Da li je pored pruge Beograd - Bar bilo rastinja koje ugrožava železnički saobraćaj? 1Ilustracija: Youtube/Infrastruktura železnice Srbije

Železnički saobraćaj na deonici barske pruge između stanica Užice i Prijepolje trenutno je u prekidu, jer je zbog vremenskih nepogoda tokom noći i jutra oštećena kontaktna mreža i železnička infrasruktura na ovom delu pruge, saopštilo je preduzeće “Infrastrukture železnice Srbije”.

Na deonici barske pruge Prijepolje – Bistrica na Limu na prugu je palo drveće koje je jako nevreme oborilo, dok je na jednoj deonici pokidana kontaktna mreža. Vremenske nepogode i oštećenja železničke infrastrukture tokom noći prouzrokovali su i pad napona u kontaktnoj mreži.

Kako saopštavaju “Infrastrukture železnice Srbije” u 4:55 časova uključen je napon u kontaktnoj mreži na pruzi između stanica Užice i Uzići, ali je za saobraćaj vozova sa elektro vučom zatvoren deo pruge od Užica do Sevojna. Ekipe tog preduzeća su na terenu i rade na popravljanju kontaktne mreže na tom delu barske pruge, kao i na uklanjanju popadalog drveća sa koloseka. U toku je kontrolni pregled kontaktne mreže i pruge na ovoj deonici barske pruge.

Zbog ovih oštećenja na barskoj pruzi prouzrokovanih vremenskim nepogodama, ističu u “Infrastrukturama železnice Srbije, tokom noći je za putnike vozova koji saobraćaju između Beograda i Bara, između Požege i Bjelog Polja organizovan autobuski prevoz.

U putničkom železničkom saobraćaju na barskoj pruzi zbog ovoga se tokom dana mogu očekivati kašnjenja vozova i poremećaji u funkcionisanju saobraćaja, saopštile su “Infrastrukture železnice Srbije”.

Ono što, bar u ovom trenutku, ostaje nepoznanica je to kako je uopšte bilo moguće da drveće koje je nevreme oborilo dospe na prugu i ošteti kontaktnu mrežu s obzirom na to da postoji obaveza preduzeća “Infrastrukture železnice Srbije” da održava prostor i uklanja rastinje oko pruge upravo da do prekida saobraćaja i oštećenja ne bi dolazilo.

– To preduzeće je dužno da održava pružni pojas, odnosno prostor sa obe strane pruge u širini od osam metara, u naseljenom mestu šest metara i vazdušni prostor u visini od 14 metara. Shodno tome, u obavezi je da organizuje seču drveća i drugog rastinja na tom prostoru kako ne bi došlo do ometanja saobraćaja i nanošenja štete železničkoj infrastrukturi. Po svemu sudeći drvo je usled nevremena oštetilo kontaktnu mrežu. Ukoliko se rastinje koje je oštetilo prugu nalazilo unutar prostora koji se naziva pružni pojas, “Infrastrukture železnice Srbije” su bile dužne da ga uklone jer je to njena nadležnost – kaže za Danas sagovornik sa železnice koji je želeo da ostane anoniman.

Prema članu 10. Zakona o železnici upravljač infrastrukture, a to je preduzeće “Infrastrukture železnice Srbije, dužan je da obezbedi bezbedno i nesmetano organizovanje, regulisanje i upravljanje železničkim saobraćajem, nesmetan pristup i korišćenje javne železničke infrastrukture. Takođe, zakonski odgovara za štetu koja nastane korisnicima prevoza, železničkim prevoznicima, privrednim društvima, drugim pravnim licima ili preduzetnicima zbog neizvršavanja svojih obaveza.

Kontaktirali smo i nadležne u “Infrastrukturama železnice Srbije” i pitali da li je drveće i drugo rastinje na deonici pruge Beograd – Bar gde je došlo do prekida saobraćaja bilo isečeno na propisan način kako ne bi moglo da usled dejstva nevremena ugrozi železnički saobraćaj i izazove njegov prekid kao i da li su ekipe tog preduzeća izašle na teren da ustanove na koji način je drveće oštetilo železničku infrastrukturu u toj meri da saobraćaj mora da bude prekinut.

Takođe, pitali smo i da li postoje adekvatne mere zaštite kako se ovakve stvari ne bi dešavale i da li se one primenjuju na srpskim železnicama.

Do zaključenja ovog izdanja našeg lista nismo dobili odgovore na postavljena pitanja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari