Živeti ili ne živeti u Zemunu 1Foto: Freepik

Možda ste zbog naslova pomislili da u Zemunu opet ima nekih problema sa kriminalom, ali ne radi se o tome.

U pitanju je nešto manje opasno, ali ipak vrlo nezgodno – saobraćajne gužve zbog kojih se u Zemunu automobilom, ili autobusom, sve teže kreće. Već sada su mnoge ulice i van špica zakrčene vozilima, a kako stvari stoje biće još zakrčenije.

U mestu u kojem je do pre deceniju-dve saobraćaj dobro funkcionisao sada na sve strane ima dugih kolona. Krivac je uglavnom gradnja bez previše planiranja, zbog koje na istom prostoru živi sve više ljudi.

Tamo gde su bila dvorišta sa prizemnim kućama i bašte, prave se višespratnice, a nekoliko takvih zgrada ima više stanovnika nego što su ih doskoro imale manje ulice.

Pravi se hiljade stanova, ali izgleda da se mnogo ne razmišlja kojim ulicama će ljudi koji se u njih usele ići na posao i vraćati se kući.

Da ne bude zabune – gradnja sama po sebi nije problem i dobro je da se gradi jer to obezbeđuje stanove i posao za građevince. Samo treba graditi na pravom mestu. Ako su stanovi potrebni, a očigledno jesu, rešenje bi moglo da bude širenje Zemuna uz izgradnju ulica.

U stvari, Zemun se jeste širio, recimo naseljem Altina, ali na pogrešan način.

Na novom prostoru, gde su mogli planski da se naprave široki bulevari i velike zgrade, pravljene su prizemne kuće u tesnim ulicama, bez prostora za trotoar i normalan kolovoz sa dve trake.

U isto vreme, višespratnice se dižu na mestu kuća u starim ulicama, koje su premale za tolike zgrade.

Tako su sada nove prizemne kuće u novim tesnim ulicama (u Altini), a tamo gde su ulice odgovarajuće za kuće (u starom delu Zemuna), sada se stiskaju višespratnice.

Ima i u starijem delu Zemuna širokih ulica, koje su uglavnom ostale iz vremena Austrougarske, a po neka iz doba socijalizma, jer se tada izgleda više razmišljalo o saobraćaju nego sada.

I površina pod zelenilom je sve manje, pošto se nekadašnja dvorišta i bašte prekrivene drvećem i drugim rastinjem pretvaraju u betonske kvartove.

Bilo bi lepo nadati se da će jednog dana biti bolje, ali razlog za optimizam teško može da se nađe. Nove zgrade neće se rušiti, niti će se stare ulice širiti, jer bi za to trebalo rušiti zgrade.

Autor je Zemunac

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari