Niko više ne pominje smanjenje akcize na dizel 1Foto: EPA-EFE/ ANDREJ CUKIĆ

Više niko ne pominje smanjenje akciza na gorivo kojim bi cena bar za dizel, koji se koristi u poljoprivredi i putničkom i teretnom transportu, bila snižena.

Protesti su utihnuli, ko je dobio prijavu zbog zaustavljanja saobraćaja – dobio je, a obećanje koje su neki ministri dali ratarima, izgleda može da se zaboravi.

U Ministarstvu finansija juče nisu stigli da odgovore na pitanja da li uoči sednice Vlade imaju pripremljen predlog za niže akcize. Nismo još dobili ni informaciju kada bi, ako već nisu izračunali koliko bi to zahvatanje moglo da ide nadole, paori mogli da očekuju najavljene mere. Od ministarstava finansija ali i energetike, sudeći po izjavama njihovih čelnika, trebalo bi očekivati da obave razgovore sa predstavnicima NIS-a, OMV-a i drugih trgovaca gorivom oko smanjenja marži, s obzirom na to da su u izjavama zvaničnika cenovna politika tih kompanija označena kao jedan od uzroka visokih cena goriva.

Poljoprivrednici sa kojima je Danas razgovarao ukazuju da je njihov resorni ministar imao susrete sa predstavnicima nekih udruženja, ali tvrde da se ne zna sa kim jer se stalno osnivaju nove asocijacije koje se pozivaju na neke razgovore, dok se oni koji imaju aktivnosti, kancelarije i zaposlene, obaveštavaju iz medija.

– Nas niko nije kontaktirao ni pitao šta predlažemo po pitanju cene goriva. Vidim da je ministar Nedimović na televiziji objasnio kako nema para za to. Nemamo ni mi para, ali pravimo prioritete, znamo da gorivo za kombajn mora da se uzme, pravimo restrikciju na drugoj strani. Ja priče o tome da nema para slušam godinama, a sve mi se više čini da nema volje. Još mi više smeta što se svaka izjava koju damo tumači kao politika, a ne kao ekonomska, realna priča – kaže za Danas Miroslav Kiš, predsednik UO Asocijacije poljoprivrednika Srbije.

Inače, smanjenje akcize na gorivo kojim bi država uticala na povoljnije cene, u vreme protesta građana pominjali su ministri Aleksandar Antić i Siniša Mali, ali se kasnije nisu više oglašavali po tom pitanju. Činjenica je da državna zahvatanja čine više od polovine cene goriva. Smanjenjem jedne fiskalne obaveze, akcize koja na litar dizela iznosi 53,2 a na benzin 54,5 dinara najbrže bi se intervenisalo na tržištu dok se cene na svetskim berzama ne smire. Poslednji put takva intervencija je preduzeta 2012. kada je bila oročena na period od šest meseci.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari