Plakati i omoti sa ploča koji nose duh jednog vremena 1Foto: Promo

– Sve sa izložbe je nastalo kao proizvod života koji se odvija noću, ne samo klupskih večeri nego celog eko sistema koji okružuje sve to. “Nights” je zajednička asocijacija, pa je nekako bilo prirodno da ta jedna reč bude i naziv izložbe – tako za Danas beogradski umetnik Marko Vuleta Đukanov, aka Floating Bstrd, pojašnjava naziv njegove izložbe, koja je nedavno otvorila novi prostor u sat kuli nekadašnje pivare u Cetinjskoj.

Postavka u Galeriji Kula traje do 4. novembra, a kao propratni događaji biće organizovani programi koji uključuju radionicu sa umetnikom, vođenja kroz izložbu, jednodnevne video projekcije u hangaru ispred galerije, kao i specifične DJ večeri.

– Na izložbi se nalaze posteri koji su meni ostali kao favoriti tokom ovih pet godina, tačnije njih 55 i 20 omota za ploče. Ukupan broj plakata/ploča nastalih za proteklih pet godina je negde blizu 600, tako da je napraviti sužen izbor bilo dosta teško – kaže Floating Bstrd.

Zašto baš posle pet godina?

– Nikad nisam uhvatio dovoljno praznog hoda da mogu da se posvetim ličnom projektu kao što je ovaj, a sa periodom Covid-a i nestajanjem svih evenata koji imaju ljudski kontakt lice u lice prostor se stvorio. A i prijatelji su otvorili fenomenalan izložbeni prostor i nekako je bilo prirodno da se desi sada i ovde.

Fokus izložbe su Vaši plakati za klupske večeri nekih od najpoznatijih beogradskih i svetskih klubova i muzičara. Da li biste izdvojili neke od njih koji su vam posebno značajni?

– Lično su najviše prijale saradnje koje su imale neki konstantan tempo (nedeljno, mesečno), jer takva saradnja uglavnom pruži celom konceptu/priči vreme da se razvija i da se napravi celina. Izdvojio bih naravno naša dva kluba za koja sam ovde najviše radio, Drugstore i 20/44, a strani sa kojima sam imao/imam takvu saradnju bi bili Rex (Paris), La java (Paris), In Between (Los Angeles), XOYO (London), Phonox (London), Opium (Litvanija).

Vaš rad sadrži jednistven izraz, kako biste ga opisali? Kako stvarate vizuelnu kompoziciju, šta u vašem radu dominira i zašto?

– Da li je jedinstven ili ne, mislim da je na drugima da to ocene. Nastao je prirodno, radom i kroz mnogo iteracija. Dobra stvar je što je kultura noćnog života donekle preuzela plakat i uopšte vizuelni tip ovog izražavanja i mnogo ga više neguje i ceni od, na primer, pozorišta, trenutno. Možda i nije tako, ali ja bar ne vidim da se na tom polju stvari pomeraju već godinama, na žalost (sem par izuzetaka).

Na koji način iskazujete sebe kroz delo i koliko muzika utiče na Vaš rad, s obzirom da se na neki način muzika i vizual u vašem slučaju prožimaju?

– Likovnim izrazom uglavnom. Muzika i vizual – jedno bez drugog u ovom slučaju ne ide, pogotovo jer je u ovom slučaju muzika primarna stvar u dešavanju. Neophodno je povezati likovni i muzički deo pri izradi vizuala.

Beograd je poznat po klubovima, noćnom životu, po stilu, kulturi i duhu mladih, koji je na neki način oličen u ovoj umetnosti. No, s druge strane deluje da je taj vid umetničkog izražavanja nekako skrajnut od strane elitne kulture. Šta vi mislite o tome? U čemu je značaj ovog umetničkog izražavanja, posebno ako uzmemo u obzir da on nosi verovatno mnogo veću slobodu izražavanja?

– Moguće da je tako, ali to vidim samo kao minus ‘elitne’ kulture. Oni i ovako uvek kasno stignu na sve zbog takvog stava. Nosi veću slobodu, nosi duh jednog vremena, pogotovo ljudima koji su bili na događajima. Kao što te pesma podseti na neku uspomenu iz prošlosti. Bar ja tako nekako gledam na to.

O umetniku i njegovom radu

Fokus ove izložbe su plakati koje je Vuleta Đukanov stvarao za klupske večeri nekih od najpoznatijih beogradskih i svetskih klubova, među kojima su i beogradski klubovi “20/44” i “Drugstore”, La Java i Rex iz Pariza, berlinski ://about blank i Urban Spree, amsterdamski Garage Noord i Dynamic Range, XOYO, Phonox, The Waiting Room i Cell iz Londona i mnogi drugi.
On je sarađivao i sa brojnim umetnicima kao što su: Vladimir Ivković, Interstellar funk, Lena Willikens, Ivan Smagghe, Manfredas, Larry Heard, Tommy Mandel, Hunee, Esa, Red Axes, Emmanuelle Parrenin & Detlef Weinrich, aka Tolouse Low Trax, itd.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.