Slučaj devojčice iz Bora bio pokazna vežba kako mediji izveštavaju u kriznim situacijama 1Foto: Printscreen/medijskapismenost.com

Zamenik urednika „Fejk Njuz (FakeNews) Tragača“ Ivan Subotić ocenio je da srpski mediji ne prezaju ni od čega u trci za većim profitom, tiražima i klikovima i da je slučaj devojčice iz Bora još jednom pokazao da ne mogu da polože ispit iz etike, prenosi portal Demostat.

Subotić je, u emisiji „Pola sata Demostata“, u okviru serijala o medijskoj pismenosti, rekao da je slučaj devojčice iz Bora bio pokazna vežba o tome kako mediji izveštavaju u kriznim situacijama.

On navodi da deluje da su određeni tabloidni mediji imali informacije iz istrage koje su tokom svog skandaloznog izveštavanja objavljivali, iako te informacije nisu bile tačne ili ih je policija tokom istrage obrađivala, pa odbacivala.

“Očigledno da pojedini mediji imaju pristup tim informacijama i zarad senzacije će ih objavljivati. Imali smo izveštavanje o roditeljima, o stranim državljanima koji su navodno oteli Danku, sada imamo izveštavanje o navodnim ubicama i još uvek imamo opise šta se dogodilo, iako nema zvaničnih informacija”, rekao je on.

On je rekao da su za srpsko društvo spinovi, pristrasne vesti i propaganda mnogo veći problem od klasičnih lažnih vesti, čiji je jedini cilj da privuku klikove.

Subotić ističe da mediji teže ka profitu, većim tiražima, klikovima, većem pregledu reklama na sajtovima, te da ne prezaju ni od čega kako bi stigli do profita.

Govoreći o mogućim rešenjima Subotić navodi da se „jedan deo stručne javnosti zalaže se za veću kaznenu politiku, drugi deo govori kako to ne bi urodilo plodom, jer koliko god da ih kazne, njima se više isplati da plasiraju lažnu, manipulativnu, senzacionalističku informaciju, a potom plate kaznu“.

„To je perpetum mobile koji funkcioniše u srpskim medijima”, ocenio je on.

Subotić kaže da je podizanje medijske pismenosti u Srbiji jedini način da građani steknu imunitet na dezinformacije i lažne vesti.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari