Počeli radovi na brzoj pruzi Beograd - Budimpešta sa mađarske strane 1(BETAPHOTO/MINISTARSTVO GRADJEVINARSTVA, SAOBRACAJA I INFRASTRUKTURE/Djordje Krstic/DS)

Projekat mađarsko-srpske železnice i izgradnja moderne pruge od Budimpešte do Beograda je kruna prijateljstva Srbije i Mađarske, rekao je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.

On se u bilateralnoj poseti Mađarskoj sa mađarskim ministrom za inovacije i tehnologiju Laslom Palkovičem polaganjem kamena temeljca otvorio radove na železničkoj trasi Beograd-Budimpešta, na deonici pruge Šorokšar – Кelebija.

„Izuzetno mi je zadovoljstvo što imam priliku da budem na ovom mestu, 137 godina od kada je prvi voz iz Srbije, iz Beograda, krenuo upravo prema Budimpešti. Danas imamo najbolje odnose između Srbije i Mađarske, a oni su rezultat pre svega jednog iskrenog prijateljstva predsednika Vlade Mađarske Viktora Orbana i predsednika Srbije Aleksandra Vučića“, kazao je Momirović.

On je istakao da ovakav prijateljski odnos pre svega garantuje ekonomski, trgovinski i saobraćajni prosperitet dve zemlje, što je i rezultiralo izgadnjom najmodernije železničke infrastrukture koja povezuje Budimpeštu i Beograd.

„Ovaj projekat je od izuzetnog strateškog značaja za obe zemlje jer predstavlja deo jedinstvene evropske železničke mreže i deo Кoridora 10 i železničku vezu ne samo između Srbije i Mađarske, već spaja Centralnu sa Južnom Evropom“, rekao je Momirović.

On je dodao da se puštanje u saobraćaj prvog dela pruge od Beograda do Novog Sada očekuje početkom sledeće godine,  i da će Srbija u narednim mesecima ubrzati radove na pruzi od Novog Sada do Subotice.

Trasa brze pruge od stanice Beograd Centar do državne granice sa Mađarskom duga je 183,1 kilometar, a projekat se realizuje na tri poddeonice: Beograd Centar – Stara Pazova, Stara Pazova – Novi Sad i Novi Sad – Subotica – državna granica sa Mađarskom.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari