Prestonica bez vozova 1

Od 1. jula Glavna železnička stanica u Beogradu odlazi u istoriju. Ona tog dana naime prestaje da postoji i nijedan voz više neće saobraćati sa nje.

Ta stanica se zatvara a kompletan železnički saobraćaj se izmešta na stanicu „Prokop“ sem voza za Bar koji će kretati sa stanice „Topčider“ jer nova glavna železnička stanica u Prokopu nema potrebnu infrastrukturu za utovar automobila na auto voz. Na taj način Beograd će postati jedini grad u Evropi bez železničke stanice u centru grada. Stručna javnost sasvim opravdano smatra da je to nonsens i da će putnicima biti veoma otežano da stignu do „Prokopa“ i „Topčidera“ koji se nalaze daleko od centra grada. Do nove glavne železničke stanice saobraća direktno samo jedan autobus broj 36, koji ide na svakih 20 minuta. Samo jedna direktna linija do „Prokopa“ je malo a problem je i u tome što opštine Novi Beograd i Zemun neće biti direktno povezane sa novom glavnom železničkom stanicom. Poslednji polazak 36 sa „Prokopa“ je u 20 i 30 časova, što znači da putnici koji doputuju nakon tog vremena moraju da plaćaju taksi ako nema ko da ih dočeka kolima. Vikendom pak, kada najveći broj ljudi putuje jer su neradni dani, 36 saobraća na svakih 40 minuta. Do „Prokopa“ se može doći i trolejbusima broj 40 i 41, ali posle toga treba pešačiti pet minuta do stanice preko neuređenog prilaza pored stambenih zgrada.

Veliki problem je i to što radovi na „Prokopu“ još uvek nisu završeni, to jest nije izgrađena glavna železnička zgrada. Čak i kada bude izgrađena u potpunosti, njena infrastruktura će i dalje biti takva da ne opslužuje sve potrebe glavne stanice. Ona nikada naime nije ni bila predviđena da to bude. Postojali su istina neki planovi koji su u međuvremenu kao neadekvatni odbačeni.

Ko pak želi da putuje do Bara sa „Topčidera“ do tamo može da koristi samo tramvaj trojku. Takođe ta stanica ma koliko bila egzotična suviše je mala da bi sa nje mogao da se odvija međunarodni saobraćaj na kvalitetan i zadovoljavajući način.

Pitanje je šta će biti sa zaposlenima na Glavnoj železničkoj stanci u Beogradu. Da li će svi biti premešteni na nova radna mesta ili će neki morati da odu na plaćeno odsustvo?

Sasvim je jasno da je Glavna železnička stanica izmeštena i zatvorena potpuno nerezonski i nepotrebno. Očito da se nije slušao glas struke koja se tome protivila već je jedini imperativ bio da se stanica ukloni kako ne bi smetala realizaciji projekta „Beograd na vodi“ koji za cilj ima da radničku četvrt Savamalu pretvori u luksuzno stambeno naselje za strane i domaće bogataše. Izmeštanjem Glavne železničke stanice vlast Aleksandra Vučića je pokazala još jednom da ne mari ni za građane ni za Beograd te da joj je jedini interes da služi interesima krupnog kapitala. U ovom slučaju, arapskog.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari