Prednosti kokosovog brašna u ishrani 1Foto: Pixabay/Vijayanarasimha

Kokosovo brašno spada u nutritivno bogata brašna. Sa jedne strane dosta je kalorično čak 482 kalorije na 100 grama, a sa druge strane pomaže pri gubitku težine.

Kako? Kokosovo brašno je bogato proteinima, mastima, vlaknima i mineralima. Sadrži veliku količinu dijetnih vlakana, čak 33.3 grama na 100 grama kokosovog brasna što ga razlikuje od brašna na bazi žitarica i utiče na održavanje stabilnog nivoa šećera u krvi.

Reguliše probavu, ne sadrži gluten, tako da je odlična alternativa osobama sa intolerancijom na gluten, snižava nivo holesterola, sadrži zadovoljavajuću količinu gvožđa.

Sadrži 20 proteina proteina na 100 grama, tako da uz dijetna vlakna, utiče na osećaj sitosti i samim tim na regulaciju težine. S obzirom na to da je dosta kalorično i sadrži veliku količinu vlakana u pripremi koristimo manje količine nego što bi koristili brašna od žitarice i dodajemo veču količinu vlažnih materija jer apsorbuje dosta vode.

Dovoljna je 1/4 ili 1/2 šoljice kokosovog brašna umesto jedne šoljice brašna od žitarice, i dodaje se više jaja i više tečnosti (kokosovog mleka), kako ne bi bilo previše suvo.

Dodajte kašiku kokosovog brašna u vašu smesu za zdrave palačinke ili mafine kako bi povećali dnevni unos dijetnih vlakana. Lako se meša i u slatka i u slana jela jer je blagog mirisa i ukusa.

Autorka je diplomirana nutricionistkinja i Bahova praktičarka. Više detalja na linku njenog instagram naloga.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.