Imamo recept za lidersku poziciju 1

Carnex već šest decenija neguje isti recept – a to je posvećenost potrošaču.

Naša priča je priča o kvalitetu, odgovornom poslovanju i tradiciji dugoj 60 godina. Priča u koju svakodnevno ulažemo energiju i strast kako bismo ostali dosledni prepoznatljivom Carnex ukusu. Najvažniji razlog zašto smo omiljeni brend potrošača jeste vrhunski kvalitet proizvoda, sa kojim nema kompromisa. Brend Carnex je sinonim kvaliteta koji se stalno nadograđuje, što potrošači prepoznaju. Zato je Carnex višestruko nagrađivan, kako na domaćim tako i na prestižnim međunarodnim sajmovima. Kvalitet, inventivnost i entuzijazam su osobine lidera i to je osnova na kojoj mi gradimo čvrste veze sa potrošačima. A pravi dokaz za to jeste što već šest decenija uspevamo da udovoljimo zahtevima potrošača – kaže na početku razgovora za Danas Milena Radosavljević Đorić, finansijski direktor i vršilac funkcije generalnog direktora u kompaniji Carnex.

* Jedna od prednosti Vaše kompanije ogleda se u zaokruženom, „od njive do trpeze“, procesu proizvodnje mesa i proizvoda od mesa, s obzirom na to da MK grupa poseduje 10 farmi za uzgoj svinja. Da li time zadovoljavate sve potrebe za proizvodnjom mesa ili se oslanjate i na uvozne sirovine?

– Da, mi smo vertikalno integrisana kompanija i ponosni smo na naš zaokruženi proces proizvodnje. Imamo sopstvenu poljoprivrednu proizvodnju sirovine za ishranu životinja, proizvodnju hrane za životinje, sopstvene farme za uzgoj svinja i sopstvenu primarnu i finalnu proizvodnju. Ovako organizovan proces obezbeđuje najviši kvalitet mesa i proizvoda. Na našim farmama se strogo vodi računa o selekciji u uzgoju i na taj način se obezbeđuje visok kvalitet svinjskog mesa. O postojanju stroge kontrole kvaliteta proizvoda od svinjskog mesa svedoče sertifikovani standardi u oblasti bezbednosti hrane, HACCP, IFS Food, BRC Globalni standard za bezbednost hrane koje naša kompanija poseduje. Carnex sa povezanim licima iz MK grupe svojim kapacitetima obezbeđuje 90 odsto sopstvenih potreba za proizvodnju mesa. Deo sirovine za gotove proizvode nabavljamo sa domaćih farmi, a deo iz uvoza. Samo sirovine koje u potpunosti zadovoljavaju stroge procedure kontrole kvaliteta mogu da se koriste u proizvodnji.

* Čini se da pažljivo osluškujete zahteve potrošača pa ste u ponudu uvrstili i obroke namenjene deci, dok ste odraslim potrošačima ponudili nova gotova jela – vegetarijansko, kinesko i meksičko. Da li je to bio dobar poslovni potez?

– Pre dve godine kreirali smo posebnu liniju inovativnih proizvoda za najmlađe. Reč je o „smazalicama“, hranljivom i ukusnom obroku prilagođenom dečjim potrebama. Linija „smazalice“ koja se sastoji od paštete, gotovog jela, viršli i pilećih prsa, odlično je prihvaćena i rezultati na tržištu nam govore da smo ponudili proizvod koji je i te kako potreban srpskom potrošaču. „Smazalice“ pašteta pileća i ćureća, pripremljene su od najboljih komada mesa, bez aditiva, veštačkih boja i konzervansa, a gotova jela, „pužići bolonjeze“ i „karbonara“, od mesa sa domaćih farmi, bez veštačkih boja. U kategoriji gotovih jela, Carnex je apsolutni lider u prodaji, sa više od 66 odsto udela na tržištu. Pored tradicionalnih ukusa, po kojima smo prepoznatljivi, razvili smo i novu liniju – Ukusi sveta, i ponudili potrošačima vegetarijansko, kinesko i meksičko gotovo jelo. To je bio pravi potez, jer beležimo konstantan rast prodaje.

* U MK Grupi ste 10 godina i prešli ste razvojni put od kontrolinga u Sunoku do finansijskog direktora i vršioca funkcije direktora kompanije Carnex. Možete li da prokomentarišete šta se promenilo u strategiji poslovanja posle ulaska Carnexa u sastav MK grupe?

– Promenilo se mnogo toga, brojne stvari su unapređene. Nastojali smo da osnovne vrednosti našeg poslovanja, pomoću kojih ostvarujemo misiju i viziju MK grupe, prenesemo i na Carnex, tada najmlađu članicu. Bez efikasnog tima na svim nivoima, bez inovacije nema rasta i rezultata koji je održiv na dug rok. S tim u vezi, proizvodni planovi su postali ambiciozniji, ulaganja u proizvodnju su intenzivirana. U modernizaciju, automatizaciju proizvodnog pogona, energetsku efikasnost, izgradnju fabrike za preradu otpadnih voda uloženo je preko 30 miliona evra. Portfolio je optimizovan, promenio se način ponašanja prema lokalnoj zajednici i okolini. Uz to, nova strategija poslovanja, inovacije u proizvodnom programu, izvoz i otvaranje novih tržišta, politika cena, distribucija i marketing, uticalo je da Carnex zadrži lidersku poziciju. Posle gotovo 10 godina radnog iskustva u MK grupi, od saradnika u kontrolingu do CFO, sazrela sam profesionalno i unapredila mnoge veštine – brzinu razmišljanja, multitasking, efikasnost, timski duh i način rukvođenja. Prednosti rada u ovakvoj kompaniji su bezgranične mogućnosti usavršavanja i napredovanja, ali i rad i komunikacija sa vrhunskim stručnjacima koji su na čelu MK grupe i njenih članica.

* Jedna uspešna kompanija sigurno se može pohvaliti i ambicioznim planovima za naredni period. Na čemu će biti akcenat kad su u pitanju investicije?

– Kada ste lider u svojoj branši, svakako je najveći izazov tu poziciju zadržati i opravdati je kod potrošača. Nastavićemo da investiramo u proizvodnju i nove tehnologije, što će se uskoro videti i na tržištu. Takođe, u narednom periodu naš fokus će biti na ulaganja u oblasti digitalizacije, automatizacije delova proizvodnje, kao i dalja modernizacija stočarske proizvodnje.

Pohod na nova tržišta

* Osim liderske pozicije na domaćem tržištu proizvodi Carnexa dobro se kotiraju i kod potrošača u Rusiji, ali kakva je situacija kad je reč o izvozu na tržište Evropske unije gde su prisutni cenovno konkurentniji svetski proizvođači?

– Imamo proizvode koji kvalitetom mogu da konkurišu najboljim proizvođačima mesnih prerađevina bilo gde u svetu. Ipak, velika konkurencija stranih proizvođača izazovnih cenovnih politika ponekad otežava ulazak srpskih proizvoda na inostrana tržišta. Dodatna otežavajuća okolnost je vakcinacija protiv svinjske kuge, zbog koje nije dozvoljen izvoz termički netretiranih proizvoda u zemlje EU, kao što su fermentisani proizvodi ili sveže meso, pa ni transport preko tih zemalja. Uprkos tome, Carnexovi proizvodi, pre svega paštete i gotova jela, prisutni su u državama Evrope, a iz godine u godinu raste i plasman ostalih naših proizvoda na EU tržištima. Veliki značaj ima i tržište Rusije, gde naši proizvodi dobijaju odlične ocene kvaliteta – ove godine nagrađeni su sa pet zlatnih i jednom srebrnom medaljom na takmičenju za najbolji proizvod sajma Prodexpo 2018. u Moskvi. Osim Rusije, prisutni smo i u Australiji i Kanadi, a naši planovi su da i u narednom periodu osvajamo nova tržišta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari