Finale Pesme za EvrovizijuFinale Pesme za Evroviziju Foto: Screenshot RTS

Menadžment Radio-televizije Srbije (RTS) je u odgovoru Branislavu Klanščeku saopštio da je predsednik UO RTS-a mogao da sačeka konačan i tačan izveštaj nakon završetka „Pesme za Evroviziju“, a ne da proizvoljnim tumačenjima izlazi u javnost u još jednom u nizu pokušaja da naruši ugled Javnog servisa.

Netačne su informacije koje gospodin Branislav Klanšček, predsednik Upravnog odbora RTS-a, iznosi u javnost, poručili su oni.

„Kao deo ove kuće, mogao je da sačeka konačan i tačan izveštaj nakon završetka festivala „Pesma za Evroviziju“, a ne da proizvoljnim tumačenjima izlazi u javnost u još jednom u nizu pokušaja da naruši ugled Javnog medijskog servisa Srbije“, napisali su oni.

Iz menadžmenta su poručili da veruju da je Klanšček, koji se, kako su dodali, predstavlja kao poznavalac muzike i produkcije, a ujedno je i umetnički direktor jednog festivala, ispratio kako izgledaju nacionalni izbori drugih javnih servisa.

„Primera radi, naši susedi su izdvojili 650.000 evra za tri festivalske večeri „Dore“, ne računajući sekundarne troškove. Minut našeg festivala košta samo 600 evra“, napisali su oni.

Iz menadžmenta RTS-a su demantovali da je budžet Festivala za prošlu godinu bio 140.000 evra, već da je iznosio 249.000 evra.

„Kako se dogodilo da je predsednik UO zaboravio da je baš Upravni odbor odobrio i taj i ovogodišnji budžet“, upitali su oni.

Budžet je, kako su objasnili, ove godine zbog povećanja cene na tržištu veći za 40.000 evra neto.

„To povećanje se odnosilo na izradu scene, a partner RTS-a Skymusic production, zadužen za vizuelni identitet festivala, zapravo je dobio kompenzaciju u reklamama za navedeni iznos.

Oni su naveli da Klanšček manipuliše i sekundarnim troškovima koji iznose 173.545 evra, a koji se zapravo odnose na troškove amortizacije, tehničkih i ljudskih resursa koji bi, da nisu angažovani na ovom, bili angažovani na nekom drugom projektu.

„Dakle, struja, voda, grejanje, redovne plate zaposlenih, porezi i doprinosi, od kafe kuvarica do urednika, pa i plata članova Upravnog odbora, i sve ono što RTS inače plaća“, napisali su iz menadžmenta.

Oni su naveli i da je Klanšček pobrkao pojmove „vizuelni identitet“ i „kreativni tim RTS-a“.

„Pod vizuelnim identitetom se podrazumeva idejno rešenje scene, raspored LED ekrana, rasvetnih tela i vizuelnog identiteta scene i nastupa izvođača. I time se bavila Sky produkcija, a kreativni tim RTS-a se bavio drugim segmentima vizuelnog identiteta festivala. Obavili su izvrstan rad na poslovima izrade televizijske grafike, AR grafike i potpisa na razglednicama, koje su takođe urađene u sopstvenoj proizvodnji. Što tiče LED ekrana, RTS je maksimalno iskoristio svoje kapacitete od 100 kvadrata LED panela, koji su bili ugrađeni u Studio 8 i 9, a naš partner na projektu Skymusic production je u samu scenu ugradio još 398 kvadrata LED-a koje RTS ne poseduje. RTS poseduje 60 glava robo-rasvete, a na sceni je bilo ukupno 308 robo glava, što znači da je Skymusic production dodao još 248“, pojasnili su u saopštenju.

Oni su dodali i da im je na korišćenje, bez finansijske nadoknade, produkcija „Filming“ ustupila podni LED ekran od 64 kvadrata i sferni LED ekran od 16 kvadrata, a LED kocke – stolove za studio 9, produkcija „Emotion“.

Ove produkcije su RTS-u izašle u susret u želji da festival bude što bolji, jer su prepoznale njegov nacionalni značaj, poručili su.

Dodali su i da RTS ima samo tri kostimografa zaposlena u stalnom radnom odnosu i jednog na privremeno-povremenim poslovima i da oni pokrivaju proizvodnju svih programa u okviru RTS-a.

„Angažovanje dva spoljna kostimografa realizovano je po ceni jednog kostimografa, a u skladu sa važećim tarifnikom RTS-a“, objasnili su.

Pojasnili su i situaciju oko plesača.

„Prošlogodišnji pobednik Luka Blek nastupio je sa četvoro plesača iz Slovenije sa kojima je i bio u Liverpulu prošle godine, a ukupan trošak njihovog boravka u Beogradu za dve noći, a ne za sedam kako tvrdi Klanšček, koštao je RTS 140.000 dinara (prevoz i dva noćenja u hotelu). Svi oni su želeli da dođu na naš festival i to bez honorara“, navodi se.

Iz menadžmenta RTS dodaju da su za pripremu festival ovog ranga, potrebni meseci rada i potpune posvećenosti – fizičke, kreativne i mentalne.

„Kada bi se na projektu PZE angažovali isključivo kapaciteti RTS-a, bila bi ugrožena proizvodnja svih ostalih programa naše televizije – Informativnog, Kulturno-umetničkog, Zabavnog i Obrazovno-naučnog. Umesto što godinama lovi veštice u Pesmi za Evroviziju, Klanšček bi mogao da obavesti javnost, šta je njega kvalifikovalo da bude umetnički direktor „Beogradskog proleća“, ili ako je lakše, ko ga je kvalifikovao“, poručili su oni.

Oni su zatražili i da on obavesti javnost čije on pare troši na „Proleće“, kao i da pokaže rezultate glasanja.

„Podsećamo ga da je u prvo obnovljeno „Proleće“, RTS uložio oko 50.000 evra i da je ono emitovano na Prvom programu, pošto je Klanšček slagao direktora programa da je to odobrio generalni dirktor, konačno i da je gledanost „njegovog“ festivala bila mnogo manja od Pesme za Evroviziju. Pošto je prvo Klanščekovo „Proleće“ ocenio kao izuzetno neuspelo, menadžment RTS-a je odlučio da se više ne bavi njime. Bio je to dovoljan razlog da započne Klanščekov lov na veštice u Pesmi za Evroviziju“, napisali su oni.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari