Samit Tramp-Kim probudio radoznalost Amerikanaca: Gde je taj Singapur? 1Foto:EPA-EFE WALLACE WOON

Pošto su slike lidera Severne Koreje Kima DŽong Una kako šeta po baru na vrhu zgrade noć uoči njegovog istorijskog sastanka s predsednikom SAD Donaldom Trampom kružile po društvenim mrežama, Amerikanci su se zapitali gde je taj Singapur, u kojem su ove nedelje održani nuklearni pregovori.

Reč Singapur, ime grada-države u Jugoistočnoj Aziji, u ponedeljak je bio najtraženiji pojam na Guglu u SAD, pošto je ukucan više od dva miliona puta. S tim u vezi na pretraživaču je za 24 sata kucano „Gde je Singapur?“, „Samit u Singapuru“ i „Vreme u Singapuru“. Mediji su u ponedeljak, između ostalog, prenosili Kimov obilazak hotela „Marina bej sends“ i njegovih okolnih bašta, kao i prvih nekoliko sati sastanka s Trampom na ostrvu Sentosa.

Singapur je saopštio da je potrošio 15 miliona dolara na samit, što je razbesnelo jedan deo građana, prenosi Rojters. Međutim, marketinški stručnjaci kažu da bi zastupljenost u medijima koja je rezultat velikog događaja mogla da donese više od deset puta više od te sume. „Tako se Singapur našao na mapi međunarodne publike“, rekao je Oliver Čong, izvršni direktor za komunikacije i marketing u Odboru za turizam Singapura. Prihodi od turizma doprinose sa četiri odsto singapurskom BDP godišnje. Broj posetilaca je prošle godine dostigao rekordnu cifru od 17,4 miliona, čemu je dosta doprinela Kina, najveće tržište Singapura, i Indija.

Rojters piše da je pre samo nekoliko meseci magazin Tajm aut Singapur rangirao među najmanje zanimljivim gradovima sveta. Endrju Darling, generalni direktor i osnivač agencije za komunikacije Vest pier venčurs, rekao je da će publicitet koji je Singapur dobio do sada time što je bio domaćin samita koštati više od 300 miliona singapurskih dolara.

Meltvoter, firma koja se bavi analizom medijskih sadržaja, saopštila je da je trodnevna medijska pokrivenost Singapura zbog samita ekvivalent reklamiranju u vrednosti od 270 miliona dolara, dok je medijski publicitet mesec dana uoči samita vredan 767 miliona dolara. „Samit Tramp-Kim je definitivno najvažniji pojedinačni događaj koji je Singapur doveo u žižu pažnje većine ljudi na svetu. Za veliki broj Azijata Singapur kao izabrana destinacija osnažuje naš imidž uspešne i bezbedne zemlje. Za Amerikance koji možda nisu toliko upoznati sa Azijom, samit je definitivno Singapur doveo u žižu svetske pažnje“, rekao je DŽejson Tan iz agencije za medijski marketing Zenit Singapur.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari