Novinska agencija Fejsbuk 1Ivan Trajković/Privatna arhiva

Kaže moj komšija „Uveo sam Fejsbuk u kuću, traži žena.. ‘. I stvarno, mnogi kod nas i ne prave razliku između (društvene mreže) Fejsbuk i Interneta.

IT (re)volucija u Srbiji je dovela do toga da većina građana ima neku vrstu računara, telefona ili tableta povezanog na Internet. Naravno, informatička pismenost i poznavanje rada na računaru jedan su od osnovnih postulata razvoja ekonomije u 21 veku.

I sve bi bilo super, da taj Fejsbuk nije kod nas postao kombinacija lažnih vesti, glasina i (polu)istina. To postaje vrlo očigledno kad zaronite u sekciju komentara na bilo kojoj vesti kredibilnih medija i (manje kredibilnih) tabloida. Ima tu svega – rasprava članova vladajućih stranka i opozicije, pro-Evropljana i pro-Rusa, kao i neopredeljenih.

Izraz koji je popularisao Donald Tramp, #fakenews – Lažne vesti,a koji je on koristio u svojoj kampanji da napada liberalne medije u SAD, može se vrlo lepo primeniti i na domaći Fejsbuk, ali i na veliki broj objava samih medija. Sa klik-bait naslovima (klik-bait je naslov tako konstruisan da „natera“ čitaoca da otvori link vesti) i tekstovima koji vrlo često imaju malo ili nimalo dodirnih tačaka sa realnošću, svakodnevnica mnogih domaćih online medija je postala prenošenje stranačkih saopštenja, estradnih izmišljotina i poneke vesti iz sveta, često loše prevedene. Vremenska prognoza postaje bastion istine, mada često i to ne pogode sasvim.

I upravo dok ovo kucam, pratim vest da je taj isti Donald Tramp za godinu dana mandata dao čak 9.014 netačnih ili polutačnih izjava i tvrdnji. Koliko takvih pisanija ima kod nas, niko ne zna.

Ako neko uopšte i broji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari