Ukoliko u narednih 10 dana nadležni organi ne preduzmu ništa povodom zahteva za smenu generalnog direktora Železnice Srbije Dragoljuba Simonovića, organizovaćemo blokadu železničkih pruga u nekoliko gradova Srbije – najavili su juče predstavnici Sindikata izvršnih službi srpskih železnica i Unije sindikata srpskih železnica. Oni su na konferenciji za novinare, održanoj povodom „mnogobrojnih malverzacija, bahatosti i samovolje generalnog direktora“ istakli da se ovoga puta „neće znati dan održavanja protesta, jer je okupljanje od pre dve nedelje bilo praćeno represivnim merama o pretnjama o otkazu“.


U ova dva, od ukupno 28 registrovanih sindikata na železnici, procenjuju da će u restrukturiranju tog sistema bez posla ostati do 7.000 ljudi, a da je zaštita zaposlenih otežana. Prema rečima Branislava Petrovića, predsednika Unije, opstrukcije su sa svih strana kao i presija prema zaposlenima i mobing posebno prema članovima sindikata.

– Ne preostaje nam ništa drugo nego blokada pruge u više čvorova. Iako će to sigurno naneti štetu Železnici, ona nije veća od štete koju je samo jedan čovek u našem preduzeću napravio. Na prvoj konferenciji koju smo letos organizovali rekao sam da smo izgubili posao sa Fijatom vredan 1,5 miliona evra, jer nam je privatni operater uzeo manevrisanje u krugu te fabrike. Takođe, zbog ponovljene licitacije prilikom prodaje otpisanih teretnih kola, Železnica je izgubila 65 miliona dinara. Sporna je i prodaja drumskih vozila i građevinskih mašina, na kojoj je uzeto oko tri miliona dinara ali je poznato samo da su u ponudi bila 103 vozila, dok ostalih podataka u dokumentaciji nema – rekao je Nebojša Nikić, predsednik Sindikata izvršnih službi i naveo niz detalja o rekonstrukciji kancelarija u Savskoj ulici, koje su Železnicu koštale prvo oko četiri miliona dinara, a potom i još dodatnih 1,8 miliona, pri čemu je reč o radovima na grejanju koji nisu izvedeni.

On je najavio da će sindikati podneti krivičnu prijavu zbog navodnih zloupotreba i da „ako ih Vlada ne procesuira, to će biti učinjeno privatno, sa timom advokata“.

Prema rečima sindikalnih predstavnika, učestale havarije na Železnici, poput nesreće kod Zaječara ali sudara dva teretna voza u Sopotu, ali i pre dva dana izbegnutog sudara u Makišu, posledica su neprilagođenih mera štednje zbog kojih su izostale neophodne rekonstrukcije.

– Zbog takvih mera štednje više ne funkcionišu sistemi signalizacije, i zato i postoji naredba da se mašinovođa zaustavlja na svakom pružnom prelazu, bez obzira da li je prolaz obezbeđen ili ne. Pre osam meseci je izdata naredba da mašinovođa mora i da stane, i da siđe sa lokomotive, da se uveri da nema drumskog vozila i da nastavi dalje. To je bio uzrok teške nesreće kod Zaječara, a potencijalna je opasnost i za ukupan saobraćaj, jer se vozovi usmeravaju preko mobilnih telefona zato što uređaji u lokomotivama ne rade – kaže Nikić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari