Kompanija "Banbus" već poznata po propustima, osnivač blizak vlastima, tvrde izvori N1 1Ilustracija Foto: Shutterstock/lunopark

„Nesreća je samo čekala da se dogodi“, tako vozač javnog prevoza, koji je želeo da ostane anoniman, komentariše pogibiju žene, koja je nastradala kada je na nju naleteo točak koji je otpao sa gradskog autobusa u centru Beograda.

Iako je u ovoj nesreći učestvovalo vozilo privatnog prevoznika, sagovornik N1 tvrdi da situacija nije mnogo bolja ni u javnom preduzeću GSP „Beograd“ u kom je zaposlen.

„Ugroženi su svi učesnici u saobraćaju podjednako“, ovako situaciju opisuje jedan od vozača gradskog prevoza, koji se nagledao i navozao svega i svačega, pa je odlučio da progovori o neispravnim vozilima. Iz straha od otkaza ili odmazde anonimno.

Konstatuje – poslednja tragedija, u kojoj je otpali točak prevoznika „Banbus“ ubio ženu, mogla je da se spreči.

„Nemoguće da točak autobusa se otpusti sa deset ‘brezona’ i deset ‘matica’ tek tako, a da vozač to ne primeti“, svedoči vozač javnog prevoza, koji je želeo da ostane anoniman.

Trebalo je to da primeti i onaj ko vozilo redovno pregleda. Da ga je bilo.

„Privatnik nema ni kapacitete ni mogućnost da se bavi na ozbiljan način vozilima.Ti vozači voze dok vozilo ne stane. Daj zbudži, daj menjaj, samo da vozilo izađe na ulicu“, objašnjava vozač javnog prevoza, koji je želeo da ostane anoniman.

I sve to prolazi jer privatne prevoznike niko ne kontroliše, tvrdi naš sagovornik.

„Kada bi inspekcijski nadzor, stvarni inspekcijski nadzor sa policijom i Sekretarijatom za saobraćaj, ušao u privatne firme, sutra Beograd ne bi imao pola autobusa na ulici“, tvrdi vozač javnog prevoza, koji je želeo da ostane anoniman.

Dok se Sekretarijat za saobraćaj drugi dan od tragedije ne oglašava, u firmi „Banbus“ za N1 kartko potvrđuju da im je došla vanredna inspekcija.

Radi se, inače, o kompaniji već poznatoj po propustima. Kako su ranije pisali beogradski mediji, upravo je vozilo „Banbusa“ učestvovalo u nesreći u kojoj je pre pet godina teško povređena voditeljka Dea Đurđević. I 2012. godine vozilo ovog prevoznika se prevrnulo kod Petrovca na Mlavi, kada je povređeno više od 20 putnika.

Iste godine, osnivač ovog obrenovačkog preduzeća Branislav Kovačević, u medijima je pominjan da je davao mito funkcionerima SNS-a i SPS-a.

Danas za njega izvori N1 tvrde da je čovek blizak vlastima.

„Za Beograd znam – vi ne možete da budete u javnom prevozu, a da niste poslušni. Ogroman broj linija se izdvaja i daje se privatnicima“, tvrdi vozač javnog prevoza, koji je želeo da ostane anoniman.

A zvanično, u GSP „Beograd“ naglašavaju da su njihova vozila ispravna, kako je kod privatnika ne znaju.

„Tvrdim odgovorno za Javno komunalno preduzeće GSP ‘Beograd’ da naša vozila redovno prolaze te kontrolne preglede“, navodi Zoran Stefanović, vozač GSP „Beograd“.

Međutim, Stefanovićev „anonimni“ kolega tvrdi da se i u gradskom preduzeću kvarovi zanemaruju.

Vozi se neujednačenih kočnica, neispravnih retardera, tahografa i signalizacije. Postoji u GSP-u, kaže, čak i posebna stimulacija.

„Da se ne bi isključivala vozila za stvari za koja bi trebala da se isključuju. Tako da imamo primer da ljudi voze noću bez farova, bez migavaca… Hajde još krug, hajde još pravac, samo budi tu, samo vozi, samo vitlaj“, objašnjava vozač javnog prevoza, koji je želeo da ostane anoniman.

Pa dok može, može. Samo da zlo ne čuje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari