Foto: Facebook /Dragica Nikolić

Ovo  je potvrdio i bivši predsednik ULUS-a, sada član Upravnog odbora, Dušan Rusalić, prenosi Kaleidoskop media.

Istovremeno, rad Dragice Nikolić – mozaik Presvete Bogorodice izložen je na ovom Bijenalu, na koje je konkurisalo oko 150 umetnika, a žiriranje je prošlo 95 autora.

Pravo iz Statuta ULUS-a, rukovodstvo Udruženja iskoristilo je pod obrazloženjem „doprinosa likovnoj umetnosti“ Dragice Nikolić, ali, i njenom donacijom, kao i pokroviteljstvom nad Donatorskom večerom 2014. godine, kada je Fondacija tada Prve dame otkupila radove u vrednosti od više od dva miliona dinara.

„Dragica Nikolić pomogla je ULUS-u u dva najkritičnija trenutka i omogućila da ULUS nastavi da funkcioniše“, objašnjava Rusalić, naglašavajući da je lane Ministarstvo kulture opredelilo samo 500.000 dinara, a za operativne troškove „Cvijete“ i Galerije ULUS u Knez Mihailovoj, potrebno je izdvojiti 380.000 dinara na mesečnom nivou.

„Gospođa Nikolić se na amaterski način bavi mozaikom, što je veliki razlog da se donese odluka da postane počasni član ULUSA-a“, rekao je Rusalić. „U bliskoj istoriji nema dobrotvora tako privrženog kulturi“, dodao je na svoje hvalospeve.

Da podsetimo, ULUS je formiran 1919. godine u vrlo impozantnom sastavu – Uroš Predić, Đoka Jovanović, Simeon Roksandić, Milan A. Milovanović, Branka Popović, Paško Vučetić, Ljubomir Ivanović, Beta R. Vukanović, Ana V. Marinković, Stevan Milosavljević, Kosta Miličević… Ubrzo su mu se priključili Moša Pijade, Marko Murat itd.

U novijoj istoriji, na koju se poziva i Rusalić, dignitet ULUS-a doživljava strahovit pad, obeležen klanovskim borbama i otimanjem za mesto predsednika, inače neplaćene funkcije. Tada su kružile pretpostavke da predsednik udruženja izvlači benefite iz raspodele ateljea, za čije je upravljanje ULUS kasnije bio uskraćen u korist „Poslovnog prostora“. Skupština Beograda je pretila da će Udruženju oduzeti „Cvijetu Zuzorić“, dok su dugovi prerasli 500.000 evra.

Momenat „seče“ struje 2014, tokom izložbe u Galeriji ULUS Dragane Pajković Dodig „Očuđenje”, bio je pokazatelj doticanja dna. Na mesto predsednika Udruženja dolazili su potom samo oni namereni da ga izbave iz ponora, po sopstvenim rečima.

Izlaz iz užasne ekonomske sitacije donekle je nađen u komercijalnim terminima izložbi, što dovodi u pitanje njihov kvalitet, kao i renome ULUS-a.

Slično je i sa proizvođenjem Dragice Nikolić u počasnog člana ULUS-a, kao pokroviteljkom Donatorskog bala i donatorkom, jer govori da je strategija rada Udruženja skopčana sa novcima.

Za to vreme gomila se kamata na neizmirene uplate lokalnih samouprava na ime zdravstvenog i penzijskog osiguranja, i vodi novi rat: ko će od samostalnih umetnika sa zagarantovanim pravom na ovu vrstu zaštite, sam da plati dug, a ko neće- jer time priznaje da ga je sam napravio. A ne lokalne samouprave, kojima je ovo bila obaveza, o koju se Grad Beograd najviše ogrešio.

Inače, članstvo u ULUS-u ne podrazumeva naročite privilegije, osim prava učešća na konkursima u oficijelnim galerijama, dok je kriterijum za izbor u članstvo upitan. Počasnim članovima ništa nije zagarantovano.