TikTok svimа otima korisnike i reklame 1Foto: EPA-EFE/ HAYOUNG JEON

TikTok je na putu da ove godine prestigne globalnu reklamnu skalu Tvitera i Snapčata. To praktično znači da će u roku od dve godine većina oglašivača početi da se oglašava na kineskoj platformi za šerovanje video sadržaja i da će biti rame uz rame sa već sada močnim Jutjubom. Fejsbuk je zabrinut. Ovako situaciju u svetu interneta vidi londonski Gardijan.

Brojke govore dа su novinari londonskog dnevnika u pravu.

Stručnjaci predviđaju da će TikTok sustići Jutjub 2024, kad bi oba giganta od reklama trebalo da zarade oko 23 miliona dolara. Zanimljivo je da je TikTok preuzeo oglašivače Snepčetu koji je do nedavno bio omiljena alatka tinejdžera I dvadesetogodišnjaka.

Kineska platforma će ove godine zaraditi trostruko više nego ranije. Predviđa se da će ove godine TikTok zaraditi 11,6 milijardi dolara dok će Snapčet i Tviter zajedno ostvariti profit od 10, 44 milijarde dolara.

-TikTok je značajno povećao korisničku bazu proteklih nekoliko godina, zato što je tinejdžerina bio prijemčiv. Lako su mogli da postave svoje video sadržaje. Počeo je da stvara trendove, a korisnici su angažovani I postuju svoje video priloge jedan za drugim, kaže analitičarka Debora Aho Vilijamson.

Svog milijarditog korisnika TikTok je dobio 2021, samo četiri godine nakon globalnog lansiranja. Trebalo mu je upola manje vremena da do te brojke od Fejsbuka, Jutjuba ili Instagrama. Analitičari predviđaju da će do kraja ove godine TikTok imati milijardu ipo aktivnih korisnika, Za prva tri meseca ove godine zabeleženo je 100 miliona korisnika.

Kineski gigant potencijal vidi u korisnicima od 18 di 25 godina, gde Fejsbuk nekoliko godina unazad gubi bitku.

Britansko regulatorno telo za medije Ofkom tvrdi da TikTok stvara zavisnost. Iako je sama platforma ograničila pristup mladima od 13 godina, 16 odsto trogodišnjaka gleda tamo sadržaje dok onih između pet I sedam godina 29 odsto. Mesečno na Tiktoku provedu oko 19 sati.

Fejsbuk i dalje vodi po broju korisnika ima ih 2,9 milijardi mesečno, a Instagram dve milijarde.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari