Zbog čega u Zrenjaninu ne jenjavaju gužve u saobraćaju 1Foto: privatna arhiva

U Zrenjaninu se velike nade polažu u izradu novog plana generalne regulacije koji bi trebao da obuhvati i saobraćaj, jer su zrenjaninske ulice zastarele i neadekvatne potrebama njegovih stanovnika.

S obzirom na to da su mnoge ulice prosečene i formirane u vreme dok je korito Begeja imalo meandre i kanale, a danas ih više nema, kretanje vozila i građana podrazumeva prilagođavanje malim ulicama.

Da li najnovije intervencije postavljanjem raskrsnica i semafora, mogu da reše saobraćajne gužve, postoje različita mišljenja, ali su svi saglasni u tome da je potrebno nešto preduzeti.

„Meni je problem ulazak u grad iz pravca Ečke, tu se baš namučimo i načekamo zbog radova na magistralnom putu, a posle se mučim da dođem do škole na Bagljašu. Ne znam da li semafori mogu ove probleme da reše, bojim se da će samo povećati gužvu, čekanje i nervozu vozača“, objašnjava E.B. iz Ečke.

Radovi na magistralnom putu će se završiti, završiće se i obnova već izgrađenih delova obilzanice ali šta sa saobraćajnicama u samom gradu, to je za sve veliko pitanje.

Kako povezati severni i južni deo Zrenjanina

Krizne tačke u zrenjaninskom saobraćaju su Žitni trg, raskrsnica kod Avale i Žarka Zrenjanina, ali i u Ulici Obala Sonje Marinković, Mali most, Hitna pomoć i Žuti most, kao i Ulica Đure Jakšića. Tu su gužve nepodnošljive.

Ako bi nastavili da nabrajamo, problem je što je uopšte dozvoljen saobraćaj Tamiškom ulicom i Ulicom Majora Gavrilovića u naselju Novo Berbersko, kao i to što je Bolnička ulica pretvorena u magistralu kojom tutnje teški kamioni.

U udruženju Građanski preokret, koje se oglasilo povodom regulacije saobraćaja i postavljanja semafora kod „Avale“, smatraju da su odluke vezane za saobraćaj stihijske, a ne strateške i planske.

„Najnovije postavljanje semafora na raskrsnici ulica Obale Sonje Marinković i Obilićeve u Zrenjaninu, na samo sedamdeset metara od mesta sa kojeg su uklonjeni pre sedam godina, pokazuje da ozbiljnog planiranja nije bilo ni tada, kao što ga nema ni sada“, kažu u Građanskom preokretu povodom postvaljanja semafora na raskrsnici gde se već nalazio.

Oni su pozvali gradsku vlast da „prestanu sa saobraćajnim ekperimentima nad gradom i da konačno prepuste planiranje onima koji se u to zaista razumeju“, navedeno je u reagovanju Građanskog preokreta.

Kakva je uloga parkinga

Kako se o ovoj gorućoj temi može čuti, jedan od predloga urbanista je i formiranje parkinga, odnosno garaže u bloku izmedju Pupinove i Tepličke ulice.

Postoji i mišljenje da bi do saobraćajnog rasterećenja tih raskrsnica moglo da se dođe otvaranjem za saobraćaj ulice dr Miroslava Tirša, odnosno stare pijace koja je sada parking.

„Svojevremenim zaustavljanjem saobraćaja preko Trga slobode radi formiranja pešačke zone, sav motorni saobraćaj koji povezuje Bagljaš i Gradnulicu sa centrom i naseljima 4. juli, Berbersko i Zelenim poljem je prebačen na raskrsnice kod Avale i na Žitnom trgu, koja takođe trpi ogromno opterećenje. Postoje predlozi arhitekata za generalnu regulaciju grada i nadamo se da će mišjlenje struke biti uvaženo“, objašnjava za Danas inženjerka arhitekture Milica Kovač.

Do saobraćajnog rasterećenja raskrsnica u centru, objašnava naša sagovornica, može se doći otvaranjem za saobraćaj stare pijace a prethodno je potrebno izraditi studiju koje bi pokazala opravdanost.

Više vesti iz ovog grada čitajte na sledećem linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari