prodaja automobilaFoto: ESB Professional / Shutterstock.com

Vreme kada treba da se obavi prodaja automobila zavisi od nekoliko faktora kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutna situacija na tržištu.

Međutim, izbor pravog doba godine takođe vam može pomoći da brže prodate automobil. Kompanija za obradu podataka o automobilima carVertical podelila je nekoliko saveta o tome kako izabrati najbolje vreme za prodaju vozila i postići bolju cenu.

Prodaja automobila je manje isplativa zimi

Vozači ne bi trebalo da žure stavljanjem svojih vozila u oglase tokom zimskih meseci. Čini se da je bolje pričekati i prodati automobil u martu (kada ljudi traže 8,2 posto godišnjih izvještaja o istoriji automobila generisanih putem carVerticala), aprilu (8,4 posto) ili maju (8,5 posto), što pokazuje da je potražnja u proleće veća nego u hladnijim mesecima.

Mnogi koji planiraju da kupe vozilo obično odgađaju odluku o kupovini do toplijih meseci kako bi izbegli vožnju u teškim uslovima. Naravno, samo u slučaju da nije neophodno što pre zameniti postojeći automobil novim, ili hitno nabaviti automobil za potrebe posla i slično, piše Jutarnji list.

„Generalno, lakše je voziti u proleće jer su dani duži i manje je opasnosti poput mokrih ili puteva prekrivenih snegom. Vozači početnici obično preferiraju da voze u sigurnijim uslovima, što utiče na potražnju”, pojašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i rukovodilac za komunikacija u carVerticalu.

Kasno leto i rana jesen takođe su dobro vreme za prodaju vozila. Prema podacima kompanija, većina izveštaja o istoriji vozila na carVerticalu bude zatražena u avgustu (9,1 posto) i septembru (8,9 posto). Ovo ne bi trebalo da bude iznenađenje jer mnogi vozači žele da kupe automobil pre zime.

Prodaja automobila u pravom trenutku donosi veću cenu

Izbor pravog trenutka kada treba da se obavi prodaja automobila, omoćiće vam da i dobijete više novca za svoje vozilo. Kada je potražnja manja, prodavci su često prisiljeni da pregovaraju s kupcima i spuste traženu cenu.

Treba imati u vidu i da prodaja, na primer, kabrioleta usred zime može biti težak zadatak, jer ovi automobili obično privlače kupce u proljće i leto.

SUV i vozila s pogonom na sva četiri točka zimi konstantno se traže zimi jer kupci tada često žele sigurnija vozila s dobrim prianjanjem.

„Možda je to pravo vreme za kupovinu vozila, ali ne i za njegovu prodaju. Sezonska potražnja često može ići u korist kupca jer neka vozila mogu zahtevati i dodatne troškove održavanja i čuvanja vozila tokom zimskih meseci”, objašnjava Buzelis.

Koji su najgori meseci za prodaju automobila?

Kada je u pitanju prodaja automobila, najgori meseci su decembar i januar. Budući da mnogi štede za predstojeće praznične troškove, oni izbegavaju velike kupovine. Nakon sezone praznika, većini ljudi treba vremena da se finansijski oporavi i da krenu ponovo da štede, što rezultira manjim brojem prodaja na tržištu polovnih automobila.

Ekonomska situacija takođe ima velik uticaj na poverenje potrošača. Ljudi odgađaju velike kupovine poput nekretnina i vozila u vreme recesije, inflacije ili bilo koje druge ekonomske neizvesnosti.

Prema carVerticalu, u decembru se obavi samo 7,6 posto godišnjih provera automobila. Međutim, kako ističe Buzelis, polovni automobil u dobrom stanju i s čistom istorijom mogao bi brzo da se proda i jer je potražnja za dobro očuvanim vozilima veća nego ikad pre. Bržoj prodaji automobila takođe može pomoći i davanje izveštaja o istoriji vozila potencijalnim kupcima, što stvara osećaj poverenja i transparentnosti.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari