Kočnica tu ništa ne pomaže 1foto Petar Paunović

Četvoro dece i dve starije osobe povređene su kada je u petak popodne autobus privatnog prevoznika Unakop, koji je saobraćao na liniji 45, uleteo u dečije igralište u Zemunu i udario u parkirane automobile. Kako je nezvanično saznao RTS, niko od povređenih nije bio životno ugrožen.

Igralište kroz koje je prošao autobus nalazi se u Krajiškoj ulici u Zemunu, nedaleko od autobuske okretnice. Građani koji su svedočili incidentu su istakli da je u autobusu u trenutku nesreće bilo šest ili sedam putnika.

„Svi su blaže povređeni, više su pod stresom. Vozač je izašao kroz prozor, uzeo torbu i otišao. Ne zna se šta je u pitanju, jer deluje kao da se nije zaustavljao. U poslednjih šest meseci ovo se desilo treći put“, tvrde građani koji su se zatekli u blizini igrališta.

I iako su prve informacije bile da je vozač pobegao sa lica mesta, Konzorcijum privatnih prevoznika je to demantovao, tvrdeći da je on otišao do obližnje okretnice kako bi prijavio šta se dogodilo. Policija u Beogradu uhapsila je danas D.H. (72), vozača autobusa koji je uleteo na dečje igralište u Zemunu i protiv njega će biti podneta krivična prijava zbog teškog dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja.

Ivan Mihajlović, predsednik SOS sindikata u GSP-u između ostalih vozio je i liniju 15 koja u Zemunu deli okretnicu sa linijom 45, tako da mu je ta raskrsnica dobro poznata. Ograđujući se da može samo da spekuliše o uzroku nesreće, on na osnovu dostupnih informacija i ličnog iskustva ističe da je najverovatnije u pitanju tehnički kvar na vozilu.

– Kako je okretnica veoma blizu, teško da je autobus mogao da razvije veliku brzinu, pa da onda izgubi kontrolu nad vozilom. To je oštra krivina, pod uglom od 90 stepeni, i u tom trenutku treba smanjiti gas i usporiti. Pretpostavljam da je bila u pitanju turaža, tehnički kvar na elektronici kod koga vozilo naglo dobija ubrzanje, ističe Mihajlović.

Kod takvog kvara, dodaje on, vozač malo toga može da uradi.

– Kod vozila sa manuelnim menjačem, vozač može da pokuša da izbaci iz brzine. Međutim, ovo je koliko sam razumeo bio u pitanju autobus sa automatskim menjačem, kod koga skoro ništa ne može da se uradi. Mogu da se pritiskaju svi dugmići, ali ovde govorimo o nekoliko sekundi. Kočnica tu ništa ne pomaže, navodi Mihajlović dodajući da je, prema njegovim informacijama, vozač autobusa bio u penziji. Prema saznanjima portala Nova.rs, vozač autobusa ima 72 godine, i on je nedugo nakon nezgode uhapšen.

Sekretarijat za javni prevoz Beograda u petak je naložio „hitno izjašnjenje prevoznika kako je došlo do toga da autobus na liniji 45 udari u ogradu dečjeg igrališta u Krajiškoj ulici u Zemunu“, kao i, kako su saopštili, vanredne tehničke preglede svih vozila prevoznika „Unakop“ i to u što kraćem vremenskom roku. Oni su dodali da sva vozila u sistemu javnog linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda „imaju na svakih šest meseci redovan tehnički pregled“.

Prema mišljenju Nikole Jovanovića, direktora Centra za lokalnu samoupravu, upravo je gradski Sekretarijat za javni prevoz najodgovorniji za kontrolu ispravnosti autobusa. Ipak, kao glavnog arhitektu reforme koja je urušila sistem javnog prevoza on prepoznaje zamenika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića.

– Ovako nešto je nažalost bilo neminovno. Stanje u sistemu javnog prevoza je jako loše. Nakon urušavanja Ikarbusa, grad se okrenuo kupovini loših turskih i kineskih autobusa, a kontrola ispravnosti autobusa privatnih prevoznika gotovo da ne postoji. Dodatan problem je manjak vozača, zbog čega vozilima upravljaju stariji penzioneri, ističe Jovanović.

On naglašava da je i kao gradski odbornik, ali i ispred Centra za lokalnu samoupravu, dve godine unazad upozoravao na stanje u javnom prevozu i zahtevao od nadležnih da sprovedu vanrednu kontrolu ispravnosti svih vozila.

– Svi su ignorisali probleme na koje smo ukazivali, jer je svima odgovaralo da se troše milijarde dinara na loše autobuse. Ni sve češći broj ovakvih incidenata očigledno ne utiče na nadležne i izgleda je neophodno da dođe do fatalnog ishoda da bi neko reagovao, navodi Jovanović.

Danica Drašković imala udes

Danica Drašković, supruga lidera Srpskog pokreta obnove Vuka Draškovića, imala je u petak saobraćajnu nezgodu, u kojoj je oštećeno nekoliko parkiranih automobila. Udes se dogodio u ulici Beogradskog bataljona 25, na Čukarici. Kako je Drašković istakla za list Alo, ona je iz nepoznatog razloga izgubila kontrolu nad vozilom i udarila u parkirana vozila. Policija je izvršila uviđaj.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

9 reagovanja na “Kočnica tu ništa ne pomaže”

  1. odraz jednog drustva u ukupnom posrnucu nabavka autobusa koji gaze decu i ljude po parkovima hvala ti Jugoslavijo za lepe dane bravo Jokicu sto ne igras za ovakvu Srbiju.

  2. Takvi im i trebaju, što stariji i malo plaćeni.To što su zdravstveno nesposobni, to poslodavcima nije toliko bitno.Penzioner, nije prijavljen, plata verovatno neka najminimalnija, takvi njima trebaju.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.