"Korak" Ambre Senatore na 16. Beogradskom festivalu igre 1

Na 16. Beogradskom festivalu igre večeras u Beogradskom dramskom pozorištu gostuje Nacionalni koreografski centar iz Nanta sa predstavom „Korak“ u koreografiji direktora ove umetničke kuće Ambre Senatore, koja će se na sceni pojaviti i kao igrač.

Ova jednosatna predstava premijerno je izvedena 2010. u Rimu kao koprodukcija više francuskih i italijanskih pozorišta.

Italijanska umetnica – koreograf, igrač i pedagog Ambra Senatore veći deo uspešne međunarodne karijere izgradila je u Francuskoj. Rođena je u Torinu 1976. i u rodnoj Italiji završila je studije moderne umetnosti na odseku za film, pozorište i igru. Sarađivala je sa koreografima kao što su Žan-Klod Galot, Đorđo Rosi, Rafael Đordano, Robert Kastela, Antonio Taljarini…

Pored igračke karijere, pre nešto više od dve decenije otisnula se i u svet koreografije, a posle doktorata iz savremene igre 2004, počela je predaje istoriju igre na milanskom Univerzitetu. Autor je knjige o italijanskoj savremenoj igri. Već 15 godina redovno da nastupa u Francuskoj, uključujući učešće na Festivalu u Avinjonu, za koji je uradila i komad „Korak“. Od 2016. godine je direktor Koreografskog centra u Nantu.

Koreografije Ambre Senatore prepoznatljive su, kako ističu kritičari, „po dinamici kretanja zasnovanoj na aktivnostima i svakodnevnim pokretima, istražuju dramsku konstituciju koja zahteva akciju i prisustvo tela“. NJenu predstavu „Korak“ opisuju kao „mešavina Pine Bauš i Bastera Kitona“ i „neobično putovanje u kraljevstvo kopija“.

– „Korak“ deluje u prostoru konfuzije između realnosti i fikcije, između onoga što je stvarno i što je lažno – izgrađeno, poigrava se građenjem pozorišne magije i transformacijom značenja. Jedna stvar se na početku pojavljuje na određeni način, pa se onda pojavljuje kao nešto drugo. Istovremeno, tema su međuljudski odnosi i potreba da se ti odnosi vrate u okvir zajednice, jer smo u suštini svi srodna bića. Služila sam se konkretnim materijalima: prostor, repeticija, skrivanje, preplitanje delova stvarnih i plastičnih tela, replike gestova i radnji dirigovanih od strane različitih ljudi. Dinamika u prostoru se smenjuje sa jednostavnim akcijama koje poseduju suptilnu ironiju. Ja kreiram dinamičnu igru, uokvirenu razotkrivanjem i prekidima. Težim da nešto ustanovim, a onda dovedem u pitanje, da unesem novi element koji demonstrira svoje suprotno ponašanje ili negira bilo kakvo pojedinačno tumačenje, opet sa suptilnom ironijom, podjednako razigranom, koliko i oštrom i delotvornom – kaže Ambra Senatore.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari