(FOTO) Kako izgleda nova mesečna karta za prevoz u Beogradu 1Foto: FoNet/Aleksandar Barda

Bliži se 1. jun, a za korisnike prevoza u Beogradu to znači da više nema Busplusa i da startuje novi sistem naplate karata.

Tragom te informacije, a poučeni iskustvom uvođenja Busplusa od pre nekoliko godina, naoružali smo se strpljenjem i otišli na prodajno mesto u Skenderbegovoj ulici na Dorćolu, da bismo proverili kako izgleda procedura za izdavanje novih „povlastica za prevoz“ i ima li gužve na šalterima.

Ukratko, procedura takoreći ne postoji. Bar ne neka komplikovana zbog koje biste zažalili što ste ustali iz kreveta.

Niko vas ne fotografiše, ne traži vam čak ni ličnu kartu, ne morate da dostavite fotokopije dokumenata, čak ni da popunjavate neke obrasce. A najvažnije od svega ne morate da čekate red jer gužve nema.

Priđete šalteru, pružite novac, dobijete kartu. Za fiskalni nismo sigurni, nama nije uručen, ali nismo na njemu ni insistirali.

(FOTO) Kako izgleda nova mesečna karta za prevoz u Beogradu 2
Foto: V. Maričić/Danas

Nova mesečna karta za zaposlene, za zonu A, je jeftinija (košta 2.200), a tako i izgleda. Nema plastike, zato i deluje da je podložnija habanju. Nema magnete, nema bar-kodove, žigove bar ne golim okom uočljive.

Zaposleni kažu da će od sledećeg meseca moći da se kupi na svakom kiosku, ko Busplus nekad.

Ostaje otvoreno pitanje koliko je ovakva karta podložna zloupotrebama, odn. da li će neko od putnika pokušati da je falsifikuje i na koji način će kontrolori moći to da spreče. Takođe, ovakva karta otvara mogućnost i da više ukućana koristi istu kartu ukoliko prevoz koriste u različitim periodima dana (neko u jutarnjoj, neko u popodnevnoj smeni).

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić ranije je objasnio da će od sredine maja važiti novi način naplate javnog prevoza u Beogradu. Prema njegovim rečima, prevoz će se plaćati SMS porukom, a biće omogućena i kupovina papirnih karata, na posebno određenim prodajnim mestima.

Gradonačelnik je izjavio i da nove cene karata u javnom gradskom prevozu, ne mogu da budu isplative, kao i da je cilj tog poteza „vraćanje poverenja građana“.

O tome ko će dobiti posao naplate karata u Beogradu, pisala je Nova ekonomija.

 

 

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari