Mobilni telefon je pravi zlatni rudnik za one koji se bave marketingom, pošto on može da otkrije sve o svakome, od toga koga zovete pa do toga koju muziku volite. Ako se zna da je mobilni telefon skoro uvek nadohvat ruke svog vlasnika, onda ostaje razmatranje nalaženja pravog trenutka da se ispostavi odgovarajuća reklamna poruka.

Mobilni telefon je pravi zlatni rudnik za one koji se bave marketingom, pošto on može da otkrije sve o svakome, od toga koga zovete pa do toga koju muziku volite. Ako se zna da je mobilni telefon skoro uvek nadohvat ruke svog vlasnika, onda ostaje razmatranje nalaženja pravog trenutka da se ispostavi odgovarajuća reklamna poruka.
Ovoga su i te kako svesni u marketinškim agencijama u SAD, ali im na putu stoje operatori mobilne telefonije koji se plaše da bi takvo reklamiranje oteralo pretplatnike kod konkurencije.
„Pitamo se da li će korisnik biti zastrašen idejom da mu telefon iznenada zazvoni i da se pojavi ponuda radnje pored koje upravo stoji“, kaže Džarvis Kofin, izvršni rukovodilac Burst Media Corp.
Za sada se vodi računa o privatnosti, ali mnogi veruju da za godinu-dve to više neće biti slučaj i da će reklame „preplaviti“ mobilne telefone Amerikanaca. Može se već zamisliti sledeća situacija – slećete u San Francisko, a na mobilnom vam se pojavljuje spisak preporučenih hotela i agencija za rentiranje automobila.
Istraživači iz EMARKETER procenjuju da će se troškovi za reklamiranje putem mobilnih telefona povećati, sa 900 miliona dolara 2007, na skoro 4,8 milijardi dolara 2011. godine. Poređenja radi, ostali vidovi reklamiranja (plaćena pretraga na netu) „samo“ će se duplirati na 42 milijarde dolara.
Za sada „mobilne reklame“ idu u masovnu publiku, jer samo nekolicina provajdera obezbeđuje ograničeno usmeravanje na osnovu starosti, pola, poštanskog broja, ili nekih drugih karakteristika. Doduše, to će se sigurno promeniti. Od 1996. godine Federalna komisija za komunikacije donela je odluku da se u bežičnom saobraćaju mora pomoći policiji tako što će se omogućiti lokacija onoga ko zove. Od tada se vodi debata da se lokacija mobilnog telefona učini dostupna komercijalnim servisima i oglašivačima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari