Šta bi još Vučić mogao da nauči od Šešelja? 1

U kampanji za predsednika SAD 2008. godine, kada je predsednik na kraju postao Barak Obama, presudnu ulogu imale su društvene mreže – Tviter, Fejsbuk i Jutjub. U Srbiji je to tada bilo još „špansko selo“ za domaće političare.

Vremenom su svi srpski političari shvatili moć društvenih mreža tako da danas skoro da nema političkog aktera ili stranke koja nema naloge na mrežama i strategije kako upravljati njima. Promocija na ovaj način je ili besplatna ili malo košta, a obuhvata ogromnu ciljnu grupu.

Instagram je, međutim, u Srbiji danas ono što je Tviter bio te 2008. godine. Korisnika ove društvene mreže je sve više, pogotovo mladih i neopredeljenih na koje mnogi tokom izbora zaboravljaju, a čiji bi glasovi mogli da promene procene koje daju agencije za istraživanje javnog mnjenja.

Da se vratimo na primer iz SAD. Doskorašnji predsednik Barak Obama ima skoro 14 miliona pratilaca na Instagramu, a njegov naslednik Donald Tramp više od šest miliona. Domaći politički akteri i aktuelni kandidati za predsednika Srbije skoro da su neprimetni, a korisnika ove mreže u Srbiji je sve više.

Profile na kojima dele fotografije i iz kampanje imaju Vuk Jeremić, koji ima skoro 3.000 pratilaca, zatim i Saša Janković, koga prati nešto više od 1.000 ljudi. Lidera Dveri Boška Obradovića prati svega 500 njih, dok se Beli Preletačević izdvaja sa cifrom koja se približava 7.000.

Iznenađenje za sve je Srpska radikalna stranka i njen lider Vojislav Šešelj. Uprkos njihovim, moglo bi se reći sa pravom, konzervativnim stavovima, ova partija je najviše od svih shvatila kolika je moć novih medija, odnosno društvenih mreža i vodi veoma modernu kampanju na internetu. Profil SRS na Instagramu ima više od 7.700 pratilaca, a njihov lider i kandidat za predsednika – Šešelj ima poseban profil koji prati čak 17.300 ljudi. Impozantne rezultate, inače, beleže i na Fejsbuku i Tviteru. Dakle, „srpski radikali“ su dobro targetirali svoju ciljnu grupu, kao i sve moderne načine kako da dopru do njih.

Svi ostali kandidati su u zaostatku po tom pitanju, a onog koji se predstavlja kao najjači kandidat, Aleksandra Vučića i njegova Srpske napredne stranke, na primer, na Instagramu uopšte nema. Zapravo ima nekih naloga, za koje se ne zna pouzdano da li su zvanični, a koji se svakako ni ne održavaju. U tom smislu, Vučić bi još nešto mogao da nauči od svog „političkog oca“ Vojislava Šešelja. Ili je, ipak, toliko siguran u svoju ubedljivu pobedu da smatra da mu ništa od ovog nije potrebno.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari