Festival rane muzike od 28. maja do 7. juna, 17. put 1

U organizaciji Studija za ranu muziku sutra (subota) počinje XVII Festival rane muzike na istorijskim instrumentima. Na ovogodišnjem Festivalu beogradska publika će imati priliku da čuje deset koncerata srednjevekovne, renesansne i barokne muzike na instrumentima ovih epoha. Koncerti se održavaju u Etnografskom muzeju, kao i u crkvi sv. Petra i katedrali Blažene Djevice Marije, a svi počinju u 20 časova.

Vokalne i instrumentalne kompozicije, svirane na istorijskim instrumentima i na istorijski način, izvodiće renomirani domaći i strani izvođači.

Svečano otvaranje je povereno beogradskom ansamblu “VisAntiqua” sa programom muzike srednjeg veka i renesanse, a biće predstavljen u akustičnom atrijumu Etnografskog muzeja u Beogradu (Studentski trg 13).

Od ostalih ansambala i solista, 29. maja predstaviće se najpre priznati hrvatski čembalista Pavao Mašić sa programom Bahovih “Goldberg varijacija” u crkvi sv. Petra (Makedonska 23), a dan kasnije, 30. maja u istom prostoru, najpoznatija hrvatska barokna violinistkinja Laura Vadjon sviraće violinske sonate italijanskih i nemačkih baroknih majstora uz pratnju Pavla Mašića na čembalu i kamernim orguljama.

Zahvaljujući dugogodišnjoj uspešnoj saradnji organizatora sa Italijanskim institutom za kulturu u Beogradu, 31. maja u katedrali Blažene Djevice Marije nastupa renomirani italijanski ansambl “I Cavalieri del Cornetto” (“Vitezovi korneta”) koji će predstaviti program muzike XVII veka za dva korneta i orgulje pod naslovom “Tempesta di Passaggi” (“Olujni pasaži”).

Samo dan kasnije, 1. juna u istom prostoru, biće predstavljeni ponovo naši umetnici — traverzo flautistkinja Karolina Beter i naš priznati lautista i teorbista Darko Karajić.

Da je beogradski Festival rane muzike raznovrstan i po izboru izvođača i po muzičkoj ponudi pokazaće koncert zakazan za 2. jun u crkvi sv. Petra, na kome će mađarski umetnici Reka Mikloš, glas (rođena u Rumuniji) i Andrej Kapor, barokna violina (rođen u Subotici) izvesti solistički program gregorijanskog korala i kompozicija za violinu solo J.S. Baha i Franca Ignaca fon Bibera.

Paralelno uz festival, organizator Studio za ranu muziku organizuje i XIX Beogradsku baroknu akademiju, na kojoj će od 3. do 7. juna majstorske radionice iz barokne interpretacije i sviranja na starim instrumentima držati priznati evropski umetnici — flautistkinja svetskog renomea Rejčel Braun iz Velike Britanije, barokni violinisti Adrijan Baterfild (takođe iz Velike Britanije) i italijan Simone Piri, nemački bariton Kristijan Hilc, te naši umetnici — čembalista i dirigent Predrag Gosta, barokni violončelista i gambista Srđan Stanić, blok-flautistkinja Meila Tomé (rođena u Brazilu), kao i lautista Darko Karajić.

Oni zajedno će se kao ansambl “London Handel Players” i Mentori Barokne akademije predstaviti u crkvi sv. Petra 5. juna sa kompozicijama Baha, Hendla, Telemana i Kvanca u programu pod nazivom “Velikani baroka”.

Solisti ansambla “New Trinity Baroque” Ana Torbica (sopran i barokna viola), Meila Tomé (traverzo i blok flauta), Srđan Stanić (barokno violinčelo i viola da gamba), Andrej Jovanić (teorba) i Predrag Gosta (čembalo i kamerne orgulje) predstaviće 6. juna u crkvi sv. Petra program pod nazivom “Zaboravljeni majstori baroka”.

Dan kasnije, 7. juna, u Etnografskom muzeju je koncertu polaznika XIX Barokne akademije.

Kao zatvaranje festivala, umetnik na viola da gambi Srđan Stanić, uz pratnju Predraga Goste na čembalu i orguljama, predstaviće koncert pod nazivom “Umetnost viola da gambe”.

Pojedinačne karte su 300 dinara, a propusnica koja važi za sve koncerte je 1.500 dinara.

Studio za ranu muziku inače proslavlja i 30 godina od svog osnivanja.

Osnivač Festivala i Studija su barokni flautista i muzikolog Dragan Karolić (koji je bio i prvi umetnički direktor festivala) kao i dirigent i čembalista Predrag Gosta (koji je sadašnji umetnički direktor festivala).

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.