Blamaža s obiljem dokaza 1Foto: Luca Marziale / Danas

Nisu umetnici i ekipe predstava na pozorišnom festivalu u Brčkom redom odustajali iz takmičarskog programa zato što su glumcu i članu žirija Branislavu Lečiću hteli da sude bez suda.

Pobunili su se jer nisu bili blagovremeno obavešteni da je u ovom telu i zbog toga što je u svojim javnim istupima od kako je osumnjičen za silovanje glumice Danijele Štajnfeld, kao i nakon što je istraga protiv njega u ovom slučaju u nedostatku dokaza obustavljena, napravio od svoje odbrane rijaliti.

Ključni propust i odgovornost u ovoj priči ipak najviše snose organizatori festivala koji ne samo što nisu blagovremeno obavestili učesnike o sastavu žirija, nego što su ih, kad su se zbog toga pobunili i precizno objasnili zašto to čine, brutalno napali što izjavama u medijima, što tekstovima objavljenim na sajtu festivala.

Najgori je bio onaj pod naslovom „Drskost i blamaža, ali na svoj račun“, u kome su reagujući na povlačenje iz konkurencije ekipe predstave „64“ Ateljea 212 između ostalog poručili: „Baš nas briga za vaše podjele u vašoj zemlji i vašem gradu, i pozorištu. Baš nas briga što i kako znate i mislite o bilo kome na prostoru gdje stvarate i živite. Savršeno nas se ne tiče ko je koga kad, ko je kome ko i šta je među vama čemu šta, zainteresovani smo samo za umjetnički čin i slast doživljenog“.

Kao da se radi o nečem najbanalnijem, a ne osumnjičenosti za silovanje, za koje Lečić, podsetimo, nije dobio oslobađajuću presudu, nego je istraga protiv njega u ovom slučaju obustavljena zbog nedostatka dokaza.

U nedostatku dokaza ni Lečić se nije libio da redom napada i optužuje – od Štajnfeldove – da je podmićena novcem da bi mu naudila, preko Đilasa koji bi da ga politički uništi, do Šolakovih medija i novinara koji su za pisanje protiv njega navodno dobijali ekstra novac.

Sada, kada mu njegove kolege jasno poručuju da ne bi bilo loše da preispita svoje postupke, neće iz žirija i preti tužbama.

Nije to dobro ni za njega, ni za festival, mada su se čelni ljudi ove smotre za „autoukopavanje“ sami pobrinuli.

S druge strane, umetnici su nas okrepili svojom solidarnošću i poštovanjem prema publici jer su samo zbog nje izašli na scenu zahtevajući jedino da budu izuzeti iz takmičenja za, inače, novčano vredne nagrade.

Za to – aplauz, a sve ostalo na račun festivala – drskost i blamaža s obiljem dokaza.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.