Kako sebi da olakšamo prolećni umor 1Foto: Pixabay / Katniss12

Prolećni umor karakteriše pojava pospanosti, manjka energije, kod ponekih i pad pritiska sa prvim sunčanim danima.

Postoji više razloga kojima bismo mogli da objasnimo prolećni umor.

Nakon zimskog perioda, kada su nam dani bili duži, temperatura niža, nismo mnogo vremena provodili na svežem vazduhu, hranili smo se teškom hranom, začinjenom i masnom, i jeli više kolača i slatkiša u periodu praznika.

U nedostatku svežih namirnica može doći do deficita nekih nutrijenata u organizmu koji dodatno utiču na umor kao što je gvožđe, vitamin D i sve to zajedno usporava naš organizam.

S početkom proleća dan postaje duži, pritisak se menja, sve buja i naš organizam ne može tako brzo da se navikne na promene u vremenu, naročito jer svake godine lepo vreme kreće sve ranije. Organizmu treba dve do tri nedelje da se prilagodi.

Ali za to vreme mu možemo i pomoći.

  • Hidratacija, u ovom periodu bi trebalo da povećamo količinu tečnosti koju uzimamo u toku dana na 500 ml više nego u prethodnom periodu, tu podrazumevamo i biljne čajeve kao što su zeleni, kopriva, čaj od đumbira koji dodatno detoksikuju organizam i pospešuju izbacivanje štetnih materija nagomilanih u prethodnom periodu.
  • Upotreba svežeg voća i povrća. Svaki obrok trebamo da obogatimo salatom od sezonskih namirnica, zeleno lisnato povrće bogato vitaminima i dijetnim vlaknima, mladi luk, rotkvice. Od voća i dalje nastavljamo sa citrusima jer nam je i dalje bitno da unosimo antioksidanse i vitamine za jačanje imuniteta.
  • Biramo obroke koji se lakše vare i čine nas sitim a opet pomažu da se pripremimo za leto, kao sto su kuvana jela od povrća, posna mesa, riba, salate…
  • Fizička aktivnost i boravak na svežem vazduhu ima više benefita, više se znojimo i time izbacujemo toksine, ubrzavamo naš metabolizam i pospešujemo varenje, a boravak na suncu ćemo iskoristiti da nadoknadimo zalihe vitamina D potrošenog u zimskom periodu.

Autorka je diplomirana nutricionistkinja i Bahova praktičarka.

Više detalja na linku njenog Instagram naloga.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.