japan alkohol sakeFoto: EPA/EVERETT KENNEDY BROWN

Japanska omladina je jedna veoma trezvena gomila – a vlasti se nadaju da će pomoću nove kampanje to uspeti da promene.

Mlađa generacija Japanaca pije manje alkohola nego njihovi roditelji, a zbog toga trpe porezi na piće kao što je sake (pirinčano vino).

Zbog toga je nacionalna poreska agencija otvorila takmičenje kako bi se došlo do ideja koje bi pomogle da se ovaj trend preokrene, piše Bi-Bi-Si.

U kampanji “Sake Viva!” se nadaju da će osmisliti plan kako da se konzumacija alkohola učini atraktivnijom, a samim tim i da podsticaj ovoj industriji.

Od učesnika takmičenja, starosti od 20 do 39 godina, se traži da iznesu svoje poslovne ideje kako da se pokrene potražnja za alkoholnim pićima među njihovim vršnjacima – bilo da je u pitanju japanski sake, viski, pivo ili vino.

Grupa koja rukovodi takmičenjem u ime poreskih vlasti kaže da su nove navike – delom formirane tokom pandemije kovida 19 – i starenje populacije doveli do pada prodaje alkohola.

Od učesnika takmičenja se očekuje da osmisle promocije, brendiranje, pa čak i planove koji uključuju veštačku inteligenciju.

Japanski mediji pišu da su rekacije pomešane – dok neki kritkuju pokušaj da se promoviše nezdrava navika (pijenja alkohola), drugi svoje uvrnute ideje postavljaju onlajn.

Takmičari imaju rok do kraja septembra da iznesu svoje ideje.

Najbolji planovi će zatim biti razvijani uz pomoć stručnjaka, pre nego što finalni predlozi budu predstavljeni u novembru.

Na veb sajtu kampanje navodi se da je tržište alkohola u Japanu u opadanju i da su značajni faktori koji stoje iza toga sve starija demografija zemlje, zajedno uz pad nataliteta.

Prema podacima koje je poreska agencija nedavno objavila, ljudi su 2020. pili znatno manje alkohola nego 1995. godine – cifre su opale sa 100 na 75 litara godišnje.

Prihodi od poreza na alkohol su takođe opali tokom godina.

Japanski Tajms navodi da je prodaja alkohola činila pet odsto ukupnih prihoda 1980, ali je taj procenat 2020. opao na svega 1,7 odsto.

Prema procenama Svetske banke, gotovo trećina (29 odsto) populacije Japana ima 65 ili više godina, što je najveći procenat na svetu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.