Od 2002. godine rečni prevoz Dunavom kroz našu zemlju doživljava pravi preporod jer prednosti jeftinijeg rečnog transporta različite robe Koridorom 7 koriste strani i domaći lađari. Stoga je intenzitet saobraćaja ovom evropskom trasverzalom samo u 2007. godini uvećan za sedam procenata, saznaje Danas od Srećka Nikolića, kapetana unutrašnje plovidbe u Lučkoj kapetaniji Prahovo i predsednika novoformiranog Udruženja kapetana unutrašnje plovidbe:
– Ovo su i razlozi što Srbiji sada nedostaju stručni ljudi u domaćem rečnom saobraćaju, do čijeg je naglog osipanja došlo ratnih devedesetih godina kada su brodovi na duže vreme bili usidreni.

Od 2002. godine rečni prevoz Dunavom kroz našu zemlju doživljava pravi preporod jer prednosti jeftinijeg rečnog transporta različite robe Koridorom 7 koriste strani i domaći lađari. Stoga je intenzitet saobraćaja ovom evropskom trasverzalom samo u 2007. godini uvećan za sedam procenata, saznaje Danas od Srećka Nikolića, kapetana unutrašnje plovidbe u Lučkoj kapetaniji Prahovo i predsednika novoformiranog Udruženja kapetana unutrašnje plovidbe:
– Ovo su i razlozi što Srbiji sada nedostaju stručni ljudi u domaćem rečnom saobraćaju, do čijeg je naglog osipanja došlo ratnih devedesetih godina kada su brodovi na duže vreme bili usidreni. Iskusni lađari osposobljeni da bezbedno sprovode brodove duž plovnog toka Dunavom, silom prilika preorijentisali su se na kopnu na druge poslove. Na žalost, danas se u brodove ukrcava isforsiran navigacijski kadar bez dovoljnog broja godina provedenih na reci – kaže Nikolić dodajući: – Prilike su se promenile i sada jedan kapetan unutrašnje plovidbe, naravno, u zavisnosti od kompanije u kojoj radi, ima dnevnicu od 60 do 120 evra. Potrebe za zapovednicima broda su velike, ali se ljudi ne mogu klonirati. Pri tom poslodavci, naročito oni koji su novi u ovom poslu, ne shvataju da kapetan navigator ne može da vozi brod duže od osam sati dnevno – ističe on.
Prva sednica Udruženja kapetana unutrašnje plovidbe održana u Donjem Milanovcu bila je prilika da se koja reč više kaže o problemu angažovanja najodgovornijih lađara i njihovom statusu u domaćim i inostranim rečnim kompanijama, o propisima i normama EU i primeni Rečnog informacionog servisa „Plovputa“ iz Beograda. Novoformirano udruženje ima 50 članova, a među njima su kapetani unutrašnje plovidbe iz JRB, Rečnog brodarstva „Krajina“ u Prahovu, Privrednog društva „Đerdap“ i lučkih kapetanija u Novom Sadu, Beogradu, Kladovu i Prahovu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari