Nekadašnji direktor JAT-a: Putnik je počeo da sumnja u informaciju "poletećemo uskoro" 1foto Aleksandar Roknić Danas

Kašnjenja letova na aerodromu „Nikola Tesla“ proteklog vikenda pokazala su svu ranjivost avio-saobraćaja, jer taj složeni sistem je izuzetno osetljiv na vremensku situaciju, rekao je za N1 nekadašnji direktor JAT-a Predrag Vujović.

Podsetimo, grupa turista koja je krenula u Tursku provela je skoro 12 sati na aerodromu, jer je let kasnio oko devet sati. Let za Larnaku odložen je za dva dana, dok je avion za Tunis poleteo sa nekoliko sati zakašnjenja, piše N1.

Međutim, Vujović ističe da ovde nije reč samo o avio-kompaniji, već i o aerodromu, tj. o tome da do otkazivanja letova dolazi kada se ta dva subjekta ne usaglase.

„Ovde treba razlikovati dve stvari. Jedna je objektivna teškoća usled vremenske situacije, koja je prouzrokovala kašnjenja i kod drugih kompanija. U subotu, ukupno u svetu je bilo preko 31.000 letova sa zakašnjenjem, i preko 1.400 otkazanih letova, prema podacima koje daje Međunarodna kontrola letenja“, rekao je on.

Taj trend se nastavio i juče, dodao je.

„Situacija koja je nastala je kao kada bacite kamen u vodu – talasi se šire. Prestanak nevremena ne može automatski da dovede do normalnog uspostavljanja saobraćaja. Od uspešnosti vođenja kompanje zavisi koliko ćete brzo uspostaviti saobraćaj“, objasnio je.

Na pitanje ko je dužan da putnicima da blagovremene i tačne informacije, Vujović odgovara da je to zadatak aviokompanije.

„Aerodrom ne može da reguliše kako će se održavati saobraćaj. Ali sve te informacije prelamaju se u operativnom centru aerodroma. Tu treba da rade ljudi koji su pripremljeni za ovakvu situaciju i znaju kako da daju što preciznije informacije“, konkretizovao je.

Putnik kada dođe na aerodrom i vidi veliku količinu grada, svestan je da neće poleteti na vreme, objašnjava.

„Ali nije samo stvar u tome da im kažemo da će kasniti pet ili šest sati, nego je pitanje i da li ćemo da zbrinemo putnike, dati im osveženje, smestiti ih… Taj momenat je ovog vikenda falio, baš kao i pre dva meseca kada je postojao drugi problem. Prema mom mišljenju, propust je u nedavanju tačne i precizne informacije. Putnik je počeo da sumnja u informacije ‘poletećemo uskoro’ ili ‘trudićemo se da regulišemo saobraćaj što je brže moguće’. To su rečenice koje ne zadovoljavaju onoga ko je platio kartu i očekuje da odleti na svoje odredište“, ukazao je on.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari