rođak sa sela’, u kojoj je glavni pozitivni junak begunac od haškog Tribunala“.
„Možda i sa osobom koja nije znala da scenarije za takve serije ne pišu pojedinci, već je potrebno odvojiti vreme i novac za ‘writers room’, koji podrazumeva vođu projekta, tim pisaca i stručne konsultante. Na kraju, da upoznam odgovorne koji su, na primer, prvu epizodu pogledali, i rekli, ‘odlično, to je to, ovo ide u emitovanje’. Bar da znamo njihova imena i prezimena. Kupili smo to pravo svojim novcem“, ističe Filipović. On naglašava da je tužno što se neko nije setio, iz ove perspektive, nedostižno odlične serije ‘Vuk Karadžić’, koja je, sa svim manama, podsećala na neku BBC produkciju iz tog vremena. Jedno je sigurno – i ‘Nemanjići’ i ‘Vuk Karadžić’ su verna slika država u kojima su nastajali“, zaključio je Filipović.
Ivan Karl, filmski i TV urednik, kaže za Danas „da se ne seća da je ikada kod nas nešto na društvenim mrežama imalo jedinstvenu podršku i hvalospeve, izuzev rođendanskih čestitka na Fejsbuku“.
„Društvene mreže nisu adekvatan uzorak i merilo da li je nešto kvalitetno, mada ne treba ni skroz zanemariti šta se tamo piše ili poručuje. U konkretnom slučaju ‘Nemanjića’ valja sačekati da se razvije priča i tek nakon treće ili četvrte epizode prosuditi koji su dometi i da li je sve imalo smisla. Uvodna epizoda objektivno ima mana, ali i dobrih strana u produkcijskim vrednostima. Ne treba prerano kuditi ni hvaliti. Serija je podigla prašinu, a u kojem pravcu će da je odnese vetar, videćemo“, konstatuje Ivan Karl.
I glumac i reditelj Radoš Bajić smatra da treba sačekati sa ocenama.
„Izgleda da su danas društvene mreže u Srbiji postale najmerodavniji nakaradni vrednosni parametar za svaku oblast društvenog života. Za političku kaljugu u kojoj plivamo, za ekonomiju, finansije, sport, estradu, medije, kulturu, pa i produkciju serijski igranog programa. Zaštićeni privatnošću svojih spavaćih soba, obasjani svetlošću ekrana svog kompjutera, često i ciljano pospešeni, plaćeni i orkestrirano organizovani – okuraženi, odvažni i mrzovoljni internet pirati bez milosti kolju sve redom! Omalovažavaju, pljuju, ismejavaju, napadaju. Ako nisi na Tviteru – kao i da ne postojiš!? Ogoljeni u motivu zašto rade to što rade, sami sebi su nadenuli ime – hejteri, ili po srpski, mrzitelji… Mrze, napadaju i ruše sve… Kao autor ‘Ravne gore’ prošao sam taj put i osetio bes i oholost ‘toplog zeca’ internet mrzitelja. Tim pre, u odbranu TV serije „Nemanjići“ poručujem da niti je pristojno, niti razložno, niti profesionalno opravdano, niti nacionalno razumno – na osnovu prve epizode tako surovo i bezočno napadati i obesmišljavati pre svega jedan veliki napor, i rekao bih čiste i dobre namere RTS-a i autora. Sačekajmo sa argumentovanim sudovima, ma kakvi oni bili – kada serija krene… Ukoliko se naručiocima ne žuri previše“, kaže Radoš Bajić.
Dijalozi bez istorijske autentičnosti
Istoričar Smilja Marjanović Dušanić, koja je na TV seriji „Nemanjići – rađanje kraljevine“ bila angažovana, zajedno sa arheologom Markom Popovićem, kao stručni konsultant, kaže za Danas da je „rano za donošenje ocena o ukupnom kvalitetu urađenog posla, pošto je snimljeno petnaest epizoda, a imali smo priliku da pogledamo samo prvu“.
– Sarađivali smo sa ekipom stručnjaka različitih profila koji su sa entuzijazmom radili na scenografiji, kostimu, izgledu enterijera i eksterijera. U pogledu postizanja istorijske autentičnosti sam zadovoljna postignutim. Najčešće su pronađena optimalna rešenja, značajno bolja od onih koja smo do sada imali priliku da vidimo u domaćoj produkciji i koja u glavnim crtama odgovaraju vizuelnom identitetu epohe. Sasvim je drugi utisak kada je reč o dramaturškim vrednostima scenarija i uopšte, o postignutom umetničkom kvalitetu prve epizode. Istoričari su nezgodne sudije kada su posredi filmovi sa tematikom iz prošlosti, jer smo retko kada zadovoljni načinom na koji je prikazana udaljena epoha o kojoj imamo posebna znanja. U tom smislu najviše su me razočarali neki govori i dijalozi kojima očigledno nedostaje istorijska autentičnost – recimo, Nemanjino obraćanje okupljenima prilikom podizanja Đurđevih Stupova, kao i neka suviše konvencionalna dramaturška rešenja – objašnjava Smilja Marjanović Dušanić.
Ona je, međutim, „sigurna da je u pojedinim izjavama o kvalitetu serije ispoljeno mnogo negativne energije i zle volje i ponekad nerazumljive želje da se o postignutom govori sa što više nipodaštavanja“, tako da „ostaje da se vidi čitava serija i donese sud o različitim elementima ove produkcije“. J. T.
Više od 200 glumaca i 2.000 statista
Serijom „Nemanjići – rađanje kraljevine“ obeležava se 800 godina od nastanka Srpskog kraljevstva i krunisanja Stefana Prvovenčanog. Projekat nastao u režiji Marka Marinkovića, a po scenariju Gordana Mihića, producira Radio-televizija Srbije. Za snimanje je bilo angažovano 218 glumaca i 2.700 statista, a glavne uloge igraju: Mladen Nelević, Dubravka Stojanović, Vojin Ćetković, Nebojša Glogovac, Dragan Mićanović, Sloboda Mićalović.
Nebojša Bradić: RTS je otvoren za dobronamernu kritiku
„Zadatak serije ‘Nemanjići’ je da istraži, analizira i interpretira srednjovekovnu epohu značajnu kako za prošlost, tako i za sadašnjost i budućnost srpskog naroda. To prevazilazi lična i lokalna prepucavanja iza kojih vrišti motiv za sticanjem sve više novca. RTS je svestan sopstvenih propusta i otvoren za dobronamernu kritiku koja će pomoći da suštinsku poruku koju ova serija nosi uobliči još uspešnije. Uostalom, videli smo tek prvu epizodu. Trebalo bi podsetiti da Srbija nije samo Beograd i da mnogi imaju potrebu da nauče i saznaju o sebi i na ovaj način. RTS je dovoljno velik i snažan da kroz serije može da iznese autentično viđenje o sopstvenom narodu i njegovoj istoriji, podjednako dobro kao i da kroz skladno urađene kopije ‘Peky Blindersa’ i ‘Deadwooda’ prati visoke standarde svetskih produkcija“, kaže Nebojša Bradić, glavni i odgovorni urednik Kulturno-umetničkog programa RTS-a.
Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa
U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.
Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.
Poštovani,
Nemam tviter, a facebook nalog stoji isti kao i prvog dana kada sam ga otvorio 2013. godine. Ovo napominjem zbog toga da bih ovaj komentar isključio iz grupe internet "hejtera". Ovo mi je tek prvi ili drugi komentar u životu, sa 34 godina života mogao sam da ih napišem hiljade, ali jednostavno nisam iz te priče. Ne želim nikoga da vređam, ALI najblaže rečeno ova prva epizoda je sramota, pre svega za ekipa iza kamere
Sva je prilika da ce serija imati nekih ozbiljnih slabosti: promasaj sa Nemanjinim govorom (novogovor srpskih populista pred izbore ?) i sl. su rdjav predznak. Ali to nije ni povod ni sustina hejterske histerije. Pre je u pitanju zarazna herostratska zluradost obeznanjenih, beznadno razgoropadjenih i ponizenih "gradjana" koji zele paklenu propast svega ovog sto danas imamo umesto pristojnog zivota. Mozda ce ova serija posluziti da pocnemo da ucimo kako se kriticki i umetnicki zrelije treba odnositi prema istoriji ali i to je nesto – za sad smo svetlosnim godinama daleko od toga. Isto vazi i za seriju o Drazi – mislim (da definitivno naljutim pravoverne) da je umetnicki bila efektnija i "cistija" – ali sta vredi, morala je biti stavljena na stub srama jer gnev umornih i ponizenih ne zna drugacije
Gospodine Bajicu,Vas komentar je ocekivan,jer ste u zadnjih nekoliko god.ljubimac vlasti i RTS-a.Ono sto Vi snimate,kao serija "Pas laje vetar nosi",ni pas s"maslom ne bi pojeo.Valjda Vam je jasno,da Vasa serija spada u rang Zadruge i Farme.Samo mi je krivo sto pojedini glumci,koji zaista vrede i koji su dokazani umetnici,moraju zbog egzistencije da prihvataju takve nakaradne uloge!
Ne bih bio toliko veliki kritičar te serije. Uostalom dobro je da je i pokrenuta jedna serija o jednom narodu na Balkanu i kako je stvorio svoju državu. Mi to ranije nismo smeli ni učiti i zato smo "zakržljali" istorijski. Ne slažem se sa gospodinom Bradićem da je poznavanje istorije samo svojstveno Beogradu. Čemu ta konstatcija. Nisu baš Beogradjani tako veliki znalci u odnosu na druge sredine u Srbiji. Iako i sam živim u Beogradu jasno vidim koliko Beogradjani znaju istoriju. Što se tiče komentara na druševenim mrežama tu ima mnogo kukavičluka i tipičnog našeg srpsog lupetanja.
Nisu 200 glumaca i 2000 statista garancija ove TV serije kao ni samo ime glavnog urednika Gordana Mihica. Baviti se jednim veoma odgovornim i zahtevnim istoriskim dogadjajem a narocito za nas Srbe kao sto je ime Nemanjica nije isto kao pisati scenarijo za Kamiondzije ili Otpisane.Vec se na samom pocetku videlo hiljade gresaka koje bodu u oci a kritike ne stizu samo od obicnih gradjana vec i od strucnih ljudi usko vezanih o nasoj istoriji i nesem jeziku.
Da mozda ne perete pare?
Nekima je odgovarao komunizam kad radni ljudi i gradjani nisu smeli a ni mogli da iznose svoje sudove ..Sada se pomoću društvenih mreža može oceniti rad svakog pojedinca a sublimacija i hejtera i ozbiljne kritike bi bila otprilke glas naroda..U ovom slučaju Čak i kad bi neko dobronameran pokušao da pravda fijasko prve epizode bi se dosta namučio ..Jer sa ovako lošim scenaraijom pre svega a onda i glumom i režijom pravdanje zvuči smešno.Ljudi na RTS““u treba da preuzmu odgovornost a neko i da podnese ostavku zbog bacanja narodnih para
Dobro prva epizoda je stvarno plitka što se tiče dijaloga, govor Nemanje ispred Đurđevih Stupova izgleda liči na one koje drže političari kada se otvara neka fabrika stranih ulagača. Žena velikog župana je prikazana kao Agelina Joli humanitarni radnik. Ipak, kostim i scenografija nisu loši, a napad malog Stevana nije profesionalan već ideološki i rasistički (onaj prema Uzbecima). Kao i kod npr. filma "Kosovski boj" uvek se pitam kod takvih napada da li je problem u izvedbi teme ili u samoj temi. Kod Stevice je verovatno više problem u ovome drugom. Stevica bi makar morao da ideološki pohvali politički korektan prikaz supruge velikog župana. Takođe, ako ćemo biti objektivni RTS je u poslednje vreme izbacio više modernih serija, poput Bjelogrlićevih, Gage Antonijevića i sada poslednje koja se zove "Pet". Pokušaj moderne adaptacije Nušića je takođe vredan. Iako se u osnovi slažem sa ocenom da su "Babe", "Porodično blago" itd. treš, bio bih oprezan po pitanju plaćanja tv preplate. Na kraju krajeva, Stevicine filmove je neko takođe platio, ali malo ko ih je i gledao.
Ja sam tipičan "hejter", ali epizodu nisam gledao, niti imam nameru da je gledam, pa neću ni da je komentarišem.. Cenim da je u Srbiji nemoguće napraviti TV seriju (ili šta drugo) s takvom temom, a da ne ispadne ili potpuno naduvana, bljutava i negledljiva šnenokla, ili da ne izbiju nemiri na ulici, bez obzira na to kakva je produkcija, ili gluma, i sl.
RTS spusta standarde svojih serija jos od "Boljeg zivota" (znam da cu uvrediti mnoge, ali bilo je vrlo plitko), "Srecnih ljudi" i onda redom, nanize. Ne bi trebalo biti tako tesko napraviti dobru i verodostojnu seriju, zar ne? Nekad je to bilo normalno. Imali smo i "Price iz majstorske radionice" i "Vruc vetar" i "Vise od igre", a i sjajne istorijske filmove, kao sto je "Banovic Strahinja". Sve je to dostupno i ovi "hejteri" sa drustvenih mreza skidaju stara dela s Interneta s razlogom. Zasto dozvoliti da se s ovako interesantnom temom pravi parodija?
Moja najveca zamerka lezi u dijalogu likova u seriji. Na pocetku serije,tokom obracanja Manojla Komnina Stefanu Nemanji, Komnin kaze za Nemanju da mu se svidja jer "ima petlje", a nedugo zatim i "daleko ces da doguras". Takav recnik pre je karakteristican za ulicara,a ne za cara najznacajnije,najprosvecenije i najjace drzave u Evropi tog vremena.
Nenad Radović .- Na žalost ne mogu da se složim sa vašom konstatacijom u poslednjoj rečenici komentara . U vreme krunisanja Stevana Prvovenčanog Srbija nije bila to što vi mislite. U isto vreme (1207. g) osnovan je Univerzitet u Kembridžu…A istine radi moram da saopštim da je 1878.u vreme održavanja Berlinskog kongresa u Srbiji 96 odsto stanovništa živelo na selu , a samo četiri odsto u gradovima. Uz samo sedam (7) odsto pismenih ljudi…I danas u Srbiji ima oko 20 odsto onih bez završene osnovne škole , dok je skoro 80 odsto funkcionalno nepismenih, tj.onih koji ne mogu da razumeju iole komplikovaniji tekst!
ali stvarno
Hmmm…sta znam. Meni je cela ideja super. Drago mi je sto najzad se pojavilo nesto sto bi trebalo da predatavlja sve ono sto je u dosadasnjim istorijskim citankama namerno izostavljeno. Licno imam jednu zamerku… Radnja je toliko spora da mogu uporedo da radim jos nesto, sto verujem nije interes tvorca. Od takve serije ocekujem zakucavanje za fotelju i potpuno privlacenje paznje… Svakako sve najbolje i samo napred.
Nisam citala prethodne komentare pa ne znam da li se ponavljam. Sta smo drugo ocekivali od serije kad je u Srbiji sad vec "javna tajna" kako se upisuje gluma. Maminu i tatinu decu gledamo na malim ekranima dok pregrst talentovane omladine nece dobiti priliku da se dokaze. Tuzna istina nase drzave…tuzna koliko i prva epizoda serije.
Са интересовањем и радозналошћу очекивао сам прву епизоду серије. Разочарење ми је било велико.. Епизодом, по моме мишљењу доминира непривлачност, досада, глупе детињарије, пренемагања, умишљеност, паролаштво. Рецимо, иако се ради о огољеној и суровој борби за власт међу феудалном браћом, у ослобађање Немање (ког су верује се Мађари од браће избавили), у причу се убацује св. Ђорђе, сила ван људске природе, која стаје уз Немању и преко спасења потврђује му право на братоубилачке походе и отимачине. Прављена за припросту и лаковерну публику епизода увелико говори о досегу људи који су је урадили као и оних који су је прихватили као довољно добру за српско гледалиште. Не могу им ласкати и додворавати им се. Очекивао сам ствараоце широке културе са донекле филозофским усмерењем њиховог духа, добијо сам скучене оквире идеопоклонства обисмислене нестваралачком површношћу. Стога не бих да останем у њиховом стваралачком сиротишту нити би за њега пару дао.
Пада у очи жестина и њен обухват Радоша Бајића. Радош Бајић би да црно претвори у бело. Па нек то чини ал не о туђем трошку. Суд на којем Бајић заснива своје мишљење изведен је из његовог материјалног интереса, из његовог плитког досега које је у стању да пружи као тв стваралац, дакле из, по мени, рђавог начела. Из њега му се рађа инпулс бесмислене срџбе и јарости да клевеће све који с њим не деле исте стваралачке страсти. Дугогодишња навика живљења на лакрдијашком серијалу, добро плаћеном од власти, постала је права потреба за њега. Поред тога што му је донела новац, донела му је и умишљеност и задовољство које му рађају околности у којим се налази. Све што је другачије његовим погледима и нивоу његовог стваралаштва, ускипи га до беса.
Свакако је требало снимити ову серију али не са "напредњачком" памећу. Сценарио прве епизоде је скандалозно лош. Да ли има неко на РТС-у ко чита сценарија? Да ли има неко на РТС-у ко уопште уме да чита сценарија? Да ли на том истом РТС-у има неко ко ће да преузме одговорност за овај дебакл? Питања су наравно реторичка, јер уз фантоме, јелке, јарболе… добије се и оваква серија.
Srpska televizijsko-filmska produkcija je u stanju koje je gore od stanja srpske ekonomije. Svedočim. U potpunosti ne nalazim da je mišljenje u kreativnost uguranih Radoša i Filipovića merodavno ali ko je poogledao Šejtanovo sisanje i Selo gori Ravna gora nosi sve mu je jasno. RTS se upustio odveć naivno u izuzetno složenu temu. Nisam očekivao gibsonovski scenario (dijalozi na jeziku kakvim se tada barem približno govorilo pa neka ide i titl), fokusiranost radnje na jedan značajan događaj a ne gejmoftroniranje epoohe za koju ni Jenglezi ne mogu sebi da priušte. Meni lično je mnogo zanimljiviji period Stefana Uroša I kada je kraljevina zaista i počela da postaje kraljevina. Kasting bi kod nas mogao da bude jednostavna stvar. Kada poogledate fresku sa Nemanjinim likom pre ćete prepoznati Tanasija Uzunovića nego Nelevića ali eto… Ne očekujem da će se putem serije ostvariti katarza naše sumnjive zaljubljenosti u istoriju a još manje neki doprinos prepoznavanju evropske baštine srpskog srednjeg veka. Koliko god da se u Srbiji kune u to srednevekovlje. Kadijevićev Vuk Karadžić je jedna od naših naboljih tv serija ali se treba opsetiti i da je rađena u koprodukciji sa ORF a za Nemaniće bi trebalo imati u koprodukciji i Ugarsku i Vizantiju i Bugarsku i Mletke i Fridriha Barbarosu i Vatikan uz blagoslov RAI-a. Tako da i u daljoj perspektivi najuspešnija ekranizacija srpskog sredneg veka ostaje Mimicin Banović Strahinja.
Trebalo je da pozovu Đorđa Kadijevića..
Bilo bi lepo da izvesna gospoda prvo nauče srpski jezik, pa da onda komentarišu "frameovanu" istoriju.
A da li iko zaista zna i može da interpretira tadašnji starosrpski /crkvenoslavenski jezik…?
Bez ikakvog "hejta", ovo su činjenice : dijalozi isforsirani i loši, puko nabrajanje činjenica, gluma slaba i neubedljiva, likovi loše "donešeni", statisti u pozadini mlate rukama bez ikakvog smisla, muzika solidna, kostimi dobri, kamera losa, scenario (prve epizode) na nivou školskog rada osnovne škole, i za kraj, da li je iko u RTS čuo za post produkciju, color gradient, depth to field…..?
Serija kreće iza jedne izvanredne "Senke…i narod ih upoređuje.
Televizije prave program da bi ga ljudi gledali i to je jedino merilo.
Dati 100.000e za jednu epizodu ovakve serije,podseca na pricu o novogodisnjoj jelki.
Interesantno je kako Senke nad Balkanom nisu imale mrzitelje na Internetu. Verovatno je Bjela potplatio društvene mreže da pišu pozitivno o njegovoj seriji. Ili je možda u pitanju kvalitet… Ko bi ga znao.
Bruka, koliko je serija "dobra", prema prvoj epizodi, scenaristi, reditelju i RTS-u ! Glumci glumataju, kamera "Žika slika" a dramaturgija Farma, Zadruga i Parovi ! Ko se drznu da kritikuje seriju koju je velki Vodja tako nadahnuto i posvećeno najavio i novce dao ! Kultura je za kritiku, samo da je kritikuju "kulturni" u nekulturnoj Serbiji ! Nemanjići su svarali Kraljevinu a Vučići carevinu a car je go !
Serija ima pogresnu koncepciju. To je samo niz skeceva. (Ne govorim o tome koliko su losi). Imali su izbor: ili da prave dokumetarno – igranu seriju, kao sto su komsije hrvati napravili o svojim kraljevima i Dubrovniku ili da se ogranice na neki kratak vremenski period pa ispricaju neku pricu. Ovako nit je riba nit devojka
Nije problem u seriji, vec u gledaocima! Ja bih predlozio da se gledaoci kazne i da se serija ukine. Odmah!
Da nije Bajićevih serija,srpske seljanke nikad ne bi progovorile novobeogradskim akcentom!
Treba objasniti narodu da ce nam i ova serija, sa po 100.0000 evra po epizodi, privuci strane turiste
@ Mister Hajd
"Na žalost ne mogu da se složim sa vašom konstatacijom u poslednjoj rečenici komentara." (У одговору на:
Nenad Radovic: "Takav recnik pre je karakteristican za ulicara,a ne za cara najznacajnije,najprosvecenije i najjace drzave u Evropi tog vremena.")
Не знам како Ви стојите са разумевањем сложенијих текстова, али са овим једноствним сте дебело оманули. Наиме, из коментара Ненада Радовића је јасно да се та опаска односи на говор Манојла Комнина, византијског цара, а не Стефана Немање.
Ако бисмо и могли да дозволимо да сте Ви сами, због брзине или деконцентрисоности, ово превидели, шта рећи за ових (до сада) девет "лајкова" испод Вашег коментара? Омашка, или системска грешка у интелектуалном и моралном коду?
ПС. Серија је, очигледно, будалаштина и срамота. Зар то није довољно, него треба да се и додатно брукамо оваквим паметовањима?
Zaista sam više očekivao, ali to je tek prva epizoda… Ako se ovako nastavi, promašaj.
Radašinovo licemerje je epskih dimenzija. Ne voli "hejtere", ali mu treba njihov novac. I onda pod tim pritiskom pukne licna koja drži uši.
Светом Сави нема места у првој епизоди јер није био ни рођен у време догађаја који се у њој обрађују!!!!
Sportskim zargonom receno; lose smo poceli a onda naglo popustili!Salu na stranu , nadam se da nece biti tako.
Ljudi, ne nasedajte na ovakve stvari koje se na silu namecu. Svako pismen i ko je ucio istoriju ovih prostora zna da srednji vek je imao odredjena pravila – patrijahalna ophodjenja za stolom (sto je do skora bilo prisutno i kod nasih porodica na selu) To su da deca ne jedu istovremeno za istim stolom gde su odrasli itd. Dalje odnos prema zenama je u seriji predstavljen ocajno. Sto treba da me ubedi da je mladi kraljevic sme da se frlja sa ocem tek tako bez posledica na beogradskom mangupskom naglasku sa Dorcola. Drugo deca i zene se ne vode na bojno polje. Trece i dalje se ispisuje na freskama ime Sveti Georgije a ne Djordje, jezik komuniciranja je trebalo da bude slican seriji Vuk Karadzic ili u filmu Boj na Kosovu. Nemanjici su postali sveti ljudi i treba pripaziti kako ce ih narod shvatiti u seriji. Po meni, trebalo je napraviti seriju ili film bez mnogo price.
Kako će se znati šta se u Srbiji dešavalo prije 8. vijekova, a ne zna se šta se dešavalo na prostoru bivše YU od 1992-1995 godine, i kasnije na Kosovu.
Nisam očekivala bleštavilo i raskoš kakvu su tom vremenu pripisivali u "zlatno doba" Holivuda. Nisam očekivala ni hiljade statista u masovnim scenama, jer se one danas u svetu dočaravaju kompjuterskim efektima. Međutim, ti kompjuterski efekti su u "Nemanjićima" sramno bedno odrađeni – a ovo je Srbija, zemlja koja izvozi stručnjake tog profila! O "Tabi" zagrljajima da i ne govorim… Žao mi je što je mnoštvo divnih, odličnih glumaca dovedeno u situaciju da glumi u nevešto napisanim i režiranim scenama. A deca glumci – zar nije bilo dece iz Užica, Čačka, Kragujevca ili nekog drugog dela Srbije, gde se govori s autentičnijim naglaskom, umesto "Beogradčića" koji su uzeti za te uloge?
“Домовина се брани лепото и знањем и лепим васпитањем…“ написао је, ваљда, Љубивоје Рушмовић.
Па дакле ако кажем да је нешто лоше ја нисам пристојан.
Ако је то лоше и наше, е онда сам, бато, и издајник.
Ал’ да није било Горана Султановића, глумца Горана Султановића, утисак о изгубљених сат времена би био потпун, овако бар неки ситниш…
Маестрална минијатура!
Остали к’о локални дилетанти….
Сви, у скоро свакој реплици, просипају историјске чињенице, прате след историјских догађаја, цеде животне мудрости, деле богоугодне мисли и богоугодно делају и у складу с’ тим бивствују.
Просто ти дође непријатно од толике памети и колико су сви добронамерни, фини,културни, уредни и некако смеђи.
Сви су хај, супер, екстра. Да знам само шта дувају. Вукан ми мало мрда ал’ добро де и он је Немањић.
Просто непријатно изненади онај природни смех тате и синова … Шта та би?… нешто живо…
Немања к’о Валтер, један поглед, једна гримаса, једна боја гласа.
Кад се заблене у саиграча као да хоће да кажа :“ Мени овде ништа није јасно.“, или : “Нешто си ми ти сумњив мали, а? “ или :“ Шта ћу ја овде?…
Само чека да укеба неки жбун или неку шашу да олакша души бола (“мало – мало па му се притужи“) и да му зуби не трну баш сада када треба да изговори неку историјску чињеницу.
Просто несрећном, напаћеном и измождемон гледаоцу дође да, у саосећајном болу и праведничкој гневу, завапи једино могуће питање из филма “Сава мала“ : “ Шта да ради мајка с’тобом сине?“ док се стрмоглавце, изгубивши сваку наду у људски род, баца под Оријент ехпрес.
… и тако сви редом…
Можда Адам одскаче, али баш мало.
Глоговчев кум би могао да одглуми мало текст који говори…и смислене паузе су глума…
Џаба труд глумцу Горану Султановићу, протраћених сат времена.
ШМИРА је глумачки жаргон за овакву глуму.
Не кажем да ће гледања ове серије довести до последица као код Оријент Ехпрес несрећника, али увек треба бити на опрезу… зима, лед, клизавица…. ко га зна.
Бачене паре.
Ако се тиче нас, наше је дело а лоше је, онда је напатриотски то што је лоше
“Домовина се брани лепото и знањем и лепим васпитањем…“ написао је, ваљда, Љубивоје Рушмовић.
Sapienti sat!