Mirković: Nastaviti medijske reforme 1Foto: Medija centar

Bitno je da nova Medijska strategija, koja se najavljuje, bude na tragu onoga što je definisano prethodnim dokumentom iz 2011. godine i da se trend reformi nastavi, izjavio je FoNetu predavač na Fakultetu za medije i komunikacije Saša Mirković.

Pošto je formirana brojna radna grupa predstavnika medijskih i novinarskih udruženja i stručnjaka, očekujem da se narednih meseci dobije prva verzija Strategije, naglasio je Mirković.

On smatra da bi bilo dobro da se poštuje redosled poteza, što znači se prvo usvoji Strategija, pa tek onda da se ide na izmene zakona ili eventualno usvajanje novih.

Trebalo bi nastaviti trend reformi počet Medijskom strategijom i zakonima usvojenim pre tri godine, poručio je Mirković, koji je do sredine 2016. bio državnih sekretar u Ministarstvu kulture i informisanja zaduћen za medije.

Šta god sada govorili predstavnici različitih medijskih i novinarskih udruženja, sve ono za šta su se zalagali 2011. pretočeno je u medijske zakone, ocenio je Mirković, koji smatra da su medijski zakoni „u priličnoj meri sprovedeni“. On je upozorio da ne bi bilo dobro da se sada u pogledu pravca medijskih reformi odjednom pojavljuju drugačiji tonovi, prilično suprotni onim iz 2011.godine.

Bitno je da se zna da je postojao konsenzus o ključnim stvarima iz Mediske strategije usvojene 2011.godine, naglasio je Mirković, a to su izlazak države iz vlasniиke strukture medija i uvođenje projektnog sufinansiranja medijskih sadržaja od javnog interesa.

Prilikom izrade Medijske strategije, postojao je konsenzus i o sprovođenju digitalizacije, ali i usvajanju zakona o javnim servisima i njihovom finansiranju, zaključio je Mirković.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari