Brnabić optužuje Danas za nemar sopstvene vlasti 1Foto: screenshot TV Pink

Šta je bilo toliko sporno u jednom tekstu o odnosu zarada i penzija prema prosečnoj i minimalnoj potrošačkoj korpi, da se čitava mašinerija vlasti oseti prozvanom pa reaguje i predsednik, premijerka, ministar finansija čak i direktor Republičkog zavoda za statistiku?

Da odmah razjasnimo. Deo teksta koji je najedio državni vrh glasi:

„Prosečna plata 2010. godine bila je tek za oko 200 dinara manja od prosečne potrošačke korpe, čija je vrednost tada počela zvanično da se objavljuje“.

Podaci o vrednosti prosečne potrošačke korpe (39.799 dinara) i minimalne (25.418 dinara) kao i prosečne zarade iz 2010. godine potiču sa sajta Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, koje je za to nadležno. To su zvanični podaci, objavilo ih je Ministarstvo iz sastava ove Vlade u zvaničnom izveštaju iz kog ih je Danas i preuzeo. Ispostavilo se, međutim, da su ti – da ponovimo – zvanični podaci, netačni.

Konkretno, od januara 2011. država je počela da koristi nov način obračuna minimalne i prosečne potrošačke korpe, ali je, kako se pokazalo, zaboravila da izmeni izveštaje o potrošačkoj korpi za 2010. i ranije periode. Tako je na sajtu Ministarstva trgovine uredno ostao originalni izveštaj o potrošačkoj korpi za decembar 2010. i to bez ikakve naznake da je u pitanju zastareli izveštaj sa „frapantnim“, „notornim lažima“ u njemu.

Ne pomišljajući da bi Ministarstvo trgovine 11 godina ostavilo da izveštaj sa lažnim podacima stoji na njegovom sajtu, Danas je te podatke preuzeo. Sada vlast krivi naš list za sopstveni nemar.

„Reč je o notornim lažima. Sećam se 2014. godine kako su lagali za zapadnu Tamnavu, oni su za tu laž dobili i nagradu. Ne interesuje me šta rade, pogađa me samo kad vam diraju porodicu iz čista mira“, rekao je Aleksandar Vučić oglašavajući se sa Bled stratedžik foruma.

Potpunu konfuziju uneo je dodatnim „objašnjenjem“ da smo „slagali da je za 25 odsto bila više potrošačka korpa za 2010. godinu“, jer svi ostali koji su se javili, tvrde da je potrošačka korpa te 2010. bila stvarno skuplja, ali da smo – mi – „izmislili“ podatke o njenoj – nižoj vrednosti.

Brnabić optužuje Danas za nemar sopstvene vlasti 2

„U Đilasovim novinama brutalno su slagali svaki broj o potrošačkoj korpi 2010. i danas. Oni počinju da veruju u sopstvene laži, kao oni ljudi koji se sebi obraćaju u trećem licu. U laži su kratke noge, pa smo im svaku brojku demantovali. I molim Miladina Kovačevića, direktora Republičkog zavoda za statistiku, da izađe javno sa brojkama“, bio je uporan predsednik i zatražio: „samo recite jednu bolnicu koju ste izgradili, put, prugu, osim što su pokrali pare i stavili u svoj džep“, što već nema nikakve veze za tekstom zbog koga se toliko nasekirao.

Nije izostala ni reakcija premijerke Ane Brnabić. Ona je polovinu svog nastupa na TV Pink posvetila naslovnoj strani koja ju je „frapirala“, navodeći da je to sada „politički pamflet u vlasništvu Dragana Đilasa i tog dela opozicije“, dok je nekada bio list „za primer, jako profesionalan, objektivan, čini mi se fenomenalan“.

Ona tvrdi da „to nema veze sa istinom već je sve suprotno“, a čak je i ponudila rešenje za karikaturu na kojoj „treba da bude Đilas kako uzima novac od građana a ne Vučić, jer bi to bila prava slika stvari“ i zaključila kako treba da se borimo protiv lažnih vesti. U koje, verovatno, ubraja i zvanične podatke.

Oglasilo se i Ministarstvo finansija koje u reagovanju na tekst kaže da je zaključak iz teksta baziran na potpuno pogrešnim podacima o prosečnoj i minimalnoj potrošačkoj korpi za 2010. godinu.

„U tekstu se tvrdi da je minimalna potrošačka korpa u 2010. godini iznosila 25.418 dinara, a prosečna potrošačka korpa 39.779 dinara. Međutim, istina je da je minimalna potrošačka korpa prema podacima Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija bila 4,1 odsto veća od navedene u tekstu i iznosila je 26.466 dinara, dok je prosečna potrošačka korpa bila veća za čak 26,0 odsto i iznosila je 50.139 dinara.“

Ministarstvo finansija je prikladno zaboravilo da napomene da se podaci koje je Danas objavio i dalje nalaze u zvaničnom saopštenju o potrošačkoj korpi za decembar 2010. na sajtu Ministarstva trgovine – baš takvi kakvim smo ih mi objavili, bez ikakve korekcije.

Na kraju, oglasio se i pomenuti direktor RZS Miladin Kovačević, koji je u opširnom reagovanju čak tvrdio da su „namerno ili iz neznanja navedeni pogrešni brojevi za 2010. godinu o prosečnoj plati i vrednosti potrošačke korpe“ kao i da bi „samo neko sa lošom namerom, neznanjem i prezirom prema stručnoj i opštoj javnosti mogao navoditi platu iz 2010. godine u afirmativnom smislu“.

Čak i ako brojevi potiču sa zvaničnog sajta institucije pod okriljem aktuelne Vlade?

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

19 reagovanja na “Brnabić optužuje Danas za nemar sopstvene vlasti”

  1. Vidim vladajuća garnitura uživa da reprintuje bez odobrenja tuđa izdanja.
    Sad više neće ni da izdvoje paru za Danas.
    Krše zakon i ustav na kojima sede.

  2. Ja Vas iz redakcije uopšte ne razumem- zašto uopšte reagujete na izjavu ovakvih tipova ljudi.
    Ja ih nebi ni pogledao , kad bi ih sreo na ulici

  3. Ja mogu da pričam samo u svoje ime, ja sam u godini 2010 imao platu 100 evra a sada 430 evra. Daleko vam lepa kuća demokrate. Sedeo medj njima dok su dogovarali poslove za sebe i menjali ih kao čarape, kome kako odgovaralo. Sada bi ponovo na vlast ptičicama o slobodi, batali gluposti i tričarije kada nemaš za hleb. Vama je očigledno bilo bolje, pa je u tom smislu meni legitimno da se borite za one koji će da vam obezbede bolji život, samo to isto treba obezbediti i gradjanima.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.