Reporter Danasa u redu za vaučer za letovanje u Srbiji: Kako izgleda procedura i koliko traje 1Foto:Beta/Amir Hamzagić

Poput brojnih građana Srbije i reporter Danasa se jutros uputio u obližnju poslovnicu pošte kako bi predao potrebnu dokumentaciju na vreme i bio među onih 300 hiljada srećnika koji će deo svog odmora platiti novcem dobijenim od države.

Vest da je u prvim satima prvog dana predaje zahteva za dobijanje vaučera podeljeno oko 28.000 hiljada potvrda za svakog ko je krenuo u poštu tim povodom zvuči ohrabrujuće. To naime znači da neće biti gužve, ili da i ako je bude neće biti velika. Reč “svega”, kad je reč o broju dosad podeljenih potvrda za dobijanje vaučera, je ovde upotrebljena samo zbog toga što su ranijih sezona “znale” da planu za svega par sati. Procedura je naime sada znatno složenija nego ranije a predsednik je svojom subotnjom najavom da će vaučeri biti deljeni zatekao ne samo građane i ugostitelje već i nadležne u Pošti Srbije pa je predaja zahteva za dobijanje vaučera umesto juče počela tek danas. Po svemu sudeći mnogi još uvek nisu rezervisali smeštaj a bez tog uslova dobijanje vaučera je nemoguća misija.

I zaista pred poštom u širem centru grada nema nikog. To deluje ohrabrujuće. Ispred šaltera čeka samo nekoliko klijenata. Napolju je paklena vrućina a unutra klima podešena na nisku temperaturu. Toliko je hladno da niko ne želi da se nađe u njenoj neposrednoj blizini. Većina klijenata u poštu nije došla zbog vaučera već uglavnom zbog plaćanja računa i preuzimanja pošiljki.

– Izvinite jel se može ovde kod vas dobiti elektronski potpis – pita čovek koji je tek ušao u poštu. Šalterske službenice ga ignorišu. On ne gubi volju i svoje pitanje ponavlja nekoliko puta. Tek nakon trećeg ili četvrtog obraćanja dobija odgovor da u toj poslovnici ipak ne može ostvariti takvu uslugu. Ljubazno se zahvaljuje i odlazi.

Ispred reportera Danasa u redu je posle pet minuta čekanja samo starija gospođa. Po formularima koje drži u ruci lako se prepoznaje da i ona čeka za predaju zahteva za dobijanje vaučera. Žena koja je tek ušla u poštu pita da li vaučer mora da bude overen kod notara. Dobija odgovor da to nije potrebno. Gospođa koja je na redu i čeka za vaučer ima penziju veću od 70.000 dinara. Službenica na šalteru koja se upoznala sa tim podatkom iz papira se dovikuje sa koleginicom koju klijenti ne vide jer se nalazi u nekoj od kancelarija iza šaltera i pita je da li ograničenje o visini primanja važi samo za zaposlene ili i penzionere koji žele da dobiju vaučer.

– Za penzionere nema ograničenja o visini penzije – stiže odgovor. Službenica za šalterom proverava podatke koje joj daje računar i posle par minuta predaje gospođi njenu potvrdu za vaučer.

– Izvinite da li mogu da predam formular i za mog muža. Ima neke zdravstvene probleme i ne može da dođe lično da preda – pita gospođa.

Dobija potvrdan odgovor i formular koji suprug treba da popuni kako bi i on konkurisao za dobijanje vaučera. Završivši ono zbog čega je došla gospođa se zahvaljuje i odlazi sa šaltera. Sledeći na redu je reporter Danasa.

– Niste popunili ovaj red, ni ovaj, isto tako i ovaj. Šta vam je ovo? Matični broj firme?. A gde idete? Kako se zove ugostiteljski objekat u koji idete? – stiže niz pitanja za novinara naše redakcije.

– Pa evo potvrde koju je izdao ugostiteljski objekat u kome ću odsesti – odgovara reporter Danasa.

Reporter Danasa u redu za vaučer za letovanje u Srbiji: Kako izgleda procedura i koliko traje 2
Foto:Beta/Amir Hamzagić

– Nema to veze. Vi lično na ovom drugom formularu morate da upišete ime tog ugostiteljskog objekta – objašnjava službenica.

Reporter je zaustio da pita zbog čega službenica ne bi prosto prepisala sa jednog papira na drugi ime hotela u kojem će boraviti ali se ipak odlučio da to ne uradi već je sam napisao šta je trebalo pokušavajući grozničavo da se seti šta mu je ono sve tačno i brzinski rečeno da treba popuniti. Nakon što je sve to uspešno obavio sa olakšanjem predaje papire službenici.

Ona uzima formulare i taman je počela da ih kontroliše kada se začuo glas njene koleginice. Naime, i koleginica ima stranku koja je predala zahtev za vaučer ali baš nije najinformisanija šta sve treba da proveri na računaru u vezi njenog aranžmana. Službenica koja bi trebalo da rešava papirologiju koju je predao reporter Danasa objašnjava koleginici koja se ne snalazi baš najbolje šta sve treba da uradi. Koleginica koja nije baš u potpunosti upućena u proceduru postavlja dosta pitanja. Objašnjavanje traje više od minut. Klijenti koji čekaju u sad već dugačkom redu u pošti su primetno nezadovoljni. Zbog čekanja. Jedan šalter se oslobađa i klijent koji želi da plati račun se brzo približava istom.

– Jel mogu ovde da platim račun molim vas – pita.

– Ne. Ovde su pošiljke – dobija kratak odgovor.

Ne preostaje mu ništa drugo nego da se vrati na svoje mesto u redu i čeka da se jedan od dva šaltera za naplatu isprazni. A na oba šaltera su klijenti koji prilažu dokumentaciju za dobijanje vaučera, Kod ljudi u redu je primetna nervoza. Ona se prenosi i na reportera Danasa kojem postaje neprijatno što drugi čekaju zbog njega. U suštini čekaju jer neko od nadležnih u toj poslovnici nije dao adekvatne informacije službenicima kako da popunjavaju formulare za dobijanje vaučera. Reporter Danasa se svejedno oseća nelagodno jer je reč o njegovim papirima. Konačno službenica završava sa podučavanjem koleginice i počinje sa radom na formularima koje je predao reporter Danasa.

Nakon minut ili dva završava sa procedurom daje jedan papir novinaru Danasa da ga on potpiše. Nakon što je to učinjeno daje mu potvrdu da je aplicirao za dobijanje vaučera i druge papire koje je reporter našeg lista priložio a pošti nisu potrebni.

– Da li je ovo sve. Ne treba da dobijem ništa više – postavlja pitanja naš reporter kako bi bio siguran da je završio na šalteru.

Službenica ga ili ne čuje ili ignoriše njegovo pitanje jer razgovara sa klijentom koji čeka u redu i postavlja joj neka pitanja. Klijent koji je na redu iza reportera Danasa polako se približava šalteru i na taj način mu pristojno sugeriše da bi trebalo da se pomeri. Novinar našeg lista pak nije siguran da je proces za ispunjavanje vaučera uspešno završen te to želi da proveri kako ne bi morao da dolazi ponovo.

Reporter Danasa u redu za vaučer za letovanje u Srbiji: Kako izgleda procedura i koliko traje 3
Foto:Beta/Amir Hamzagić

– Molim vas samo mi recite jel ovo sve? Ovo što ste mi dali je dovoljno? Ništa mi više ne treba? Završeno je šta je trebalo? – opet pita naš reporter.

Nakon što dobija potvrdan odgovor službenice na svoje pitanje reporter odlazi sa šaltera i učtivo rukom poziva sledećeg klijenta da zauzme njegovo mesto. Pažljivo čita šta piše na papiru, konstatuje da je to zaista potvrda da je predao zahtev za vaučer, isto tako pažljivo pakuje dobijeni dokument i izlazi iz pošte.

Radostan zbog toga što je potvrda uspešno pribavljena a vaučer će kako je propisano u dogledno vreme stići na kućnu adresu reporter Danasa oseća veliko zadovoljstvo. Pomoć od 15.000 dinara u vreme opšteg rasta cena i drugih nedaća usled ekonomske krize za većinu građana Srbije nije nešto “što je za bacanje”.

Da li će pak predsednik Srbije Aleksandar Vučić, u slučaju naravno da pročita ovaj tekst, a koji veoma često kritikuje Danas ovog puta pohvaliti naš list jer i njegovi zaposleni letuju u Srbiji, što je predsedniku kako kaže milo, preostaje da se vidi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari