Verstapen o tome da li je Red Bul prilagodio bolid njegovom stilu vožnje 1Foto: Shutterstock/cristiano barni

Aktuelni svetski šampion Formule 1 Maks Verstapen odbacio je navode da su Red Bulovi automobili dizajnirani prema njegovim afinitetima, naglašavajući da se više puta prilagođavao kreacijama tima kako bi izvukao maksimum.

Verstapen je napravio korak do Formule 1 kao tinejdžer 2015. godine, u početku je vozio za Toro Roso (sada poznat kao AlphaTauri) pre nego što je prešao u Red Bul i pobedio u svojoj prvoj trci sa seniorskim timom na Velikoj nagradi Španije 2016. godine.

Od tada, Verstapen je zabeležio još 34 pobede, 77 mesta na podijumu, 20 pol pozicija i dva šampionata – dok su se mnogi njegovi saborci borili da se prilagode istoj mašineriji, zbog čega su ipak na kraju ostali po strani.

Upitan o tome da li je Red Bul tokom godina rada težio da uskladi svoje automobile sa njegovim stilom vožnje, Verstapen je želeo da istakne koliko je promenio svoj pristup kako bi se uskladio vozilu.

„Mislim da to ne mora nužno odgovarati mom stilu vožnje. Mislim da kao vozač morate da se prilagodite onome što dobijete, a to je ono što sam i sam uradio kada sam se pridružio Red Bulu. Automobil je uvek bio takav, da budem iskren. Imao je dobar prednji deo, ali nikada u mom životu nisam doživeo brz auto koji ima nepovoljno upravljanje, ni u jednoj kategoriji.“, rekao je Verstapen.

Verstapen ističe da za njega to nije „ništa čudno“.

„Kako starim, osećam da se tim zaista trudi oko mog stila vožnje. Osećam se kao da, ako me ljudi pitaju kakav mi je stil vožnje ne mogu da kažem, jer se uvek prilagođavam onome što dobijem, na najbolji mogući način. Ponekad je teško, ali mislim da je to ključ, morate se prilagoditi. Svake godine, svaka staza je drugačija i to je ono što svaki put pokušavate da uradite najbolje”, naveo je prvi vozač Red Bulovog tima.

Holanđanin kaže da je primer za to bio prošlogodišnji RB18, koji je sezonu započeo preko minimalne težine pre nego što su nadogradnje postepeno smanjile grame i dodale performanse – utirući put za titulu dominantnom Verstapenu i Red Bullu.

Nakon što je prvi put probao novi RB19 na prošlonedeljnom predsezonskom testu u Bahreinu, Verstapen je upozorio da je nekoliko elemenata automobila već „očigledno bolje“, sa daljim razvojem koji će uslediti uprkos ograničenjima u pogledu aerotunelu i CFD-a zbog kršenja ograničenja u pogledu troškova tima za prošlu sezonu.

„Mislim, glavni problem koji smo imali prošle godine bio je to što je automobil imao veliku težinu. U početku je auto bio samo veoma ‘lenj’, nije se okretao, jer je i težina bila na pogrešnom mestu automobila. Tokom godine smo se oslobodili toga, i mogli ste da vidite da su performanse, naravno, unapređene i postao je više trkački automobil, a ove godine je to samo nastavljeno. Postoje i stvari koje smo pronašli i stavili na automobil koje su očigledno bile bolje, a već imamo i neke stvari u pripremi. Rad je u toku, ali znamo koja su naša ograničenja i radimo na tome“, prokomentarisao je on.

Izvor: Formula 1

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari