Foto: Pixabay/ Webster2703

Instagram TV je opcija na Instagramu za video klipove duže od jednog minuta. Zapravo, klipovi mogu biti dugački i do 60 minuta, iako će se vrlo mali broj korisnika odlučiti da gleda tako dugačak video. Ono što IGTV izdvaja od ostalih video servisa kao što su You Tube i Vimeo, pa i sam Facebook, koji takođe ima svoj video kanal (Instagram je u vlasništvu Facebooka), je da su video klipovi u vertikalnom fortmatu, i prilagođeni za gledanje na mobilnim uređajima.

Na video klipove možete ostavljati komentare, deliti sa drugim IGTV korisnicima, a aplikacija se i ponaša kao klasična televizija, sa „kanalima“. Tako sada na IGTVu imate na stotine tematskih kanala o automobilima, tehnologiji, muzici, šminkanju, kućnim ljubimcima. Mnoge svetske muzičke i filmske zvezde sada koriste IGTV kao neku vrstu dnevnog „video bloga“ kao i za komunikaciju sa fanovima.

Video fajlovi mogu biti veličine do 650 mb i do 60 minuta, mada je nekim komercijalnim brendovima dozvoljeno da postave i video visoke rezolucije do veličine od 3.6 Gb.

Većina IGTV korisnika postavlja po jedan novi video dnevno, dok mnogi kanali imaju čak i specijalne priloge,pa čak i neke vrste emisija samo za IGTV.

Treba reći i da mnogi tradicionalni mediji i časopisi koriste IGTV za predstavljanje novih publikacija, emisija ali i za izveštavanje sa događaja širom sveta.

Instagram se trudi, kao i sve druge društvene mreže, da korisnici što više vremena provedu u aplikaciji i na njihovoj mreži. Većina mreža podržava i strimovanje uživo, dok Facebook ima i neke sepcijalne opcije (podrška za 360 okružujuće sadržaje).

Mobilni uređaji ubrzano postaju ne samo sprave za komunikaciju, već i za proizvodnju i konzumiranje sadržaja, a čak se i mnogi komercijalni i profesionalni sadržaji (poput muzičkih videa, reklama i profesionalnih fotografisanja) danas obavljaju – telefonom!