Zagrebačkom ansamblu pripale su nagrade za najbolju predstavu, režiju (Zlatko Sviben), žensku ulogu (Anja Šovagović Depsot za ulogu Katerine Ivanovne Marmeladove), mušku ulogu ( sjajni Franjo Dijak u ulozi Raskoljnikova), scenografiju (Ana Martina Bakić i Ivana Knez), kostimografiju (Marita Ćopo), kao i za epizodu (Ozren Grabarić za ulogu inspektora Porfirija Petroviča).

Žiru u sastavu Svetozar Rapajić (predsednik), Nebojša Romčević, Tomislav Kurelec, Zoran Ljutkov i Darko Nedeljković, ocenio je da predstava „Zločin i kazna“ predstavlja „jedan od zvezdanih trenutaka u istoriji užičkog festivala“.

– Izuzetno složen projekat, promišljen je i realizovan do najsitnijih detalja koji, opet, grade homogenu umetničku celinu velike umetničke vrednosti, piše u odluci žirija. Za režiju tog komada ističe se da je Zlatko Sviben „vodeći glumački ansambl i kreativni tim, pročitao roman F. M. Dostojevskog u novom filozofskom, ali i stilsko-žanrovskom ključu i tom predstavom postavio nove standarde režije na ovim prostorima“.

Za najboljeg mladog glumca proglašena je Dženana Džanić (Slobodanka u predstavi „Grebanje ili kako se ubila moja baka“(Tanja Šljivar/Selma Spahić, Bosansko narodno pozorište Zenica), kojoj će pripasti i nagrada Politike „Avdo Mujčinović“. Specijalna nagrada dodeljena je predstavi „Kuhinja „(Peter Handke/Mladen Materić, Narodno pozorište RS Banjaluka), jer je, kako je navedeno, taj komad „višestruko značajan kako za publiku, koja je imala prilike da se upozna sa razvojem Materićevog rediteljskog rukopisa, tako i za ansambl koji je bio u prilici da se upusti u istraživački rad i tako obogati svoje iskustvo i potencijale“.

Predsednik žirija Svetozar Rapajić istakao je da su odluke bile jednoglasne, a na pitanje Danasa da li je komad „Čarobnjak“ (FedorŠili/Boris Ljiješević, NP Sombor) bio u konkurenciji za neku od nagrada, odgovorio je da je ta predstava pominjana, ali da „Zločin i kazna“ po svim elementima odskače od ostalih predstava, pa i od „Čarobnjaka“.

Uprkos oceni pojedinih kritičara i dela publike, Rapajić smatra da je upravo neverbalni deo predstave „Kuhinja“ uspešniji.

– Ta vrsta neverbalnog teatra retko se viđa u našim pozorištima, posebno u nacionalnim teatrima. To je od velikog značaja i za sam ansambl, kao nekakva vrsta pedagoškog pristupa, ali i za edukaciju publike u Banjaluci. Mislim da je to prva predstava te vrste u ovom gradu – rekao je Rapajić.

Na užičkom festivalu, koji je održan od 11. do 17. novembra i čiji je slogan bila rečenica Dostojevskog „Šta će sutra s nama biti „, prikazano je, po oceni selektora Bojana Munjina i Zorana Stamatovića, šest najboljih pozorišnih ostvarenja iz BiH, Crne Gore, Hrvatske i Srbije u protekloj sezoni. Osim pomenutih, prikazani su i komadi „Očevi su grad(ili)“, (Boris Liješević, CNP Podgorica) i „Revizor“ (N. V. Gogolj/Iva Milošević, Atelje 212).

Sinoć je, poslednje festivalske večeri i to van konkurencije, ansambl Ateljea 212 igrao komad „Sveti Đorđe ubiva aždahu“, a nagrade koje nose naziv „Ardalion“, po hrišćanskom svecu koji je bio glumac, umesto na festivalu u Užicu, biće uručene nagrađenima na njihovim matičnim scenama.