Čekaju nas još veće gužve u narednim nedeljama: Beogradski aerodrom izdao preporuke putnicima za lakši let 1Foto: BETAPHOTO/Aerodrom Nikola Tesla Beograd/DS

Beogradski aerodrom „Nikola Tesla“ danas je objavio niz saveta i preporuka putnicima koji u narednim danima budu leteli avionom iz Beograda, budući da se očekuju još veći broj letova i još više putnika nego do sada. Surčinski aerodrom beleži rekordne rezultate sa 53 odsto više putnika u prvoj polovini godine, uz 30 novih ruta i letove ka 120 destinacija, što sve uzrokuje velike gužve na aerodromu.

Kako navode u „Nikoli Tesli“, u drugom kvartalu 2023. godine aerodrom je opslužio oko dva miliona putnika, što je za čak 41 odsto više u odnosu na isti period prošle godine.

„Pojedinih dana juna, na aerodromu je bilo za čak 10.000 putnika i 90 letova više u odnosu na jun 2022. godine“, navode u beogradskoj vazdušnoj luci.

Saveti i preporuke aerodroma:

1. Proverite status vašeg leta i dođite na vreme

Kako bi se smanjile gužve i čekanja, iz Aerodroma savetuju da putnici pre polaska, još jednom provere uslove za putovanje do i sa odredišta i uvere se da imaju dokumentaciju koja je ispravna i spremna za registraciju na let.

„Proverite kod odabrane avio-kompanije najnovije informacije o vašem letu, a preporučujemo da na aerodrom dođete najmanje dva sata pre poletanja. Pored toga, uzmite u obzir i izmene u tokovima saobraćaja i putnika usled tekućih radova na modernizaciji, rekonstrukciji i proširenju prilaznih puteva i parking“, kažu na aerodromu.

2. Odaberite raspoložive parkinge po vašoj meri

Otvorena je nova, tzv. Kiss & Fly zona namenjena kratkotrajnom besplatnom zadržavanju za iskrcavanje putnika, u trajanju do 5 minuta, a prostire se saobraćajnicom uz samu zgradu terminala, čime je putničkim i taksi vozilima omogućen direktan pristup aerodromskoj zgradi.

Ispred terminala otvorena su i dva nova, moderna centralna parkirališta namenjena kratkotrajnom zadržavanju: Premium Parking P1, Parking P2 a uskoro će biti otvoren i Parking P3 namenjen on-line rezervacijama parking mesta. Mapu lokacija parkinga, kao i detalje i informacije o cenama korišćenja usluga na svim parkiralištima putnici mogu pogledati na sajtu aerodroma, www.beg.aero.

3. Neka vam neophodna putna dokumenta budu pri ruci za pasošku kontrolu

Za brži proces pasoške kontrole, pripremite putna dokumenta kao i avio kartu neposredno pre dolaska na šalter.

U novom centralnom delu terminala, na odlascima broj šaltera na pasoškoj kontroli za pripadnike granične policije povećan je na 16 u odnosu na 12 koliko ih je bilo na staroj lokaciji. U narednom periodu, na lokaciji dolazaka će na raspolaganju biti još dodatnih šest šaltera.

4. Pripremite se za bezbednosnu kontrolu i odvojite tečnosti iz prtljaga

Pre nego što putnici dođu do bezbednosne kontrole, iz Aerodroma im savetuju da izdvoje predmete poput kaiša, sata, ključeva, novčanika i jakne.

„Tečnosti, aerosole i kozmetiku do 100ml spakujte odvojeno u plastičnu providnu kesu sa patent zatvaračem sa maksimalno ukupno 1l po putniku, i izdvojite ih iz ručnog prtljaga. Podsećamo da tečnosti preko 100 ml nisu dozvoljene u ručnom prtljagu, osim medicinskih sredstava i hrane za decu“, ističu u Aerodromu.

U ovom trenutku postoji šest linija za pregled putnika i prtljaga, sa najsavremenijom tehnologijom koja omogućava da električni uređaji ostanu u ručnom prtljagu tokom pregleda, što ubrzava proces i štedi vreme. U narednom periodu planirano je ukupno 12 linija u ovoj zoni.

5. Neprispeli prtljag

„Zbog veoma dinamične letnje sezone“ sa povećanim saobraćajem i kašnjenjem letova na aerodromima, povećan je broj slučajeva kašnjenja prtljaga, posebno prtljaga koji se na tranzitnom aerodromu ne utovari na sledeći povezani let.

„Sve nadležne službe na našem aerodromu kao i avio-kompanije su angažovane 24/7 na tome da lociraju i isporuče neprispeli prtljag, a otvoren je i dodatni centar za podršku. Savetujemo da se najvažnije stvari nose u ručnom prtljagu (punjač za telefone, lekovi, pribor za ličnu higijenu), i da se čekirani prtljag jasno obeleži kontakt podacima putnika“, kažu na Aerodromu.

6.“Tu smo da pomognemo“

Od početka godine samo za potrebe letnje sezone angažovano je više od 350 kolega za podršku prihvata putnika i letova, dok je više od 100 osoba u procesu zapošljavanja. Uvedena je i nova služba na aerodromu čije je osoblje u plavim prslucima na raspolaganju za pomoć i usmeravanje putnika.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari