Foto: Kay Pat/ freeimages

Direktor Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) zadužen za obrazovanje i veštine Anderas Šlajher smatra bi škole trebalo da osiguraju da mladi ljudi budu u prilici da debatuju o različitim stavovima i mišljenjima.

U prošlosti, kada vam je bila potrebna informacija, tražili ste odgovor u enciklopedijama i znali ste da je ona istinita, podsetio je Šlajher, dok danas svako ko koristi društvene mreže ili medijske sajtove mora biti sposoban da proceni informacije koje su mu date.

Razlikovati istinu od onoga što to nije, danas je ključna veština, istakao je Šlajher.

– Otkrivanje lažnih vesti, čak sama svest da postoji nešto poput lažnih vesti, da ono što je napisano ne znači i da je istinito, izuzetno je značajno za kritičko razmišljanje. Verujemo da škole mogu nešto da urade tim povodom, naglasio je Šlajher.

Učenici mogu da uče o svetu oko sebe, da analiziraju ono što vide i čuju, da se angažuju u debatama kroz lekcije. To ne znači, dodao je Šlajher, da se uvode novi predmeti, već je potrebna nadgradnja veština u svim lekcijama, od nauke, do istorije.

Organizacija OECD sprovešće 2018. godine globalno testiranje 15-godišnjaka iz maternjeg jezika, matematike i prirodnih nauka, i uvesti ispit „globalnih kompetecija“, dok će rezultati biti objavljeni 2019. godine.

Rezultati tih procena u 70 država se vide kao veoma važni, a Šlajher navodi da će pokazati kapacitete mladih ljudi da vide svet iz drugačije perspektive, ceneći drugačije ideje i znanja o tome kako biti otvoren prema drugačijim kulturama, koje dobijaju na važnosti u sve povezanijem svetu.