Nedeljnik nije objavio dezinformaciju 1

Ne znam da li vam je neko podmetnuo tekst ili je nešto drugo u pitanju, tek molim vas da mi objasnite po kom osnovu se Nedeljnik našao u tekstu u kojem se govori o naslovnoj strani NIN-a, u vikend-broju Danasa, 22-23. jul.

Ne želim da ulazim u polemiku sa vašim novinarom, koliko čujem volonterom, A. Kosanovićem, a još manje sa diplomiranim istoričarem M. Radanovićem, koji su nekom neverovatnom konstrukcijom, i to pored živog glavnog urednika NIN-a koji, naravno, ni rečju ne pominje Nedeljnik, napravili konstrukciju kako je NIN Aušvicom odgovorio na našu naslovnu o Golom otoku u prethodnom broju?!

No, zbog vaših cenjenih čitalaca želim da skrenem pažnju na nekoliko ozbiljnih neistina iznetih u ovom kontrafaktualnom tekstu.

1. Nikakvu dezinformaciju Nedeljnik nije objavio sa naslovnom stranom o vršenju medicinskih eksperimenata na Golom otoku, kako je rekao vaš sagovornik, već smo objavili autorski tekst akademika Dragoslava Mihailovića.

2. Koliko je to svedočenje bilo važno govori to da se našlo na naslovnim stranama vodećih medija u regionu, kao i da je akademik posle toga dao intervju Novostima (nedelja 23. jul), u kome je ispričao da je i „lično bio podvrgnut mučenju“ i da je bio „lični svedok mučenja drugih zatvorenika“.

3. Nedeljnik, dakle, nije objavio svoj istraživački tekst, već autorski tekst jednog od najvažnijih svedoka Golog otoka (jedan od trojice živih logoraša u Beogradu!), njegova nova saznanja i originalno pismo Aleksandra Pavkovića koje je do sada bilo osporavano.

4. U sledećem broju Nedeljnik je objavio odgovor Ljiljane Smajlović akademiku, na šta smo je mi lično nagovarali, insistirajući i da sinu Milovana Đilasa, Aleksi, ponudi intervju, reagovanje, bilo šta… Pošto je uloga ozbiljnih medija da otvaraju ozbiljne teme i ozbiljno o njima debatuju.

5. Na tragikomičnu opasku „zašto se bavimo istorijom dok protestuju radnici“ – ne vredi odgovarati. Kako da ulazite u polemiku s istoričarem kojem je istorija dosadna, ili s nekim ko ne zna da je upravo Nedeljnik mesecima jedini pisao o položaju naših radnika u fabrikama u Slovačkoj (što većina drugih medija nije ni prenosila; ko je rekao Samsung?) a posle čega su konačno promenjeni uslovi po kojima naši radnici odlaze na rad u Slovačku?

6. No, koliko je to jedan neverovatan tekst pokazuje i rečenica u kojoj se Nedeljniku na stranicama Danasa zamera što se ne bavi „zločinima kapitalizma“, iako su Danas i Nedeljnik valjda jedine, ili među retkima, novine koje nisu u vlasništvu velikih korporacija ili tajkuna.

7. Da nisam upoznao M. Radanovića u jednoj emisiji, odakle očigledno kreće neka njegova mržnja prema našem časopisu – iako je tada pred četvoro svedoka rekao da je Nedeljnik najbolji magazin u zemlji, pa još elaborirao naše levičarsko izdanje Mond diplomatik – pomislio bih da vam je ovo neko nekim hakerskim čudom ubacio.

Ovako, molim vas da objavite moje reagovanje kako vaši čitaoci, od kojih je većina naših zajedničkih čitalaca, ne bi shvatili da je Nedeljnik objavio nekakvu dezinformaciju, nešto slagao u vezi s Golim otokom, bio na strani maltretiranja radnika, bežao od neke teme, ili ko zna šta sve ne implicira jedan takav kontrafaktualni tekst.

Autor je glavni urednik Nedeljnika