Direktor otpustio radnika, Šapić smenio direktora: Šta će sada biti sa vozačem GSP koji je dobio otkaz zbog protesta? 1Zoran Stefanović Foto: Aleksandar Roknić

Očekujem od novog rukovodstva Grada ali i novog generalnog direktora da održe obećanje gradonačelnika Šapića i smene neodgovorne i bahate ljude sa odgovornih funkcija u GSP-u, preduzeću koje pripada građanima i koje oni plaćaju, i tako ga spasi od potpune propasti do koje ga je dovela dosadašnja uprava, rekao je za Danas Zoran Stefanović, vozač autobusa kome je, nakon učešća u protestu nezadovoljnih radnika tog gradskog preduzeća uručen, kako tvrdi, nezakonit otkaz.

Rešenje o raskidu ugovora o radu, po neuobičajeno skraćenoj proceduri, Stefanoviću je potpisao nedavno smenjeni generalni direktor GSP Radiša Momčilović. Na poslednjoj sednici gradske skupštine, gradonačelnik Aleksandar Šapić pokrenuo je smenu direktora i vršilaca dužnosti u čak 13 gradskih preduzeća i ustanova, a među smenjenima se našao i čelni čovek GSP-a.

Šapić je to preduzeće okarakterisao kao rak-ranu i trenutno najveći problem glavnog grada, i obećao da će se njime baviti narednih godinu dana, ne bi li ga doveo u red.

Zoran Stefanović se nada da će novo rukovodstvo, na čije čelo je Skupština imenovala Zorana Šarca, pokazati dobru volju da poništi nelegitimno rešenje o njegovom udaljavanju sa posla.

Iako je Stefanović ranije najavio tužbu protiv preduzeća, generalnog direktora i direktora finansija Dejana Krstovića, u kojoj će tražiti obeštećenje za mobing ali i finansijsku nadoknadu za procenat plate koji nije primao tokom suspenzije, kao i hitno vraćanje na posao, nakon smene čelnog čoveka GSP, izjavio je da bi mu bilo vrlo teško da tuži firmu gde on i njegova porodica rade godinama i koja im je kao druga kuća.

– Jutros sam predao zahtev na pisarnici GSP Beograd, kojim tražim prijem kod novog direktora Zorana Šarca, da porazgovaramo da li je moguće da se mirnim putem reši ta sporna situacija i ukoliko je, kako čak i pravna služba tvrdi, taj dokument o otkazu bez osnova, da li je on u mogućnosti da ga poništi, ako bude bilo dobre volje za to, rekao je Stefanović za Danas, ali i napomenuo da neće oklevati da rešenje sporne situacije potraži na sudu ako bude na to prinuđen.

Stefanović je ranije, govoreći za Danas o spornom otkazu, koji je, van procedure, veoma brzo preskočio upozorenje, rok za izjašnjavanje, šestomesečno trajanje tog perioda, pa i suspenziju, izneo i sumnje da je sve ubrzao lično direktor Momčilović, jer je načuo da ga očekuje smena na dolazećoj sednici gradskog parlamenta. Ispostaviće se da će mu kolege iz pravne službe preduzeća potvrditi da je otkaz u njegovom slučaju potpuno neosnovan.

– Kako su mi prenele kolege pravnici, Momčilović je, dan pre godišnjeg odmora, ušao u pravnu službu i tražio da mu se otkuca moj otkaz. Gotovo sve kolege su u istom trenutku podigle glave ka njemu i počele da mu objašnjavaju da za otkaz nema pravnog osnova, te da će, ako ih ja budem tužio, morati da isplate ogromnu odštetu jer ću ih dobiti na sudu. On je međutim počeo da viče da ga to ne zanima i da se pod hitno završi to rešenje. Otišao je na odmor narednog dana, meni je otkaz pripremljen 15. jula a uručen 17. jula, nakon čega je Momčilović smenjen na Skupštini. Mislim da je hteo sa mnom da završi pre nego ode iz preduzeća, smatra Stefanović.

O svom slučaju, ali i o svim saznanjima koja ima o nezakonitim radnjama u gradskom prevozniku, kako je Stefanović najavio, želeo bi da razgovara i sa Aleksandrom Šapićem, pa će zahtev za sastanak narednih dana predati i na pisarnicu gradonačelnikovog kabineta.

– Imam mnogo saznanja o protivzakonitim radnjama, malverzacijama i mahinacijama, i više nego rado bih ih podelio sa gradonačelnikom, pa ukoliko je bio iskren u najavi da će, ako bude potrebno, poslove starog rukovodstva proveravati i kriminalistička policija, mogu da mu pomognem direktnim saznanjima, potkrepljenim dokazima, imenima, datumima i sumama novca izvučenog iz firme, poručio je Stefanović.

On je istovremeno upitao i da li će biti smenjeni i drugi nesavesni direktori u sistemu, poput Dejana Krstovića, koji je, kao glavni čovek preduzeća za finansije, svojim potezima napravio minus GSP-u od oko 16 milijardi dinara za šest godina.

Gradonačelnik Aleksandar Šapić rekao je na sednici gradske skupštine da je GSP već godinama najveći gubitaš i rak-rana Beograda, koja godišnje guta 230 do 250 miliona evra subvencija Grada i da najpre mora da se vidi u kakvom je stanju preduzeće, šta će se u njemu zateći, ali i zašto je naplata karata svega 15 odsto.

– Šta ćemo zateći u GSP-u, videćemo. Da li će biti prijava, možda ako bude bilo potrebe. Tu ćemo tek da ispitujemo stvari i nemam ništa protiv ni da kriminalistička policija uđe u preduzeće. Ako hoćemo da građani plaćaju karte, moramo prvo da pođemo od GSP-a, da nađemo način kako da poboljšamo kvalitet prevoza, jer ako se naplata ovako nastavi, možemo samo da „zatvaramo“, rekao je Šapić i dodao da će uraditi sve da raskine prošle godine obnovljen ugovor sa firmom Kentkart (nekadašnji Apeks).

Nepravilnosti

O detaljima spornog Stefanovićevog otkaza Danas je već pisao, ali i o različitim malverzacijama koje je naš sagovornik navodio, a u kojima su ključne uloge imali upravo ljudi na ključnim pozicijama preduzeća ali i čelnici reprezentativnih sindikata, od fiktivnih zaposlenih čije se plate dele međusobno, preko tendera i nabavki pisanih za jednog ponuđača, plaćanja brojnih usluga privatnim firmama iako iste službe postoje unutar GSP-a, ugroženoj bezbednosti putnika jer se neispravna vozila svesno šalju na ulice kako ne bi bili plaćani penali, pa do „štednji“ na rezervnim delovima, jer se tako „uspešnim“ rukovodiocima isplaćuje bonus.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.