KAIZEN filozofija - metoda konstantnog poboljšanja poslovanja 1Foto: Pixabay / mohamed_hassan

Većina poznatih i široko prihvaćenih metoda i filozofija u prkasi daje solidne rezultate ako se poštuju svi principi s tim da se pojedine smatraju posebnim i u realnoj primeni donose maksimalna očekivanja. Jedna od filozofija koja na “terenu” daje najbolje rezultate je Kaizen filozofija.

Nastala u Japanu ova filozofija predstavlja sinonim za konstantni napredak koji je itekako primenjiv na sve oblasti života, a pokazalo se i ključna za razvoj zdravog i modernog poslovnog okruženja. Kaizen kao konstanta za svakodnevno i trajno unapređenje u biti uključuje sve zaposlene u lancu jednog preduzeća od top menadžera i menadžera do radnika i pomoćnika. Prednost joj laka implementacija i brza vidljivost rezultata, ali i relativno mala cena implementacije.

Konstatovali smo kako je Kaizen reč japanskog porekla a istu zapravo čine reč „kai“, što znači promena i reč „zen“, koja znači poboljšati (nešto).

Bukvalni prevod bi bio promena na bolje – koju sprovode svi, svakog dana, na svim nivoima jedne kompanije/preduzeća. Kao plod najbolje prakse japanskog menadžmenta Kaizen filozofija je usmerena ka konstantnom poboljšanju produktivnosti, efikasnosti, kvalitetu i uopšte, poslovne izvrsnosti.

Krajnji cilj je generisanje povećanja profita uz dobijanje lojalnosti što većeg broja klijenata. Bonus cilj je prevazilaženje zacrtanih ciljeva jednog preduzeća. Praksa u svetu je pokazala da je Kaizen filozofija osnova dugoročne i zdrave konkurentne politike svake uspešne kompanije.

KAIZEN filozofija - metoda konstantnog poboljšanja poslovanja 2
Foto: Pixavbay / GraphicMama-team

Principi na kojima se zasniva Kaizen filozofija su sledeći:

– Dobri procesi donose dobre rezultate

– Pogledaj, analiziraj i shvati trenutnu situaciju kako bi je mogao unaprediti

– U govoru koristi podatke, u upravljanju činjenice

– Preduzmi mere da otkloniš prave uzroke problema, kako se problem nikada ne bi ponovio

– Radi u timu

Ključ Kaizen filozofije/metode je da veliki rezultati proističu iz mnogo malih promena koje se akumuliraju od prvog dana uvođenja pomenute filozofije. Iako svi utiču u sprovođenju filozofije ključna poluga Kazen filozofije su svakako menadžeri na višim nivoima koji svojim primerom čine glavne transformatore promena.

Jedna od tehnika koja predstavja osnovu Kaizen filozofije/metode je „5S“. Ova tehnika sprovodi ono što je Japancima veoma važno –  da poslovni prostor bude čist i uređen, da se sve sortira, tako da bude pregledno, urednije, da se izbaci višak i skloni sve što odvlači pažnju i što je nepotrebno na radnom mestu za obavljanje posla. Zatim da se pravila standardizuju i da se uspešno implementira samo-disciplina.

Jednom rečenicom je moguće objasniti Kaizen filozofinu “Poruka Kaizen strategije je da ne treba da prođe nijedan dan bez neke vrste poboljšanja na bilo kom mestu u kompaniji.”

close
KAIZEN filozofija - metoda konstantnog poboljšanja poslovanja 3

Prijavite se za
NJUZLETER

Svake subote u formi mejla biće Vam dostupan pregled nedelje koji za Vas biraju i komentarišu kolumnisti Danasa.

Vaša email adresa biće korišćena isključivo za potrebe slanja njuzletera u skladu sa Politikom privatnosti.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.