Foto: Medija centar

Od 5.089 analiziranih priloga, Tramp pojavljuje se u 521 prilogu, dok se Putin pojavljuje u 373 priloga.

Među ostalim akterima najviše se pominju Hašim Tači (340), predstavnici EU Federika Mogerini (206) i Johanes Han (166).

Kako je istaknuto na konferenciji BIRODI, prilozi u kojima su se pominjali EU i Srbija trajali su skoro 14 sati, što je skoro duplo više od vremena trajanja priloga u kojima se pominju samo Rusija i Srbija – 6,5 sati, ili SAD i Srbija, takođe oko 6,5 sati.

Prema rezultatima istraživanja, SAD su bile najviše prisutne na televizijama N1 i O2, dok su prilozi u kojima su dominantni akteri bili EU i Srbija najzastupljeniji na RTS.

Najveći broj analiziranih priloga su bili informativnog karaktera, među kojima se izdvajaju TV N1 (14 odsto analiziranih priloga), i TV Prva (sedam odsto).

„U devet priloga na TV Pink je konstatovano vređanje i etiketiranje, i 12 u kojima su agitovali i promovisali nekog od aktera, najčešće vlast“, rekao je na konferenciji Dražen Pavlica, jedan od istraživača BIRODI.

Kad je u pitanju ton predstavljanja, Rusija je pozitivnije predstavljena na Pinku i Happy, dok su SAD negativnije predstavljene takođe na Pinku i Happy.

Kada je reč o odnosu domaćih zvaničnika prema međunarodnoj zajednici, trend pozitivnijeg odnosa prema Rusiji nego prema SAD i EU prisutan je kod predsednika Srbije Aleksandra Vučića i ministra spoljnih poslova Ivice Dačića, dok predstavnici opozicije nisu u prilici da u većem obimu iznesu svoj stav o EU, SAD i Rusiji na posmatranim televizijama.

Glavni istraživač BIRODI-ja Zoran Gavrilović ocenio je, na osnovu rezultata ovog monitoringa, da je u Srbiji ugroženo pravo na obaveštenost i da će se povodom toga obratiti Ustavnom sudu.

Istraživanje sprovedeno u periodu od 1. avgusta do 31. decembra 2018. godine, obuhavtilo je centralne informativne emisije na televizijskim stanicama Pink, Happy, O2, Prva i N1.

Povezani tekstovi