NOPS: Grejanje po utrošku nema efikasan sistem kontrole 1Foto: Pixabay/Michal Jarmoluk

Nacionalna organizacija potrošača Srbije saopštila je danas da grejanje po utrošku koje preporučuju Beogradske elektrane nema efikasan sistem kontrole i da se može dogoditi da eventualne reklamacije korisnika na rad grejanja ne budu prihvatane, bez mogućnosti da se žale.

Podseća se da Beogradske elektrane omogućavaju da stambena zajednica potpiše ugovor sa firmom koja se bavi ugradnjom i raspodelom utrošene energije, i da tako pređe na sistem obračuna prema individualnoj potrošnji.

Eventualne reklamacije na rad grejanja mogu se podneti samo privatnoj firmi sa kojom je ugovor potpisan, i samo ta firma odlučuje da li će reklamacija biti priznata.

Kada se to dogodi i reklamacija bude odbijena, potrošač nema način da dokaže da sumnja da je sistem grejanja neispravan, upozorila je Nacionalna organizacija potrošača Srbije.

Ta organizacija naglasila je da „niko u sistemu, pa ni Beogradske elektrane“, ne mogu da provere sporne merne uređaja ili raspodelu potrošnje.

„Uzimajući sve u obzir, mišljenja smo da je neodgovorno motivisati potrošače na ovakav vid korišćenja usluge, a pogotovo je sporno kada to čini javno komunalno preduzeće, nalazeći motiv da se umesto javnih komunalnih preduzeća favorizuju privatne firme koje rade u svoje ime i za svoj račun“, istakla je Nacionalna organizacija potrošača Srbije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.