Rekordna potraga za poslovima u Hrvatskoj: Koja su najtraženija zanimanja? 1Foto: Shutterstock

Indeks slobodnih radnih mjesta u Hrvatskoj za 2022. pokazuje da je potražnja za poslom u odnosu na 2021. povećana za čak 26 posto, dok je u odnosu na pretkriznu 2019. ukupan broj onlajn oglasa veći za 32,3 posto, što ukazuje da je potražnja na hrvatsko tržište rada na istorijski najvišim nivoima, saopštio je Ekonomski institut Zagreb, prenosi Oslobođenje.

Kako je istaknuto u saopštenju na sajtu EIZ-a, kao i prethodnih godina, najveći doprinos godišnjem rastu tražnje dali su oglasi za traženje radnika niže kvalifikacije i one sa srednjom stručnom spremom, dok je potražnja za zaposlenima sa višom stručnom spremom. obrazovanje je doprinelo porastu ukupnog broja oglasa za samo 2,4 procentna poena, koji je iznosio 12,1 odsto.

Među pet najtraženijih zanimanja našli su se prodavci, konobari, kuvari, magacioneri i knjigovođe, piše Hina.

Istovremeno, najveći doprinos ukupnom godišnjem rastu tražnje za radnom snagom dali su oglasi u kojima se traže prodavci, magacioneri, računovođe, konobari, hotelijeri/ugostitelji i činovnici, dok su među veoma retkim negativnim doprinosima bili programeri, građevinski radnici, stolari. i zidari, navedeni su iz EIZ-a.

Veći broj ugovora na određeno vreme

U 2022. godini takođe je došlo do većeg povećanja broja ugovora na određeno u odnosu na ugovore na neodređeno, što je dovelo do toga da je udeo ugovora na određeno vreme u jednoj godini ostao gotovo nepromenjen, sa 46,2 na 46,1 odsto svih oglasa, ali broj oglasa sa ugovorima na neodređeno vreme beleži smanjenje učešća na 43,7 odsto ukupnih oglasa u poređenju sa 44 odsto u 2021. godini, napominju analitičari EIZ-a.

OVI – Online Vacanci Indek, je mesečni indeks onlajn slobodnih radnih mesta, razvijen u Ekonomskom institutu u saradnji sa portalom MojPosao, a svrha mu je da blagovremeno informiše o trenutnom stanju potražnje za poslom.

OVAJ indeks se pravi jednostavnim prebrojavanjem jedinstvenih novih oglasa čiji se rokovi za prijavu završavaju u mesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni samo preko jednog portala, broj oglasa je iskazan kao indeks (bazna godina je 2015).

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari