Sašentološka crkva 1

ODGOVOR D. P.: Ako ste se koncentrisali, da krenemo. Međutim, kao što ćete videti, koncentracija vam nije jača strana.

SAOPŠTENJE DJB: Dosta je bilo je analizirao naslovne stranice dnevnog lista Danas i pisanje njenog odgovornog urednika Dragoljuba Petrovića od predsedničkih izbora do danas. Koalicija stranaka i pokreta oko Dragana Đilasa se na naslovnim stranicama Danasa u pozitivnom i neutralnom svetlu pojavljuje preko 70 puta. Koalicija stranaka oko DS-a preko 40 puta. DJB se pojavljuje pet puta. U januaru ni jedan jedini put u pozitivnom ili neutralnom svetlu. Čak ni objava koalicije između dve parlamentarne stranke, DJB i Dveri nije zaslužila naslovnu stranicu Danasa. DJB se jedini put pojavio na naslovnoj strani u januaru u autorskom tekstu pod naslovom „Savez sa DJB protivprirodan blud“, u kome članovi Političkog saveta Dveri najavljuju da će napustiti Dveri zbog koalicije sa DJB.

ODGOVOR D. P.: List Danas je analizirao naslovne stranice sajta Dosta je bilo i pisanje njenog odgovornog urednika Saše Radulovića od njegovog spektakularnog izlaska iz Dačićevo-Vučićeve vlade do danas. Koalicija Saše Radulovića oko tima za komunikacije DJB imala je ukupno 12.345 naslovnih strana u pozitivnom, nikad u neutralnom, a pogotovo u negativnom svetlu, dok je, recimo, meni omiljeni Dragoljub Petrović imao čak dva saopštenja u negativnom svetlu, gde se DJB bavi njegovim kolumnama, što nije radila ni Pres-služba Srpske napredne stranke od njenog osnivanja naovamo. To može da pokaže: ili da Pres-služba SNS, srećom, ne čita moje kolumne ili da Pres-služba Dosta je bilo čita moje kolumne, ali ima niži prag tolerancije od Pres-službe SNS i legendarne Vladanke Malović. Što više govori o nelegendarnoj Pres-službi Dosta je bilo nego o legendarnoj Vladanki Malović.

Drugo, kada ubuduće analizirate naslovne strane Danasa, važno je, kao ljudi koji su radili u ozbiljnim redakcijama, da pažljivo pogledate celu naslovnu stranu odozgo nadole i odozdo nagore, kako kasnije ne biste ispali glupi u društvu kada vam mentalni guru naredi da pišete saopštenja protiv lista Danas. Kao prilog prilažem naslovnu stranu iz januara (vidi fotografiju), gde se u gornjem desnom uglu vidi objava koalicije između dve parlamentarne stranke, DJB i Dveri, koja, kao što vi tvrdite, nije zaslužila naslovnu stranicu Danasa, iako je svakom čoveku sa prosečnom percepcijom, a kamoli celom timu sa natprosečnom percepcijom, jasno da je zaslužila. Eno je gore desno sa slikom. Okej, svakome može da se desi da previdi nešto, ali samo vama može da se desi da o tom previdu pišete arogantna saopštenja. Šta da vam kažem, il menjajte tim za komunikacije ili angažujte tim stranačkih oftalmologa. Tako da je o svim vašim ostalim previdima, monitorinzima i analizama Danasa besmisleno raspravljati, jer su najpre ostrašćeni, a zatim i diskutabilni sa oftalmološke tačke gledišta.

SAOPŠTENJE DJB: Ostaju sledeća ne-„nagradna“ pitanja koja sa pokušajem izrugivanja postavlja Draža Petrović, ali ozbiljna, gorka i otvorena pitanja za celu redakciju Danasa i njenog glavnog i odgovornog urednika: Da li mislite da je ovakva propaganda koju za Đilasa vodi Danas suštinski različita od propagande koju vode Informer, Srpski Telegraf, Alo, Pink i Studio B u svojoj podršci Aleksandru Vučiću?

ODGOVOR D. P.: Kao tim za komunikacije čiji su članovi radili u ozbiljnim redakcijama sigurno znate da novinari najbolje komuniciraju sa onim političarima za čiju izjavu ne moraju da prođu tretman ravan sistematskom pregledu, a posebno ne sistematskom pregledu Pres-službe iliti tima za komunikacije Dosta je bilo, jer možemo i da vam verujemo na reč da ste radili u ozbiljnim redakcijama, ali sigurno niste radili u ozbiljnim klinikama. Ako baš insistirate, možemo objaviti prepisku naše novinarke sa šeficom vaše Pres-službe Ivanom Pavlović, prezimenjakinjom Dušana Pavlovića, započetu iz dobre namere da bismo napravili intervju sa Sašom Radulovićem, koji na kraju naravno nismo dobili. Tek da vaše članstvo shvati kako izgleda pokušaj dobijanja jednog običnog intervjua od Saše Radulovića, ne od Trampa. Za vašu informaciju: Čeda, Živković, Šutanovac, Obradović, Jeremić, Janković, Đilas… i većina ostalih svakodnevno se ili javljaju na telefon i odgovaraju na naša pitanja ili to agilno rade njihove pres-službe. Otud ih ima često u Danasu, a nema često samo Radulovića i Vučića i pored naše najbolje volje. Tim za komunikacije, da vam otkrijem tajnu, služi da poboljša komunikaciju, a ne da je oteža. Jedino kod vas i SNS je obratno.

Imam i ja jedno gorko pitanje: da li kao osobe koje su radile u ozbiljnim redakcijama mislite da je ovakva propaganda koju za Sašu Radulovića vodi Pres-služba Dosta je bilo, timski, suštinski različita od propagande koju vode Informer, Srpski Telegraf, Alo, Pink, Studio B i Info-služba SNS u svojoj podršci Aleksandru Vučiću?

Svi koji čitaju Danas znaju da mi ne vodimo nikakvu propagandu, a svi koji prate vaš rad znaju da ste propagandisti kakve bi poželela i Sajentološka crkva, a kamoli SNS. S tim što vi više ličite na Sašentološku crkvu.

SAOPŠTENJE DJB: Da li ste spremni da prihvatite da Danas bude barem toliko slobodan kao Beogradski glas pa da Đilas i njegova koalicija ne budu gotovo na svakoj naslovnoj stranici Danasa i da DJB barem dobije prostor da iznese svoje stavove, kao što to može Đilas i njegova koalicija na stranicama Beogradskog glasa?

ODGOVOR D. P.: Pretpostavljam da će Dosta je bilo imati pregršt naslovnih stranica Danasa čim otpustite pres-službu i tim za komunikacije, jer su oni tom obostranom zadovoljstvu glavna prepreka (radi lakšeg razumevanja ovog odgovora ponovo pročitati prethodni odgovor).

SAOPŠTENJE DJB: Draža Petrović i list Danas su više od godinu i po dana kršili novinarsku etiku kada su člana SNS-a sa Vračara potpisivali kao zastupnika DJB i njemu i ekipi dali prostor od 16 tekstova u periodu od aprila 2016. do novembra 2017. godine da napada DJB.

ODGOVOR D. P.: Ne brinite, od trenutka raspisivanja izbora nisam objavio nekoliko tekstova inkriminisanog Branislava Klanščeka, koji inače nudi raskošnu dokumentaciju da je zastupnik GG DJB sa Vračara, ali pošto se kod DJB nikada ne zna da li je stranka, pokret, udruženje, grupa građana, vokalno-instrumentalni sastav ili bejzbol tim, ta funkcija je rastegljiv pojam. Odbio sam da objavim njegove autorske tekstove, zato što je moj stav da list Danas u predizbornoj kampanji ne bi trebalo da mnogo otežava strankama opozicije, ali samo do 5. marta. Naravno, ako stranke opozicije baš ne navale. Inače, ceo spor je nastao jer vi nemate odgovore na Klanščekova sasvim laka pitanja i umesto da kao ikone transparentnosti odgovorite i završite polemiku, vi ste u 16 objavljenih odgovora na 16 Klanščekovih tekstova pokušavali da uređujete Danas i pritiskate naše uredništvo. Što jedino može da znači ili da nemate odgovore ili da volite da uređujete listove koji nisu vaši. To isto voli i Vučić.

SAOPŠTENJE DJB: I da za kraj pomenemo intervju koji je predsednik beogradskog odbora DJB i prvi na listi „Da ovi odu, a da se oni ne vrate“ dao za list Danas na početku februara. Novinar Danasa mu je poslao pitanja dužine 300 reči i tražio odgovore ne duže od 550 reči. Pitanja su više ličila na literarne radove i pljuvanje nego na pitanja. Kada se pres-služba pobunila i rekla da to nije u redu, dobili smo odgovor da možemo da izostavimo poslednja dva pitanja koja su se jedina ticala našeg programa za beogradske izbore. Odbili smo, dostavili odgovore u 1.200 reči i na kraju ste popustili i objavili intervju. Toliko o novinarskoj etici Danasa.

ODGOVOR D. P.: Tim za komunikacije DJB ili je mnogo pametan pa misli da je nama neviđeno stalo da objavimo intervju sa Vojinom Biljićem zbog čega smo spremni da popustimo njihovim pritiscima oko dužine intervjua, ili tim za komunikacije DJB nije mnogo pametan pa ne shvata da je objavljivanje cele strane integralnog intervjua Vojina Biljića bila isključivo naša dobra volja. Da l’ stvarno mislite da uredništvo Danasa popušta bilo kojoj histeričnoj osobi koja se zaposli u nekoj stranačkoj pres-službi, a posebno histeričnoj osobi koja se zaposli u histeričnoj stranačkoj pres-službi?

Ali tako je to kad si radulovićevski arogantan i vučićevski bahat.

U vezi s opaskom da su „pitanja više ličila na literarne radove i pljuvanje nego na pitanja“, želim ovom prilikom da obavestim tim za komunikacije DJB da su imali sreće jer naša novinarka nije popustila mojim višednevnim pritiscima da i ja postavim jedno pitanje Biljiću, zato što naši novinari nisu potrčko služba Saše Radulovića, niti su potrčko služba mene kao glavnog urednika, nego su novinari (to je ono zanimanje kojim ste se i vi bavili, prema sopstvenom svedočenju, pre nego što ste otkrili čari malih verskih zajednica). To pitanje za Biljića bilo je: „Da li vam je neprijatno što vas je DJB kao partijskog funkcionera predložila za ombudsmana, iako čak i SNS za tu funkciju nije predložio partijskog funkcionera? I kakve veze to ima sa borbom protiv partokratije?“

SAOPŠTENJE DJB: Suprotno glavnom uredniku Danasa, mi, kako nas je Draža Petrović nazvao „najsmešnija pres-služba današnjice“, mislimo da posao medija nije da napadaju i blate bilo koga, ni da kreiraju javno mnjenje, već da objektivno informišu javnost.

ODGOVOR D. P.: Menjam mišljenje posle ovog saopštenja: vi niste najsmešnija pres-služba današnjice, već najsmešnija pres-služba savremene civilizacije. Da dodam – i mi mislimo da je posao stranačkih pres-službi, čak i najsmešnijih, da sarađuju sa medijima, a ne da ih blate. Prijatno i doviđenja.