Naučnici otkrili: Najveća kineska pustinja nastala pre 300.000 godina 1Foto: Wikipedia/Pravit

Pustinja Taklimakan, najveća pustinja u Kini nastala je možda pre 300.000 godina, pokazalo je nedavno naučno otkriće.

Do otkrića su došli kineski istraživači tokom trećeg naučnog istraživanja u Sinđiangu, koje je dalo velika dostignuća, rekao je novinarima Džang Juanming, šef Instituta za ekologiju i geografiju Sinđianga pri Kineskoj akademiji nauka, prenela je Sinhua.

Tim naučnika identifikovao je planine Tjanšan i okolna područja kao prvi svetski izvor živih organizama u hladnoj vodi, na osnovu otkrića nove vrste endemske gammaridea-e (mali rak) u rečnom basenu u regionu.

Naučno istraživanje je takođe, po prvi put u Kini, zabeležilo otkriće 39 parazitskih insekata prirodnih neprijatelja i dve nove vrste mahovine, rekao je Džang.

Ukupno 26 novih lokacija za automatsko praćenje ekosistema izgrađeno je na ničijoj zemlji u Sinđijangu tokom ovog istraživanja kroz integraciju dronova, satelita i tehnologije interneta stvari, dodao je on.

Treće naučno istraživanje u Sinđiangu je pokrenuto u decembru 2021.