Obrazloženje REM-a: Pink, Hepi, Prva i B92, zaslužuju frekvenciju zbog „objektivnog i pravovremenog pristupa u prenosu informacija“ 1

Savet REM-a naveo je u svom obrazloženju da su svih 14 televizija koje su konkurisale za nacionalnu frekvenciju ispunili uslove iz dokumentacije, ali da četiri koje su izabrane na konkursu – Pink, Hepi, Prva i B92, zaslužuju frekvenciju prvenstveno zbog „objektivnog i pravovremenog pristupa u prenosu informacija“.

„Prilikom odlučivanja kojim će to podnosiocima izdati dozvole, Savet Regulatora je uzeo u obzir sve činjenice koji bi uticale na ostvarivanje većeg kvaliteta i raznovrsnosti sadržaja i uporedno-kvalitativnom analizom ispunjenosti kriterijuma došao do zaključka da će podnosioci TV Pink, Nacionalna Happy TV, Prva i TV B92 u većoj meri nego ostali podnosioci opravdati postojanje višestrukih benefita za gledaoce na području cele Republike, prevashodno kroz objektivan i pravovremeni pristup u prenosu informacija, kroz sopstvenu produkciju programskih sadržaja kao dokaz ukupnih proizvodnih mogućnosti i raznovrsnost ponuđenih programskih žanrova na način da se zadovolje potrebe najšireg auditorijuma i ojača medijski pluralizam“, navodi se u obrazloženju REM-a.

Dodaje se da je Savet, prilikom odlučivanja, imao u vidu i da je razliku u donošenju odluke dala i činjenica prethodnog rada navedena četiti podnosioca i njihova ekonomska održivost, kao i činjenica da su emitovali program od 2006. godine i da su tokom 2015. godine u potpunosti ispunili način i vremenski raspored prelaska sa analognog na digitalno emitovanje i distribuciju programa (proces digitalizacije) i uložili sredstva kako bi napravili tehnološki iskorak ka digitalnoj transformaciji.

„Savet je naročito cenio garancije koje su podnosioci naveli u predlogu programskog elaborata, koji će postati sastavni deo izdate dozvole, da će u narednom periodu dodatno unaprediti postojeći program, baviti se važnim društvenim pitanjima, raditi na zaštiti medijskog pluralizma i biti otvoreni za različita mišljenja, argumente i ideje u cilju podsticanja najšireg društvenog dijaloga i doprineti daljem unapređenju medijskih standarda u oblasti informisanja, kulture i obrazovanja“, navodi se u saopštenju.

Savet REM-a je zaključio da su svih 14 podnosilaca prijava, i to: TV Pink, Nacionalna Happy TV, Vesti, BK TV, Una, Nova S, N1, Prva, TV B92, K::CN Nacionalna, TV2, Tanjug TV, K1 i Kurir televizija ispunili uslove iz konkursne dokumentacije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.